olikohan jenkki ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kippis, 25.5.2010.

  1. kippis

    kippis Gearhead

    missä hirtti kaasu kiinni ? no joku harrasteauto kuitenkin... :odroll:
    http://www.ess.fi/?article=283452

    muistan omalle kohallenikin sattui kerran -90 luvun lopussa kun dusterin kaasu hirtti kiinni ohitustilanteen yhteydessä :mad:
    otti ilmanputsariin sen verran kiinni että jäi jumiin.
    sain kuitenkin muutaman kilometrin jälkeen sen jarruilla pysäytettyä ! (ja virrat tietenkin pois samalla)
    kokeilkaa kun rakentelette ja vaihdatte niitä tarvike "kromi" putsareita että kaasu ei jää vaan pohjaan... ikävä todeta se tuolla liikenteen melskeessä
     
  2. tabs

    tabs Gearhead

    ööö...muutaman kilometrin jälkeen????

    Kyllä mulla on aina autot sammunu avaimesta täyskaasullakin :eek:
     
  3. Mopar

    Mopar Gearhead

    Viimeaikasten perusteella Toyota olis vahvoilla :rotfl:
     
  4. kippis

    kippis Gearhead

    sattu sellanen hyvä suora että anto vaan mennä eikä sitä toisaalta viittiny siihen eteen jäädä kekkuloimaan :wink:
     
  5. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Ja voi sen sammuttaa laittamatta rattilukkoa samalla päälle.. Varsinkin kun ajelee motarilla ja on aikaa pohtia, mitä tekee? Jossain liikennevaloissa kaasun hirttäessä itse kullakin voisi mennä häseltäessä homma käteen.
     
  6. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    mulla ei oo ees rattilukkoa :eek:

    näköjään siitä on jotain hyötyäkin, muutenkin kuin jos on avaimet hukassa :lol:
     
  7. kippis

    kippis Gearhead

    kyllä siinä pientä paniikin poikasta on ilmassa kun +150 on vauhtia... siinä muuttuu isompikin tie ahtaaksi jollei nyt motaria aja. ja kaikkea pyörii päässä... tehostimet hyppää pois päältä kun käännät virrat pois...
     
  8. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    No ohjaustehostinta ei vauhdissa tarvita. Ja alipainetehostimella jarruttaa kerran tai kaksi ennen tehon katoamista. Hydroboostia ei taida olla missään 1969 mallisessa Citikkaa/ Rollsia lukuunottamatta?

    Ja tapahtumapaikka oli motari. Siellä voi hetken mietiskellä , että mitäs nyt teen.. Jos ei panikoi ja hyperventiloi heti.

    Ja ajossa on hydroboostillisista fullsizereista tehostukset jokusen kerran vuosien varrella kadonneet koneen sammuessa. Ja tässä vielä ollaan..
     
  9. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Ei mullakaan 1200 stanu-kuplassa. Se tosin ei kulje kaasu pohjassakaan kuin 100 km/h.. :odroll:
     
  10. kippis

    kippis Gearhead

    motarilla on kyllä aikaa miettiä ja naattia vauhdin hurmasta 8)
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    No mulla ei kyllä anna kääntää D- silmässä virtoja pois päältä. Mutta on tossa sentään toi vaihdekeppi, josta voi tökkiä vaikka vapaan sisään ja jarrutella pientareelle ennenkuin sammuttaa :lol: Kait se vähän aikaa kestää huutaa rajoitinta vastenkin...
     
  12. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Olis ollut hyvä selitys kissalanpojille ylinopeudelle kerrankin?? :poff:
     
  13. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    lukko

    aika harvassa kuusysissä on muuta rajottajaa kuin kankia kyljistä ulos.
     
  14. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    kannattaakin ajella 1967 ja vanhemmilla, ei oo rattilukot kiusana.
     
  15. Jza

    Jza Double Gearhead

    Re: lukko

    Totta. No, ainahan sitä voi silti jossitella :lol:

    Mutta joo, jos vakavasti puhutaan niin eihän sitä koskaan tiedä että mikä hartialukko sitä missäkin tilanteessa päälle sattuu iskemään, jos tulee joku moinen eteen, ennen kuin sen kokee... Varsinkin jos on vähänkin tehokkaampi peli alla. Ja tossa tilanteessa on sentään sen verran kaverilla leikannut että on tajunnut sammuttaa auton. Äkkiähän ne tilanteet vastaan kävelee ja pari sekuntia on jo pitkä aika ihmetellä, että mitäs nyt kävi, kun rattilukko napsahtaa päälle. Vaikka olisihan senkin kenties saanut varmaan pois avainta kääntämällä, mutt onko kaveri sitten luullut että johtuu vaan tehostimien tippumisesta ja yrittänyt repiä rattia väkisin...

    Tossa triniemen kanssa kun jutskattiin sen jälkeen kun hällä oli suoraanajokilvan lähtöviivalla pudonnut jarrupoljin lattiaan joku aika takaperin, niin pähkättiin, että sitähän vois maaliviivalla noin käydessä vaikka säikähtäessään painaa sitä ainoaa poljinta siinä vieressä, ja sit mentäisiin vielä pidemmälle pöpelikköön...
     
  16. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Juuri kuukauden takaa muisto tilanteesta kun kaasu hirtti risteyksestä lähdön jälkeen pohjaan. Menihän siinä muutama sekunti pähkäillessä mitä tehdä ja kun se poljinkaan ei noussut kengänkärjellä ronkkimalla. Onneksi tapahtui maantiellä niin oli paremmin aikaa miettiä mitä tehdä. Ei muuta kuin virrat pois avaimesta ja rauhallisesti pientareelle parkkiin korjaamaan. Voin hyvin kuvitella miten monella iskee paniikki ja järki lakkaa toimimasta tuollaisessa tilanteessa.
     
  17. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Täällä kans kokemusta moisesta, kokeiltiin yhellä suoralla et kuinka kulkee...ja ajoominaisuuksiin nähden kulki niin perkeleesti että rupes hirvittämään ,no ei muuta kun jalka pois kaasulta ja vauhti kiihtyy vaan :eek:

    no ei siinä tarvinnu kahtakertaa miettiä, jarru pohjaan ja virrat pois 8)

    mut on se pirun jännä tunne kun se kaasu ei vaan nouse :rotfl:

    eikä mulla mitään tehostimia oo eikä rattilukkoa....
     

Kerro tästä muillekin!