Olipa kerran.... johtokunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 21.5.2011.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ottamatta kantaa summiin tai kytkykauppoihin...
    Onko tuollaisen tiedon julkistaminen tälläisellä palstalla soveliasta?
    Noi on kuitenkin kahdenkeskisiä viestittelyjä ja mun mielestä noiden julkistaminen täällä ei oo hyvä juttu. Kokouksessa tollaisia asioita puidaan, ei täällä.
     
  2. CJ3B54

    CJ3B54 3rd gear

    Kommenttina tohon FHRA:n resurssien käyttämisestä.......ei loppupeleissä huono idea kohdentaa niitä vain ja ainoastaan kisa touhuihin. Jätetään tuo näyttely- ja kokontumisajo toiminta esim. uuden SHAL:in tehtäväksi. Eihän tämä pois sulje ko. yhdistysten tiivistäkin yhteistyötä.

    Juttelin tuossa päivänä eräänä yhden tutun kisakuskin kanssa. Kaveri tuumas, että jos ihan tosissaan halutaan tätä kiihdytysurheilua viedä eteenpäin, on yleisön ja median saaminen paikalle huolenaihe numero yksi. Jos vaikka käytettäis hiukan varoja esim. yleisön kuljettamiseen suhteellisen kaukana oleville kisa paikoille. Ilmainen linjuri esim. Turusta Alastarolle tai Stadista Motoparkkiin. Ei ilmaista lystiä mutta ilman yleisöä ei ole kisoja. He ja me tämä leikki maksetaan. Katsojia kannattaa yrittää hemmotella, koska kiitos viherpiipertäjien ja melusta häiriintyvien sosiaalitanttojen, suorituspaikat on jouduttu perustamaan kauas yleisöstä.

    Ja kuten tuolla aikaisemmin jo joku mainitsi, niin median paikalla olo on yksi tärkeimmistä asioista, että lajin tunnettavuus paranee. Ei ihmiset tule kisoihin, jos ne ei tiedä koko lajista mitään. Tiedotetta menemään joka lehteen mikä voi kiinnostua asiasta. Jotain turhia julkkiksia pyörimään varikolle jne. niin kiinnostuu ne loputkin lehdet.

    Ja itse tästä kohusta huolimatta aion vieläkin maksaa jäsen maksuni......siis kannatusmielessä ainakin vielä.
     
  3. Jaku

    Jaku Gearhead

    Toisaalta..mistä normijäsen noita tietoja saa?? Kuinka moni ylipäänsä on tietoinen kaikesta tästä sotkusta?? 5-10-50% jäsenistä?? Luulisin näitä olevan kehä III ulkopuolella aikasta paljon ja matka fyyran kokoukseen esim. Oulusta..jäis väliin, ku jää jo täältä Pohjanmaaltakin.
     
  4. MR 340

    MR 340 1st gear

    Luigi paina copynappulaa sähköpostista niin ei oo spekulointia.
     
  5. jknR

    jknR Gearhead

    Pitää vissiin liittyä FHRA:n Lisää kiihotus kisoja!

    Lisää näitä tänne!

    Edit. Ai mä olin noin päissään. Cruisingit yms pitäis olla paikalliskerhojen hoidettavana. Mitäs FHRA:n pitäis hoitaa kisojen lisäksi?
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jäsentiedotteista "pitäisi saada" tietoa, Fyyran nettisivuilta, Johtiksen kokous-tiedotteista yms. virallisista kanavista.

    Ei OD:n kautta entisen johtokuntalaisen nimimerkin takaa kirjoittamista kirjoituksista, joidenka todenperäisyyttä ei pysty normaali rivijäsen erottamaan
    totuudesta tai valheesta.
     
  7. triniemi

    triniemi Gearhead

    Niin pitäis. Jostain syystä on OD:n kautta tullu tietoa varsinkin viime aikoina paljon enemmän.
     
  8. triniemi

    triniemi Gearhead

    Tuon kun muuttaa vuositasolle, saadaankin mukava 72000€ / vuosi. Alastaron radan vuokra taitaa olla luokkaa 4000€ / päivä. Jos pystyis vaikka puoletkin säästään tilan vuokrista, sais sillä rahalla Alastaron radan yhdeksäksi päiväksi käyttöön. Vois olla finaalikisan SM-osallistumismaksukin hiukan huokeampi kuin 400€.
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kyllä mun mielestä yrityksen toimitusjoihtajan ja yhdistyksen omistaman yrityksen väliset suhteet on syytä olla poikkeuksellisen läpinäkyvät. Se aika tehokkaasti estäis spekuloiintia, jos niissä kerta ei ole mtään mikä ei kestä päivänvaloa. Mä oon aina ollut sitä mieltä, et toi suhde on saiaras eikä sellaista tulis suosia yritys/yhdistysmaailmassa, samaa mieltä olin myös johtisjäsenten palkkalistoilla olosta, mut sehän alkaakin jo olla järjestyksessä. :rotfl:
     
  10. pantera

    pantera Double Gearhead

    Vuokra on kylläkin 88560e
    Kun luen tätä palstaa , tulee mieleen yks juttu..
    Mikä vittu teitä fyyralaisia oikeen vaivaa?
    Mun jäsenmaksua ei tule enään hetkeen näkymään,
    Have a nice life
     
  11. nalle71

    nalle71 Gearhead


    Mitä hyötyä olisi linja-auto kyydistä kisapaikalle, jos luokat pysyy samoina ei ketään kiinnosta katsella kuinka joku auto lähtee 5 sec. ennen toista ja häviää. Ainoa oikeasti kiinnostava ryhmä eli outlaw tapettiin sillä että sinne hyväksyttiin pro stock autot aika kaukana on se minkä takia kyseinen luokka perustettiin eli liian nopeille KATUAUTOILLE mä en ainakaan tule katsomaan SM-ryhmissä 1000 jalan kisoja niinkuin osa outlaw autoista ajaa ettei vaan mee alle. Lajia yli 20vuotta paikanpäällä seuranneena voi sanoa, että huononpaan päin ollaan menty jo huomattavan aikaa ja uusia katsojia tuskin tulee, koska me vanhatkin aikoo luovuttaa lajin tylsyyden vuoksi miksi se on muuttunut tässä muutaman vuoden sisään
     
  12. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Elä ota hernettä nenään,sillä hyvää mielipiteitten vaihtoa tässä on käyty,eikä sinunkaan ajatukset aikasemmista topikeista huonoja ole olleet.

    eI saa suuttua,siitä tulee pääkipiäksi.

    Panteran kommenttiin tämä kannanotto.
     
  13. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Tässä menee hyvä reality-sarja hukkaan, kun ei ole kamerat paikalla. :poff:


    Joku kysyi, että onko FHRA ollut SHALlin henkiinherättmistä vastaan. En tiedä, voi olla tai sitten ei, mutta oli tai ei, niin ei FHRAn ainakaan mitään tarvinnut tehdä asian eteen, kun ei SHALlin toiminnasta etujärjestonä ollut kiinnostunut kuin puolen tusinaa ihmistä, joista eniten aikaan sai Ruikkalan Jyrki siinä prosenttiryhmässä.
     
  14. studio57

    studio57 Gearhead

    Voiko olla totta ne ikävät juorut ettei toimitusjohtajaa oo paljoa fhra:n toimistolla edes näkynyt viimevuosina?
    ei kai sentään?
    Tosin olihan niissä työehdoissakin että voi itse määritellä työnsä määrän mikä kuulostaa kivalta yhtälöltä itse kullekin.
     
  15. raisu37

    raisu37 1st gear

    Näin faktoja paremmin tuntematta voisi jo havaita pienen ajojahdin tiettyjä henkilöitä kohtaan näitä juttuja lukiessa.

    Kyllä noille syytöksille pitäisi olla jo sellaiset todisteet, jotka kestää vaikka oikeudessakin.

    Monesti vaan ne soittaa suuta, jotka eivät itse ole valmiita uhraamaan aikaansa ja rahaansa seurojen ja järjestöjen eteen. Tästä on kokemusta kilpa-autoilun saralta yli viidentoista vuoden seura-aktiivin kokemuksella. Toiset tekee ja toiset itkee, niin se vaan tahtoo olla.. Ja ne jotka itkee osaisi asian yleensä vielä tehdä paljon paremmin (ainakin omasta mielestään) kuin ne jotka sen tekevät.

    Lienee kuitenkin nykyinen fyyran porukka uhrannut niin aikaansa kuin rahaansakin merkittävästi pitäessään touhua pystyssä useamman vuosikymmenen ajan. Ei ole tainnut aina taloudellisestikaan mennä niin hyvin kuin nyt. Huhujen makaanhan joku henkilö on pelastanut konkursilta henkilökohtaisella lainalla.

    Toki pitäähän tiedotuksen olla sellaista, ettei tällaisia keskusteluja juorupalstoilla tarvita käydä. TJ:n ja hallituksen on pitänyt kuitenkin touhuta siten, että heille on myönnetty vastuuvapaus aina edellisen vuoden talous asioiden osalta. Onko sitten jäsenistö myöntänyt tämän vastuuvapauden perustuen vääriin tietoihin vai onko totuus kuitenkin muuta kuin nämä sadut tällä palstalla???????

    Kannattaisiko kuitenkin harrastajien voimavarat suunnata toiminnan kehittämiseen kuin kivien tunkemiseen rattaiden väliin?
     
  16. supo

    supo Double Gearhead

    Nykyiselle johtokunnalle ja sen erittäin aktiivisille talkooihmisille suuri kunnia että olemme taas päässeet vetämään isoa kovaa radalle ja saaneet nauttia hienosta näyttelystä jne.Tänä vuonna on tiedetty hyvissä ajoin mitä luokkia ajetaan ja mitä maksaa.Näyttää siltä että kisaajia on enemmän kuin ennen eli homma on näiltä osin Ok.Minusta FHRA tarvitsee jo pelkän kaluston puolesta kohtuu isot tilat missä niitä säilytetään sekä kyllä järjestö on sen verran merkittävä että missään pikkukolossa toimisto voi olla.Kisamaksut ovat linjassa muiden moottorilajien SM-arvon omaavien osalta.Oletteko huomannut että siellä kisoissa on tuota kalustoa sekä ahkeria ihmisiä jotka pitää ruokkia jne. eli ei ihan ilmaista!!!!Todella hienoa uutta kalustoa tullut radalle ja tulee vielä kuluvan kauden aikana eli olemme oikeaan suuntaan menossa!!!.Toivotaan että kaikki jotka ovat toiminnassa mukana jatkaa ja jaksaa tehdä hienoa työtä jatkossakin!!!Terv.Savolainen viäräselekä!!!
     
  17. Man in Black

    Man in Black 3rd gear



    Samoja ajatuksia myös tästä suunnasta!

    Tajuaako nämä "totuudentorven" (muunnetun vai oikean?) suunsoittajat, että saavat toiminnallaan enemmän haittaa kuin hyvää aikaiseksi FHRA:lle?

    Nostan hattua ja kumarran kaikille FHRA:n palkatuille ja etenkin vapaaehtoistyöntekijöille, joiden ansiosta meillä keväisin on American Car Show, joka kerää mahdollisimman laajan joukon ajoneuvoharrastajia yhden katon alle, sekä niille joiden työpanoksen ansiosta FHRA voi järjestää lukuisia Drag Race kisoja Suomen lyhyen kesän aikana. Mahtaako näistä henkilöistä tuntua motivoivalta lukea näitä heittoja, joilla roiskitaan rapaa koko FHRA:n organisaation päälle, ei pelkästään yksittäisten henkilöiden niskaan, vaikka niskalaukausta täällä selvästikin yritetäänkin.

    Yhdistyslaki ja FHRA:n säännöt määrittävät pelisäännöt, joiden mukaan tämänkin yhdistyksen tulee toimia, ja miten jäsenistö voi saada aikaan muutoksia yhdistyksen toimintaa, sekä laillisin että moraalisesti hyväksyttävin keinoin.

    Sosiaalisen median valjastaminen "vallankumouskäyttöön" palvelee tällä hetkellä pääasiallisesti vain pienen ryhmän omia henkilökohtaisia tavoitteita, jotka eivät välttämättä koidu yhdistyksen sekä rivijäsenten hyväksi.

    Onkohan sittenkin niin, että haluttaisiin sarjakuvahahmo Ahmed Ahneen tavoin kalifksi kalifin paikalle ja tekemään työtä, jolla (oletettavasti) tienaisi.

    Jos on halunnut ja saanut mahdollisuuden vaikuttaa yhdistyksen asioihin tultuaan valituksi johtokuntaan, eikä käytä tilaisuutta hyväkseen, vaan mielenosoituksellisesti eroaa johtiksesta, koska muu johtokunta ei alkanut tanssimaan oman pillin mukaan, niin silloin olisi ehkä aika seisahtua pohtimaan, tarvitseeko yhdistys enemmän Minua kuin Minä yhdistystä.

    Kaikille voisi olla silloin parempi, jos eroaisi yhdistyksestä ja perustaisi ihan oman kerhon, jonka puitteissa voisi alkaa ratkomaan vaikkapa piäkaupunkiseudun nopeimman titteliä, mutta siihen ei taida puhti riittää, voisi joutua tekemään työtä jolla ei tienaa. :wink:
     
  18. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Paskat keskusteluista mitään haittaa ole,jos onkin niin silloin asia on otettu aivan oikeutetusti esille.

    Keskustelun ja kritiikin pitää jokaisen kestää ja varsinkin johtotehtävissä olevien ,kunhan ei mennä henkilökohtaisuuksiin niin kritiikki voi olla rajuakin.

    Jokainen voi asioita kyseenalaistaa,jos on asioista eri mielä ,sillä mielipiteitten vaihto kehittää ihmistä aina ajettelemaan asioita eri näkökulmista.
     
  19. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Toivottavast Vesa ja kumppanit eivät ota henkilökohtaisesti näitä keskusteluja,vaan ennemminkin keskusteluina,joista voisi ottaa jotakin oppia jatkoa ajatellen ja toiminnan kannalta jopa kehittämis mielessä positiivisempaan suuntaan.

    Toki suunta nytkään huono ole ollut ja parhaansa varmaan tekevät ja eikös tulla jokainen Kalajoelle ja pyritään ottamaan vaikka yksi henkilö mukaan ,joka ei ennen ole kisoissa käynyt.

    Siitähän se lähtee.
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    No kyllä mä jos Vesana ottaisin nää ihan henkilökohtaisestikin, ainakin osan jutuista. Ainoo mitä mä peräänkuulutan on läpinäkyvyyttä tohon toimintaan, siinä oli jonkinverra parannusta mut nyt viimepäiviä lukuunottamatta ollaan palattu mustaan keskiaikaan. Ei nois asioissa kai tarvis olla mtään salattavaa tai hävettävää jos ei niissä kerta ole vilppiä tai vilunkia? Toi yhdistyshän toimii demokraattisesti ja eipä noita erilaisia päätöksiäo normikansalainen aina ymmärrä valtionkaan tasolla, mut edustajamme niin päättävät ja sen mukaan sitte mennään. Edelleen, ei kovin suurta aktiivisuutta jäseniltä vaadita että saa koko johtokunnan kahdessa vuodessa vaihdettua mikäli sen tarpeelliseksi näkee. Oikee ratkaisu ei liene heittää pyyhettä kehään.
     

Kerro tästä muillekin!