Olipa kerran.... johtokunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 21.5.2011.

  1. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tätä ehdotin myös johtokunnassa ollessani. Tähän myös suostuttiin mutta jonkinlaisen siirtymäajan jälkeen. Eikä tää asia ole vielä loppuunkäsitelty. Tarpeeksi vaan porukkaa seuraavaan syyskokoukseen ja äänestyksen kautta ilmoitus johtokunnalle miten tulee menetellä. Johtokuntahan siis menettelee just niinkuin jäsenistö päättää. Tosin tää vaatii sen kirjauksen etukäteen siihen kokouskutsuun, jotta asia yleensä käsitellään tossa kokouksessa. Nyt aktiivisuutta kaikki ne, jotka eivät halua FHRAn muuttavan ylisuureellisiin ja järjettömän hintaisiin vuokratiloihin.

    Mutta niinkuin aikaisemminkin sanoin: Mähän voin olla väärässäkin. Täähän on vaan mun mielipide. Kukin muodostakoon omansa. Rahaahan itsekukin voi heitellä vaikka nuotioon jos siltä tuntuu, mutta yhteistä rahaa sinne ainakaan ilman lupaa ei pitäisi heitellä. Vai... :odroll:
     
  2. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Toi samainen tilaesittely hintoineen muuten esiteltiin jäsenistölle kevätkokouksessa.

    Kuka on muuten puhunut jotain kytkykaupoista. Onko tietoosi tullut FHRAn tekemiä kytkykauppoja. Kerro ihmeessä lisää: Kansa todennäköisesti haluaa kuulla.

    Sitäpaitsi mitä salaista tai salassapidettävää tossa summien ja tilojen vuokraamiseen liittyvissä asioissa on. Noi kuitenkin koskevat kaikkia jäseniä ja heidän yhteistä tulevaisuuttaan. Vai oletko sitä mieltä, että toi toimisto suhteutettuna väkimäärään on kohtuullisen kokoinen ja hintainen. Mielipiteesi voit tulla syyskokoukseen kertomaan. Siellä todennäköisesti asiasta keskustellaan. Luultavasti ihan ennen paikalla käymättömiä ja asioista selvää haluavia jäseniäkin tulee paikalle. Jos siis asia noin yleensä jäsenistöä kiinnostaa.

    Edellisen viestini tavoin: Mä voin olla väärässäkin. Tilojen hinta/laatusuhteen arvostelu on vaan mun mielipide. Kukin muodostakoon omansa ja eläköön sen kanssa. Mutta jos joi tilat kuulostavat suuruudenhulluilta, niin kannattaa tehdä jotain ennekuin on liian myöhäistä. Halvempaakin tilaa todennäköisesti löytyy tolle 4-5 hengen toimistoväelle.
     
  3. AGT200

    AGT200 1st gear

    On sitä kysynyt yksi jos toinen. Nykyinen ympäristölupa kieltää autoilun ja mopoilun kiitotiellä. Voi olla että siihen joskus tulee muutos tai sitten ei.
     
  4. osaase

    osaase 3rd gear

    mulla ois myynnissä hallin runko koko n.20x40 m. valmiiksi purettu,sisältää rautarunko,liimapuu palkit ja peltikatto. hinta 14500e 8)

    halli myyty. kiitos.
     
  5. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tässä eilenillalla tuolla FHRAn syntysijoilla Ruskeasuon TBllä kahvilla istuskellessani tuli taas mieleen toi Vesan omistaman tilan vuokrahinta. Hänhän tajoaa tilaa käytettäväksi 12 euroa / neliö + ALV. Sitä siinä parin mekatsuni kanssa ihmetellessä tuli mun toisen mekatsun kaveri keskusteluun mukaan ja kertoi, että häenellä olisi seuraavanlaista UUTTA tyhjää tilaa tarjolla Ristikiven teollisuusalueella Tuusulassa:

    - Korkea varastotila 270 neliömetriä johon mahdollisuus rakentaa 200 neliön parvi toimistotiloja varten.

    - Hintaan sisältyy WC tilat ja mahdollinen suihku.

    - Kiinteistössä maalämpö, jolloin hallitilan lämpö sisältyy vuokraan.

    - Hinta 9 euroa / neliö + alv.

    Multa saa kaverin puhelinnumeron jos sattuu kiinnostamaan.


    Tällaista tarjottiin siis vain kun avasi suunsa lähipiirissä. Mitähän sitä tyrkylle oikeastaan tulisikaan jos oikein alkaisi etsimään noita mahdollisia korvaavia tiloja FHRAlle. Täällä pääkaupunkiseudullahan on vuosikymmeniin ennätysmäärä tyhjiä toimitiloja tarjollaja varsinkin kehyskunnissa hintataso jo varsin kohtuullinen.

    Tosin jotta edes jokin muu vaihtoehto kuin se Vesan omistama kiinteistö tulisi kyseeseen, pitää jäsenistön ensin vaatia johtokunnalta järkevämpää vaihtoehtoa. Tämä onnistuu parhaiten tekemällä syyskokoukseen etukäteen ehdotuksen asian käsittelemiseksi. Tietysti myös kaikkien kiinnostuneisden paikallaolo tossa kokouksessa on suotavaa. Muistakaa ystävät hyvät, että FHRA tekee just niinkuin sen jäsenistö haluaa. Halutaanko me siis se Vesan omistama kallis ja ylisuuri tila FHRAn käyttöön vai jotain edullisempaa ja järkevämpää, jotta myös jäsenistölle on mahdollista suunnata mahdollisia tulevien vuosien tuottoja jossain muodossa. Päätös on teidän, kuka haluaa olla mukana :rotfl:
     
  6. Janne.S

    Janne.S 1st gear

    Nyt kun kiinteistö paloi ja tilalle rakennetaan uusi niin luonnollisesti tarjosin FHRA:lle mahdollisuuden tulla uusiin tiloihin takaisin, taas vanhoin ehdoin. eli hintataso on selkeästi edullinen ja uusista tiloista lähelle puolet yleisestä hintatasosta. Eli onko minun idressi tarjota hyvät ja näyttävät tilat fyyralle edullisesti, vai vuokrata ko. tila joka on kiinteistön näyttävin muualle markkinahintaan???
    eli hintataso tilasta on EDULLINEN, mutta tilan suuruudesta ja koon tarpeellisuudesta voidaan olla ehkä erimieltä. tuo sivuillakin puhuttu vuokra 6000€ on parisataa kalliimpi kuin fyyran vanha vuokra tiloissa oli, neliöitä ehdotuksessani oli +700m2 ja tässä on mukana kaluston huoltotilat ja varastot. Mutta nyt on mielestäni hyvä katsoa mitä tulevaisuuden organisaatio tuo tullessaan ja paljon tilaa tarvitaan, ja sen jälkeen miettiä mahdollista tilojen lohkaisua.

    Tuossa yllä vesan kirjoius viestiketjun alkupäästä.
    Millä matematiikalla saadaan 6000€ vuokrasta kun tilaa on n700m2 neliöhinnaksi 12€ ??
     
  7. tmd

    tmd 1st gear

    Niin, Vesahan siis tarjoaa vuokralle 500m2 hallitilaa. Tähän tilaan on fyyran MAHDOLLISTA tehdä OMALLA kustannuksellaan 200m2 parvi... Tilaa ei siis ole tulossa +700m2 vaikka Vesa niin on kirjoitellutkin. Muutoinkin 12€/m2 alv.0% on ihan täysi raha perushallitilasta Espoon perukoilla.

    Itse en ymmärrä mihin fyyra edes tarvitsee moisia neliömääriä? Muutaman hengen toimisto missä TJ:llä ei ole minkäänlaista työvelvoitetta ei tarvitse tuollaisia tiloja. Se kalustomääräkin mitä fyyralla on ei tarvitse 500m2 tilaa. Tuossa varastoinnissakin pitää ottaa huomioon se mitä varastoidaan ja millä hinnalla. Siinä alkaa joka lipulle ja tolpalle tulla hintaa tuolla vuokralla.

    Miksei ole edes etsitty muita tiloja, joko vuokra tai omistus? Tuollaisella vuokralla maksaa jo aika kivaa lainaa pois ja jossain kohdassa ajan mittaan fyyralla on oma tila millä on arvoa. Näinhän Vesakin toimii. On ihan turhaa esittää mitään hyväntekijää, jokainen hakee omaa taloudellista etua viime kädessä. On minusta täysin kestämätön tilanne, että fyyraa johtaa mies joka on samalla vuokranantaja, tuottaa ostopalveluja oman firmansa kautta fyyralle ja on vielä mukana päätöksenteossa jossa noiden palveluiden ostamisesta päätetään. Eikö tässä ole muiden kuin Luigin ja Raussin mielestä mitään vinossa? Toki saa olla mukana tarjoamassa palveluita mutta tarjouksen on oltava oikeasti paras (huom. ei välttämättä halvin) ja Vesa ei voi todellakaan olla mukana päättämässä. Muutenkin mitä olen ymmärtänyt ja kuullut fyyran tavasta pyytää tarjouksia erilaisista palveluista, on se täysin lapsenkengissä. En sano, että jokainen pikkujuttu pitää kilpailuttaa mutta aina, kun aletaan puhua tuhansien arvoisista ostoista olisi se paikallaan. Joo, viehän se enemmän aikaa mutta sitä varten kai siellä on ihmisiä töissä?

    FHRA on kuitenkin sen kokoluokan firma, että se ansaitsee oikean TJ:n, joka antaa TÄYDEN työpanoksensa fyyralle ja jonka näkemyksiin fyyran tulevaisuudesta ei vaikuta oma liiketoiminta tai sen tila. Ammattijohtajalle olisi minusta todellakin tilausta. Fyyralla on varaa maksaa kunnon palkkaa tj:lle, jotta se motivoi ja lisäksi on mahdollista tehdä kannustejärjestelmä siihen kupeeseen vielä. Ei sillä palkalla mitä Vesalle maksetaan tai millä Nykänen tarjosi omia palveluitaan vielä ammattilaista saa mutta tuplataan se ja pannaan tj tekemään töitä palkkansa eteen. Jos tässä nyt jostain palveluksista fyyran suuntaan puhutaan niin Nykäsen tarjous oli sitä. Muutamalla satasella kuussa Vesan liksaa enemmän oli tarjolla mies, joka olisi tehnyt täydet tunnit, ollut tilivelvollinen johtokunnalle kerran kuussa, omaa hyvät kontaktit eri aloille ja onpa vielä kelpo mies sorvaamaan sopimuksia paperillekin. Pisteenä ii:n päälle olisi ollut normaalit irtisanomisajat ja palkat, ei mitään vuoden liksoja olisi tarvinnut maksella jos ei homma toimikaan mutta kun ei niin sitten ei.

    Tähän perään haluan todeta vielä sen, että en ole ottamassa Vesalta kunniaa ja ansioita pois pitkältä ajalta. On totta, että talous on paremmassa jamassa kuin se oli kymmenen vuotta sitten mutta ei se ole mikään syy tyytyä nykyiseen tilanteeseen. Kaikella on aikansa ja paikkansa ja aina täytyy kehittyä. Minusta Vesan tulisi keskittyä oman liiketoimintansa kehittämiseen ja fyyra tarvitsee toisen miehen ohjaksiin välillä.
     
  8. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    ^ Erittäin hyvin sanottu 8)
     
  9. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Eikä Ristikivi ole yhtään pöllömpää aluetta.Lentokenttä 10-15min.päässä,Tuusulan motarille muutama hassu minuutti ja Lahdentiekin tosi lähellä.Kolmostielle suora ajo pohjoiseen päin vanhaa Hämeentietä.Marmattajia ei ole näkynyt vaikka välillä kovaäänisiä laitteita on nurkilla.Harrastetalleja useita,sekä kohta Racers Placen kauppakin samalla alueella.+ automaalaimoita,rengasliikettä ym.Ite oon viihtynyt alueella vuodesta 2003.
     
  10. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kohta muuten alkaa olla ne ajat kun sinne FHRAn suuntaan pitäisi jotain postia syyskokouksessa käsiteltävien asioiden kohdalta lähetellä. Ihan siis vaan muistutukseksi, jos täälläkin käsitellyt asiat kiinnostavat.

    Erilasten medioiden mukaan esim. pääkaupunkiseudulla on ennätysmäärä tyhjiä toimitiloja vuokrattavana. Kannattaisko tai pitäisikö FHRAn sittenkin vielä miettiä tota toimiston paikkaa ja hintaa. Jäsenistö sen kuitenkin loppupelissä päättää.
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tuli muuten tos mieleen kun vilkasin fyyran nettisvuja kohdasta american car show (toki tuli muutamia muitakin juttuja mieleen noiden sivujen hyvyydestä ja päivityksen tasosta, mis on esimerkiks kilpailumainokset, osallistujalistat jne?) et kun Luppe nyt kantaa vastuun tosta sivujen mukaan onnistuneesta, johtiksen mukaan epäonnistuneesta näyttelystä, niin kuka on vastuullinen ens vuoden näyttelystä ja missä on rajat jonka puitteissa näyttelyn katsotaan onnistuneen/epäonnistuneen? Et osaa suunnitella ohjelmaansa ens näyttelyn aikoihin! :rotfl:
     
  12. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Kiihdyttelystä mitään ymmärtämättä täytyy ihmetellä tässä ketjussa muutaman kirjoittajan henkilökohtaiselta kaunalta tuntuva itku ja valitus. Samaa raitaa hoetaan kuin rikkinäiset levyt. Kun kerran energiaa,mielipidettä ja "tietoa" tuntuu piisaavan näinkin paljon. Niin miksi ette pyri - ja myös pysy siellä johtokunnassa missä asioista oikeasti päätetään? Eikös demokratia ole toteutunut kun kerran jäsenten valitsemat jäsenet on puikoissa.
     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    Validi pointti. Mulla ei ole henkilökahtaisesti mitään ketään vastaan kun en kovin hyvin tunne henkilöitä enkä asioitakaan, mut olen "hieman" tuohtunut Lupen kohtelusta ihan inhimillisistä syistä. Sen lisäks mä oon vuosia saarnannut siitä että mun mielestä noi kytkökset joita on ollut johtokunann jäsenien sekä toimitusjohtajan ja FHRA:n välillä ei ole terveitä, sellasia ei pitäis yhdistyksessä/yrityksessä olla. Noista missä johtokunnan jäsen on myös FHRA:n palkkalistoilla ollaankin aikalailla päästy eroon, et siinä mielessähän toi Lupen irtisanominen ja rankaisu huonosti menneestä american car showsta jopa tuki tota lähtökohtaa. Ja sanon senkin, et toi mun näkemys on idealistinen, teoria, utopia, et tollasia kytköksiä vaan ei pitäis olla. Jos jäsenistö ja varsinaiset tekijät ne kuitenkin katsoo toiminnan kannalta tarpeelliseksi, niin sittehän se on niin. Ja korostan edelleen, et mulla ei ole mitään Vesaa vastaan; silloin tällöin jokunen sana vaihdettu ja välit mun mielestä ihan hyvät. Se henkilö on mun kannalta aivan yhdentekevä kuka se on, kysymys on mun osalta periaatteellinen.
     
  14. spinneri

    spinneri Gearhead

    Me emme ole yksikään Luigin mainitsemista "eri medioista", mutta tottahan tuo on; pelkästään pääkaupunkiseudulla on vapaana 13679 erilaista kohdetta. Toimistoja on vapaana 9656 kohteen edestä, varastojakin 2134 kohdetta (lähde: www.toimitilat.fi).

    Sanoisinkin, että nyt on ostajan/vuokraajan markkinat. On varaa mistä valita (toki pienin varauksin). Toimituksemme naapurihuoneistokin (79,5 m2 toimisto-/liikehuoneisto) on ollut tyhjillään liki vuoden...

    Mitä tulee vuokriin, niin Espoossa yli 150 neliöisten toimisto-/liike-/varastotilojen yhteenlaskettu mediaanivuokra on tällä hetkellä 11,5 eur/m2 luokkaa. Puhtaiden varasto-/teollisuustilojen kohdalla se laskee selvästi alle 10 euron (lähde: www.avantion.fi)...
     
  15. studio57

    studio57 Gearhead

    Spinnerissäkin oli tiedote Luppen erotuksesta.. ei tainnut Fhra:lta tulla aiheesta tiedotetta.. ihmetyttää ettei teidän lehdelle tuu niitä tapahtuma/kisa infoja.. sehän ois ilmasta mainosta.
     
  16. Uba

    Uba 1st gear

  17. studio57

    studio57 Gearhead

    Re: FHRA

    koskas se kokous olikaan?
     
  18. Uba

    Uba 1st gear

  19. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Johtoryhmän kokous on ilmeisesti ollut 7.9.2011.

    Onko pöytäkirjan tarkistamiseen käytetty riittävästi aikaa? Saisi laittaa jo näkyville...
     
  20. studio57

    studio57 Gearhead

    marraskuu tuli tavallista aikaisemmin :wink:
     

Kerro tästä muillekin!