Omc venemoottori 2.3L

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja autoilija, 14.8.2005.

  1. autoilija

    autoilija Gearhead

    Kiinnostaisi tietää koneesta jotain,kuten "hyvä tietää".Mylly näyttää joltain Taunuksen/Riesan moottorilta mutta himpun isompi ja venttiilikopassa lukee Ford.Löytyykö tällainen kone esim. jostain autosta?Onko kestävä venekäytössä?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    kuulemma se on ihan ok kone vene käytös kaveril on bayliner ja siin on just toi 2,3l 128hv?. vissii mussen kone? siis se 70-80 luvun pikku nelonen...
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Löysin jo tällaista,#OMC 2.3L on 70-luvun Ford Pinto/Maveric/Mustang ! bilikoissa käytettyjä#.(Lainattu suomi24.fi keskustelusta)

    Vanhaa hyväksihavaittua tekniikkaa siis.
     
  4. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    toi olin mä
     
  5. autoilija

    autoilija Gearhead

    ja edellinen minä
     
  6. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    eix toi ole just se "oharin" 2.3l isoveli, mitä on käytetty mm. Pintossa?
    Ja vaikken foort-miehiä olekaan, niin onko toi ulkopuolisilta mitoiltaan sama kuin 1.6-2l ohc?
     
  7. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Fordin 2.3 nelkku loytyy ainakin tuosta 74 II Mustangin nolkalta. Sita on ainakin kaytetty II Mustangissa 74-78 ja myoskin seuravassa FOX korisessa 79 ylospain. Mustangi?Ford spesialistit tietavat varmaan tarkemmin.
     
  8. autoilija

    autoilija Gearhead

    Osaa sanoa koneen mitoista mutta päällisin puolin näyttää samanlaiselta kuin 1,6 ja 2.0 ohc,miten mahtaa olla varaosapuolen saatavuus?
     
  9. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Vanhaa tekniikkaa se on, mutta että hyväksihavaittua? :odroll: Se on isompi kuin euro-ohc ja kun euro-ohckaan ei mikään kevyt paketti ole, niin. Eikä osat ole vaihtokelpoisia 2.0-> 2.3, eli osapolitiikka menee tuontiosastoon. Seuraajien kanssa niissä taisi olla jotain ongelmia, taisivat murentua tms. Mutta kyllähän siitäkin koneen tekee ja onhan sellaisella menty Suomessakin kovaa.

    Jos Fordin nelareita ajattelee, niin eiköhän noi Duratecit ole niitä parhaita.
     
  10. autoilija

    autoilija Gearhead

    No juu,vanhaa hyväksihavaittua silleen että lastentauteja ei kai suuremmati ole.Kun toi kone nyt on veneessä niin siitä vaan syntyi mielenkiintoa että mikäs se tuo oikein on kun näyttää ihan Taunuksen koneelta ja että mistä se on peräisin :eek:
     
  11. Hulk

    Hulk 1st gear

    Terve,

    Vanha aihe, mutta asiaan liittyen.

    Mulla on tollainen omc:n 2.3l veneessä. Käviskö siihen taunuksen/sierran/whatever startti?

    Sellainen, joka on "oikealla" solenoidilla olis poikaa..


    --
    Hulk
     
  12. autoilija

    autoilija Gearhead

    Jakopäästä kattoen startti mahtaa olla vasemmalla.En ole satavarma mutta sellainen muistikuva on.Olen ajatellut laittaa kannen pakopuolineen palasiksi kun ei kestä täyttä kaasua normaalilämmöissä,taas toisaalta jos tollaseen saa järjellisesti kasin niin se kyllä kiinnostaisi.Ajoja alle 5 tuntia vuodessa niin ei sillä kulutuksella niin väliä ole.Paatissa kiinni oleva on muuten priimakunnossa ja todella vähän ajettu.Näitä 2.3l osia ei saa enään mistään....
     
  13. Hulk

    Hulk 1st gear

    Joo, startti on jakopäästä katsoen vasemmalla. Mutta kävisikö joku tuommoinen euro-fordin auton startti pulttijakonsa ja hammastuksensa puolesta? Kellään kokemuksia?

    Alkuperäisessä startissa on erillinen solenoidi ja startin bendixlaite kulunut väljäksi, ei hyvä..
     
  14. peltsi

    peltsi Gearhead

    Kannattaa tarkistaa kiihdytyspumpun toiminta jos lämpimänä nuukahtaa. Mulla oli pumpun mäntä kuivunut korpuksi.
    Osia saa esim us-partsilta ja kaikkea löytyy. Marine osat kannattaa tilata usa:sta kuten esim. pakosarjat.
    Omassa vastaavassa koneessa oli aikoinaan sellainen kummallisuus ettei jakopään ajoitusmerkit osuneet kohdalleen. Aiheutti 15min ihmettelyn kun vaihdoin nokkahihnan. Hyvä kone vääntämään ja nousee iloisesti liukuun. Huipuissa sitten kasin koneella mennään ohi tai yli et heilahtaa. Kulutuksessa pärjää uudelle nelarikoneelle, uskokoon ketä haluaa mutta mulla oli toi Navmanin kulutusmittari kiinni ko. koneessa.
     
  15. Hulk

    Hulk 1st gear

    Joo, mullakin ihan hyviä kokemuksia koneesta. Hyvin lähtee käymään kylmänä ja kuumana. Kulutus on siedettävä. Veneethän kyllä syö aina..

    Mutta tuo startti. Onko tietoa käykö siihen joku eurostartti?
     
  16. Hulk

    Hulk 1st gear

    Joo..

    Autotarvikeliikkeessä eivät löytäneet korvaavaa starttia tälle startille. Uusi samanlainen maksaa 130€. Pitänee hommata sellainen. Luulisi venekäytössä taas jonkin aikaa selviävän.

    Kulkee heillä nimellä rotanloukku. Kertonee arvostuksesta jotakin..
     
  17. sakke

    sakke 1st gear

    Vanhaa topiikkia lainaan röyhkeästi..
    Eli kyseiseen koneeseen tarvitsisin pakosarjaa,oisko kellään myydä??
     
  18. JFR

    JFR 1st gear

    Eihän niitä kellään ole, tai jos on yleensä mätiä. Viime kesänä tein kaverin kyseiseen moottoriin kansirempan ja pakosarja ja käyrä uusittiin. Marinepartsista Ahvenanmaalta sai kummatkin.Tiivisteet ja pakosarjanpultit tulivat mukana, valavat niitä kuulemma Espanjassa. Alle 400 eur koko kasa. Muilla puljuilla yli tupla hinta. Voi googlata myös jenkkilästä myös siellä kalliimmat hinnat. Oli hyvä palvelu kyseisessä puljussa voin suositella, puhutaan myös Suomea.
     
  19. mauceone

    mauceone 1st gear

Kerro tästä muillekin!