Ongelmia entisöijä Triangle Motor Co:n kanssa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja geekoo, 19.5.2013.

  1. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Tässä foorumissa on se "huono" puoli, että aiemmin kirjoitetut näppärät viestit jäävät sellaisenaan näkyville kun niitä joku ehtii lainata. Kuten nytkin kävi tuossa yllä.

    Sorry "GTA87". Vaikka vaihdat nimimerkistä toiseen, kuten olet ilmeisesti tehnyt, se paistaa läpi. En tiedä onko sinulla ja ylläpidolla jotain hankausta; voi olla että olen käsittänyt väärin. Ja voi toki olla, että olen väärässä kun syytän sinua trollaajaksi useilla nimimerkeillä. Jos olen väärässä, niin pyydän anteeksi.
     
  2. pas2

    pas2 Gearhead

    Aika huonosti meni "bisnes"

    Ja juttuun enemmän liittyen: MISSÄ ON SE ALOITTAJA (TROLLIN?) 3-sivuinen mandaatti???
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    300 tuntia
     
  4. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Eipä ilmeisestikään. Tuollaisen ilmoituksen lukeminen antaa vähän lohtua perseaukiselle, joka upottaa kaikki vähäiset lanttinsa 1970 Mopareihin. Tässähän alkaa omat autot tuntumaan suorastaan halvoilta.
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    No... Mikä tilanne?

    Milloin alkaa esitutkinta ja oikeudenkäynti?
     
  6. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    No geekoo, missä mennään tapauksessa vai onko lomat päällä vai miksi päivitykset/kommentit loppui kuin seinään?
     
  7. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Kesällä tämmöiset jutut aina seisoo. Oikeuslaitoksissa kun on hieman ruuhkaa.
     
  8. geekoo

    geekoo 1st gear

    Voihan se olla, että Triangle Motor, Mikkis tai Elcamino on tehnyt minusta rikosilmoituksen tai tutkintapynnön ja poliisi on sen perusteella aloittanut esitutkinnan. Mikkishän taitaa tietää asiasta jotain.
    Minun tietooni se kuitenkin tulisi vasta silloin kun rikospoliisi päättää kutsua minut kuulusteluun. Kyllä minä sitten aikoinaan siitä kertoisin.
    Vasta syyttäjän syyteharkinnan jälkeen minulle tulisi haaste oikeuteen.
     
  9. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    ÄÄh asiallista keskusteluahan täällä on ollut
     
  10. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    missä vaiheessa minä geekoo olen puhunut mitään rikosilmoitukseen tai sinne päin viittaavaan?????
     
  11. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    ja tähänkään en ole saanut vielä vastausta???
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Herra geekoo voisi kertoa miksi minä nostaisin syytteen sinua vastaan?

    Eikö sinun pitänyt se syyte nostaa, koska sinuahan on huijattu tässä asiassa? Vai olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin?

    Voin paljastaa hieman, tiedän jotain jostain, koska olen joskus jossain ollut ja saattanut jostain asiasta joltain joskus jossakin kysyä.
     
  13. Weijari

    Weijari Gearhead

    Aijai, pilasit hyvän internet-keskustelun kuulemalla toista osapuolta :soosoo: :soosoo:

    Naapurissa tämmöisten toimien jälkeen pitää rekisteröityä "ulkomaalaiseksi agentiksi" :lol:
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Prkl.. Missä meni taas pieleen.
     
  15. geekoo

    geekoo 1st gear

    Lomaltapaluukiireessä taisin lukea Mikkiksen viestin tarpeettoman sananmukaisesti. Siis:
    Esitutkinnan suorittaa rikospoliisi rikosilmoituksen tai tutkintapyynnön perusteella.
    Sen jälkeen yleinen syyttäjä voi rikoslain mukaisesti nostaa syytteen epäiltyä vastaan oikeudessa ja vaatia sakko- tms. rangaistusta.

    Minä taas en ole tehnyt rikosilmoitusta Triangle Motor Co:sta. Kysymys on riitajutusta. Olen nostanut kanteen Trianglea vastaan, eli haastanut heidät oikeuteen, eli jättänyt haastehakemuksen käräjäoikeuteen.

    Tässä siis ei ole kysymys rikoslain mukaisesta jutusta joka olisi yleisen syytteen alainen. Siksi vahingon kärsineen on itse ja omalla kustannuksellaan nostettava alioikeudessa yksityisoikeudellisen kanteen vahingon aiheuttajaa vastaan voidaakseen saada korvauksia. Poliisi ei sellaisissa tapauksissa suorita minkäänlaista esitutkintaa, vaan asianomistajan on itse hankittava todisteensa. Eikä syyttäjää ole.

    Täässä viestiketjussa on varsin paljon sekoittavaa disinformaatiota, liikaa kohinaa. Siksi pyydän hartaasti lukemaan blogini, jossa faktat on pelkistetty esitetty.
    http://bmwtriangle.wordpress.com/
     
  16. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Itselle kyllä olisi tuonut ihan eri asenteen asiaan jos geekoo olisi aluksi tuonut tapauksen esille ensin niin ettei olisi julkaissut TMCn nimeä ollenkaan. Jotenkin tulee vaan pas**n maku juttuun kun ei voida kaikkia faktoja julkaista(vaikka syy onkin hyvä, tuleva oikeusprosessi) mut sit kovaan sävyyn haukutaan TMC huijari firmaksi jne. Ja jos haetaan vaan neuvoja ja mielipiteitä miten muut harrastajat välttyisivät samanlaiselta kohtalolta niin eihän se firman nimen julkaisu mitään hyödytä muuta kuin asianomainen saa ehkä paremman mielen kun saa hieman kalavelkoja maksettua. Ja se että vaikka blogissa mainitset firman nimen niin mitä hyötyä siitä nimen mainitsemiseta oli täällä jos Oikea tarkoituksesi oli vaan miettiä harrastajien kanssa että miten voitaisiin samalaiselta kohtalolta välttyä?
    Ikävä on tapaus asiakkaan kannalta kum kommunikaation puutteen takia tälläistä tulee. Ja en puolustele mitenkään TMCtä, ei ole sinne mitään yhteyksiä eikä ikinä sorakuskin palkalla tule olemaankaan.
     
  17. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    On totta, että Trianglen maine on asetettu kyseenalaiseksi ja se tulee leimaamaan yritystä, kävi oikeuskäsittelyssä miten tahansa. Toisaalta geekoo on asianmukaisesti tullut esiin omalla henkilöllisyydellään, asettaen oman maineensa ja kunniansa peliin. Asetelma on näin ollen mitä rehdein. Triangle todennnäköisesti myös seuraa tätä keskustelua ja tekee omat johtopäätöksensä, jos yritystä aletaan perusteettomasti mustamaalaamaan. Katsellaan rauhassa, miten prosessi etenee. Toivon samalla, että geekoo pitää meitä tilanteen tasalla ja julkaisee webbisivullaan myös dokumentteja siinä vaiheessa, kun ne tulevat oiekuskäsittelyssäkin julkisiksi. Reilu peli, eikö näin geekoo?
     
  18. BRC1

    BRC1 Gearhead

    En ymmärrä lainkaan Herra Mikkiksen ja Herra elcaminon asenetta geekoon asiallisesti julkituomaan asiaan. Minusta on erityisen hyvä että asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä. Jos asia on kuten geekoo on sen esittänyt, lienee homma selvä.
     
  19. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Ihmeellistä ollut tosiaan eräiden käyttäytyminen asiaa kohtaan. Ei oikein harrastajaystävällistä meininkiä ainakaan. Eikö näiden harrastelija foorumien tarkoitus ole jakaa asiallisesti tietoa eikä pantata suotta asioita tai tietämystään. Tai sitten kun yksityistä harrastelijaa kyykytetään niin löytää ymmärrystä ja jättää nämä asiattomat vittuilut yms pois. Kyllä täälläkin on tietoa asiasta.Ja ollaan Geekoon puolella.Edelleen.
     
  20. tyg

    tyg 2nd gear

    Tämä voi mennä vähän niinku Ilkka Kanervan(kok) lahjus,,anteeksi,vaalituki
    oikeudenkäynti. Lain mukaan on toimittu?,,mutta moraalinpuutteen kanssa flirttaillen. Hienompi tollanen bemu on kuin joku laatikkojenkki. Saakin maksaa enempi (kohtuuden rajoissa)
     

Kerro tästä muillekin!