Ongelmia entisöijä Triangle Motor Co:n kanssa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja geekoo, 19.5.2013.

  1. geekoo

    geekoo 1st gear

    Melotron Oy:n (Triangle Motor Co.) täydennetty tilinpäätös on tänään rekisteröity kaupparekisterissä.

    Tilintarkastuskertomuksessa on seuraava "Tietyn seikan painottamista koskeva lisätieto":
    "Lausuntoani mukauttamatta haluan kiinnittää huomiota tilinpäätöksen liitetietojen kohtaan Tilinpäätöksen laatimisia koskevat liitetiedot. Tilinpäätös on laadittu soveltaen oletusta toiminnan jatkuvuudesta. Kireä maksuvalmius ja oman pääoman määrä huomioiden tämä edellyttää, että yhtiön tulos kääntyy voitolliseksi ja tarvittava lisärahoitus järjestetään. Jos lisärahoitus ja kannattavuuden parantaminen ei alkaneen tilikauden kuluessa toteudu, yhtiön kykyyn jatkaa toimintaansa realisoiden varojaan ja suorittaen velkojaan tavanomaisessa liiketoiminnassa sisältyy tavanomaista suurempaa epävarmuutta."

    Tilinpäätöksen liitetietojen kohta Tilikauden jälkeiset tapahtumat:
    "Alkaneella tilikaudella on asiakkaan autolle tapahtunut kuljetusvahinko, jonka seurauksia on liian aikaista arvioida."

    Sekä kohta Vuokravastuut:
    "1.363.363,08. Lisäksi vuokralainen maksaa osuutensa kiinteistön hoitokuluista."

    Henkilöstön keskimääräinen luku on tilikauden aikana kasvanut 13:sta 17:aan.
     
  2. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    ^Mihin sie tällä oikein pyrit?
     
  3. geekoo

    geekoo 1st gear

    Informoimaan, etenkin kun Talouselämän täällä OD:sskin käsitelty artikkeli oli niin puutteellinen. On etujeni mukaista, että Triangle pysyy pystyssä, sillä minulla on saatavia sieltä.

    16.8. kl. 22:35 kirjoitin:
    "Blogissani kerron paitsi entisöintiriidastani myös Trianglesta yrityksenä. Huolestuttavan suuri tappio on mielestäni tärkeä tieto. Yhtiön julkinen tilinpäätös on kaikkien nähtävissä kaupparekisterissä."
     
  4. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Epäilemättä on etujesi mukaista; en kuitenkaan ymmärrä miten jakamasi informaatio edistää yrityksen pystyssä pysymistä.

    Toisaalta jos pyrit pelkästään informoimaan, kuten muistaakseni ekassa viestissä taisit mainita, niin mikäs siinä.
     
  5. A.W

    A.W 1st gear

    Onhan se hyvä, että varoittaa mahdollisesti jo konkurssin partaalla huojuvasta yrityksestä. Eipähän kukaan ainakaan toivottavasti vie tilanteesta tietämättömänä autoaan työn alle ennakkolaskuja vastaan. Jos käy kylmät, menee rahat ja puretusta autosta saa riidellä konkurssipesän kanssa.
     
  6. 2ford37

    2ford37 Gearhead

    On jotenkin pakko kommentoida, vaikka asia ei minulle kuulu.
    Tilaaja saa mitä tilaa. Muut ihmettelee miten sillä oli varaa.
    Ostaja potkii renkaita, ei voi maksaa noin paljon.
    Yleinen auton restaurointi Suomessa, yleensä maksaa paljon ja harrastepelissä myyntihinta/arvo jää alle oma-kustannushinnan.
    Voitte kaikki kiittää tukemaanne hyvinvointi järjestelmää korkeista hinnoista. Ja jos sattumalta hinta on edullinen, niin verottaja ja liiton asiamiehet on Hyvin kiinnostuneita Ko firmasta. Ehkä Tullikin.
    Muistatte kun käynnistätte työsuhde kulkineen ja kurvaatte liiton tukemalle työpaikkalle.
    Urpilaisen Sanoin KANNATTAA MUUTTAA RAPAKON TAAKSE.
    Sitten uutisissa ihmetellään, kun taas Suomalaiset liputetaan ulos.
    Luulis Duunarinkin ihmettelevän, onko köysi mitä vedetään, tosiaankin loppu.
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Onko tälle väittämälle jotain faktaa antaa? Vai oletko kenties joskus saanut turpaasi joltain TMC:n duunarilta ja nyt vituttaa kun ne on töissä ja sulla nenä kipeenä?
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mitä saatavia sinulla sieltä on? Oletko maksanut liikaa? Miksi olet maksanut liikaa?

    Käytkö kaupassa ostoksilla, kotona muija huutaa että ostit liian kallista makkaraa, sitten menet heiltä ruinaamaan että sori, en haluakkaan maksaa tästä puoliksi syödystä paketista koko hintaa ja haluat palauttaa sen?
     
  9. capri30S

    capri30S 1st gear

    Pakko ihmetellä mitkä on nimimerkki Mikkiksen suhteet ko. firmaan, kun tuntuu olevan kovin herkkä puolustelemaan?
    vai eikö niitä voi kertoo? Miksi ei? Oletko saanut sieltä ilmaisen makkarapaketin?
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei mulla oo mitään suhteita sinne, pari kertaa käynyt kysymässä tarvikkeita, koska tämä pois potkittu tässäkin topikissa mainittu henkilö niin suositteli, siis potkujensa jälkeen.
    Naapurifirmassa myös jonkun kerran piipahtanut ostoksilla.
    Muita yhteyksiä ei taida olla kyseiseen firmaan, firman kassaan oon tainnut tuoda vitosen.

    Mua vaan korpeaa toi että voidaan mistä tahansa firmasta heitellä mitä vain lukuja sekä ajatuksia totena, ilman että kertoisi mikä siihen on syynä. Siksi noi mun kyselyt ja "vittuilut" voi tuntua että mulla on jotain kytköksiä kyseiseen firmaan.

    Ja lopuksi, en ole nimimerkki Mikkis, vaan ihan lempinimeltäni Mikkis =)
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Eikä tarkoitus ole puolustella, jos kyseinen firma on todellakin tehnyt koiruuksia, on asia todellakin tuomittavaa.
    Mutta nyt kuitenkin heitetään melko paljon pelkkiä huhuja ilmoille ilman että viitsitään niille todisteita heitellä mukaan.
     
  12. geekoo

    geekoo 1st gear

    @C5_Z06
    En halua olla kertomatta kanssaharrastajille saamastani uusista tärkeistä Triangle-tosiasioista silloinkaan, kun niiden salaamisesta voisi olla minulle lyhyellä tähtäimellä henkilökohtaista hyötyä.
     
  13. geekoo

    geekoo 1st gear

    @capri3,0S
    En tiedä kuka tuo hellittämätön vastaväittäjäni MIKKIS on, mutta ei hän välttämättä ole Trianglen mies. Saattaa myös olla, että hän ei yksinkertaisesta pidä minusta henkilökohtaisesti. Se on toki hänen oikeutensa.
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei geekoo pelkoa, emme tunne toisiamme, tuskin tulemme tuntemaankaan.
    Eikä minulla henkilökohtaisesti ole sinua, tai nimimerkkiäsi vastaan mitään.

    Mutta kiitos arvonimestä, hellittämätön vastaväittäjäni Mikkis :D
     
  15. geekoo

    geekoo 1st gear

    Triangle on jättänyt käräjäoikeudelle takaisinsaantihakemuksen koskien oikeuden antamaa yksipuolista tuomiota. (Triangle oli aikoinaan jättänyt vastaamatta käräjäoikeudelle.)

    Jos käräjäoikeus hyväksyy hakemuksen, se aloittaa riidan käsittelyn arviolta syksyllä 2014. Siinä tapauksessa voi olla, ettei pitkään aikaan tapahdu kovin paljon tämän asian tiimoilta. Autoni olin vienyt Triangleen lokakuussa 2011, ja siellä se edelleen on.

    Tämä ketju on pitkä. Sen uudet lukijat voivat hankkia itselleen ytimekkään käsityksen siitä, mistä tässä riidassa on kysymys lukemalla blogini:
    http://bmwtriangle.wordpress.com
     
  16. ido59

    ido59 Gearhead

    Ainoan ytimekkään käsityksen tähän saakka saa jättämästäsi haastehakemuksesta, yksipuolisesta tuomiosta ja takaisinsaantihakemuksesta. Julkaise ne. Missä käräjäoikeudessa juttu on?
     
  17. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Niin ja jokos tän 3 sivuisen projekti kuvauksen voi laittaa näytille kun on jo oikeudessakin käyty?
     
  18. geekoo

    geekoo 1st gear

    Eihän olla oikeudessa käyty. Jos käydään niin arviolta vasta syksyllä 2014, kuten äsken kirjoitin.
     
  19. ido59

    ido59 Gearhead

    Jutusta on jo alioikeuden päätös ja kerrot, ettei oikeudessa olla käyty. :odroll: Missä käräjäoikeudessa juttu on?
     
  20. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    noh, joo tuo tavaran tarkastajan arvio 150-170 h on kyllä naurettavan alhainen, kun katsoo projektikuvia Trianglen sivuilta.

    http://www.trianglemotor.com/fi/bmw3.htm

    Itse amatöörinä rakentelin omaa ELLI Edseliä 3 vuotta, auton valmiiksi saattaminen vei vähintään 1000 tuntia ehkä jopa +1500 tuntia.
    Kyllä maalaamossakin pelkästään maalauksen töitä tehtiin varmasti 50-100h , kun parantelivat mun "diy" pohjia.
     

Kerro tästä muillekin!