Ongelmia paratiisissa. GM 6.5td lohko halki. Hitsaus?

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mika.T, 27.5.2019.

  1. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Onko porukalla kikkakolmosta miten subben sais hehkuttamaan pidempään kun kone on webastolla esilämmitetty?

    Laitoin tosiaan löpölämppärin suburbaniin ja puolentunnin lämmityksen jälkeen kun väänsin auton käyntiin niin eihän se perkele hehkuta kuin alle 0.5sekunttia...
    Saishan tuo hehkuttaa ihan normaalisti vaikka koneessa onkin ~50c lämmintä.

    Toinen kyssäri herännyt tässä kelien kylmetessä.
    Säätääkö poksi syöttöpumpun ajoitusta jonkin ennalta määrätyn koodin mukaan (riippumatta syöttöpumpun säädetystä ajotuksesta) vai mittaako se kampuran asennon heti käynnistyksessä ja säätää ennakon sen todellisen kampuran asennon mukaan kohdalleen?
    Hankala selvittää näin voorumin kautta... Koittakaa ottaa selvää :D

    Mulla tekee tämä nyt niin että esilämmitettynä kun täräyttää käyntiin niin käy ~sekunnin ajan ihan vitun karkeasti (käynnistyy heti kaikilla) ja sitten kuin ykskaks napista napsauttamalla käynti siistiytyy normaaliksi kylmän diiselin käynniksi (ennakko säätyy kohdalleen?)
    Mietin että onkohan mulla pumpun perusennakko liian aikasella ja koneen käynnistyttyä poksi säätää ennakon myöhäsemmälle kun käynti siistiytyy huomattavasti.

    9000km remontista takana.
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Nappihehku ja:

    [​IMG]
     
    PilsnerBil ja jarona tykkäävät tästä.
  3. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Kokeiles miten käyttäytyy, jos ottaa ECM:n lämpöanturin johdon starttihetkeksi irti. Siihen vois laittaa avautuvan painonapin väliin, jos auttaa.
     
    palontie tykkää tästä.
  4. palontie

    palontie Gearhead

    En tykkää.
     
  5. HiMO

    HiMO 3rd gear

    oiso kellään tiatoa mistä saa nuata 6.5 tdn öliy suuttimia lohkoon.... vissihi pimpahtanu reijästä helevettihi ku ei oo ö painetta.... kammen ja lakrut vaihroon jussina mutta jäi kattomatta nua vitut..erelleenkää ei ö painetta tyhyjä käynnillä....kyllä lohko ehejä pumppu uus.nokka lakrut paikallansa..pumpunpaine venttiilinki tos jussi taikinoonnois kattoon...että ny kun TAAS otan öpohjan auki niin ois hyvä olla muutama suutin varooksi käsillä.... koska jossain on vuato ja paha eikä tuu muuta miälehe ne ne mäntä jäähy siittimet
     
  6. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Onhan siellä varmasti se suurituottonen pumppu?
    Vai onko paineet tippuneet ykskaks alas? Entä öljynpaineanturi?

    Varmin mitata mekaanisella mittarilla.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  7. HiMO

    HiMO 3rd gear

    pumppu on oikia laitoon öpaine valo anturin joskus toho...sekin palaa ku mittari on melekeen punaasella... et kylläse jotain kertoo pikku ropleemasta... alakas toi yht äkkiä...et ainut on se mäntä öliyjäähy siittimen poissa olo....jos ei mitään viksumpaa tuu mielehe muut on tarkastettu/kunnos
     
  8. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Ja vielä sen verran tiedustelua että mitä vuosimallia auto on? Vanhimmissa ei noita öljyruiskuja ole ollenkaan.
    Tässä minun alkuperäsessä koneessakaan niitä ei ollut. Se oli vm-95
    vanhan koneen öljynpaineet tippu tyhjäkäynnillä nollille kun nokka-laakeri irtosi pesästään.

    Uudessa lohkossa ne taas oli ja laitoin kaveriksi tuon suurituottosen pumpun, kun vanhassa koneessa oli se pienempituottonen.

    Ja voisi kuvitella että se irronnut suutin löytyisi öljypohjasta, tai öljyvadista kun öljyt laskee pois.
     

Kerro tästä muillekin!