Onko AOD tietoo?

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja HenkkaTurust, 15.2.2002.

  1. 54474N4

    54474N4 3rd gear

    Eikai se nyt ihan noin? Toimihan se siinä mercuryssäkin ihan hyvin, eikä toi kaasari nyt ole sen ihmeellisempi ku siin mercuryssäkään se kakspiste ruutta. Eikös toi ny lähinnä oo vaan joku TV-tangon säätö, kun pitäishän sen pudottaa se ylivaihdekkin pois.
    Unohtu sanoo tossa että ei tuntunu kickdownikaan toimivan.
     
  2. musse67

    musse67 3rd gear

  3. MustangGT

    MustangGT Gearhead

    Mulla on sitten varmaan tämä viritelmä eli -85 Ford Crown Victorian AOD.
    Sekin muuten nyhtää OD:llä kun ajaa 80km/h. Heti kun kaahaa 100 km/h niin kulku on tasaista :rotfl:
    Heh :D Kiva tietää tuo peräkärrynveto juttu ku just ois veossa kaksi euro auto projektia trailerin mukana toiselle puolen Suomea... :rotfl: (vedän silti ilman OD:tä!) Jos saan vetokoukun laitettua! :)
     
  4. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Toi on taas niin legendaa :rotfl: .
     
  5. 54474N4

    54474N4 3rd gear

    Tjooh, kyllähän sen sai säädettyä sillä TV-tangolla. Lyhensi tankoo kaasarin ja laatikon välillä puol senttii, ni jo rupes vaihtaan asiallisesti. Nyt putoo jo yli vaihde pois ja malttaa pitää kakkosenkin päällä.
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Niin juu, ei vaihda samantien kolmoselle, mutta ei kai sitä vieläkään saa pysymään kakkosella ilman kepin vemputusta, sitähän musse aiemmin tarkoitti.

    Kaaviosta puuttuu siis kakkonen, jos joku siellä ihmettelee mistä noi horisee :lol:

    Eikös OD:n panta tai jotain ole näiden heikoin kohta, jostain olen kuullut, emmä näitä ole koskaan aukonut. Kannattaako sillä sitten paljon vedellä kuormia. 700:sella jotain tuullut vedettyäkin eikä se ainakaan heti lauennut.
     
  7. 54474N4

    54474N4 3rd gear

    No kyllä mulla ainakin se kakkonen pysyy päällä mikäli ei vauhti kasva.
    Ennen TV-vipstaakin säätöä veti ylämäessä kolmosen päälle. Nyt puolensentin säädön jälkeen, samassa mäessä pysy kakkonen.
    Vastaavasti tasaisella, kakkos-kolmos vaihto tuntuu ihan yhtä luontevalta kuin 904 tai th350...
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Pysyy kai jos vauhti ei kasva, mutta kyse oli kakkosen pysymisestä vaikka vauhti kasvaa.

    No sama se, hyvä että auto pelaa.
     
  9. BlackBird90SC

    BlackBird90SC 3rd gear

    Pistänpä tähän pari linkkiä,kun sattuu olemaan sopivat videonpätkät,kuvattu suljetulla alueella,tottakai...

    Eli mulla on AOD ssä TransGo HP Reprogramming sift kitti,siitäkin saisi vielä vähän ylemmäs vetävän,olis pitänytkin alunperinkin säätää se niin rajuksi kuin saa.

    Tässä vedossa vaihdan pakkoykköseltä suoraan D:lle,lappu pysyy lattiassa ja 2-3 vaihto tapahtuu noin 4500 rpm

    http://www.youtube.com/watch?v=BBqRnuT0V1E

    Ja tässä toisessa rykäisyssä lähdetään myös pakkoykkösellä,sitten keppi D:lle,kakkonen pesään,ja noin 0,5 sek vaihdosta keppi takaisin ykköselle,silloin kakkonen pysyy niin pitkään kunnes heittää kepin taas D:lle.

    http://www.youtube.com/watch?v=NC1OHTDqLC4

    Joku viisas sanoi että rasittaa lootaa jos lyö kepin välittömästi vaihdon jälkeen
    takaisin ykköselle,siksi tuo hetken viive siinä.

    TV kaapelin säädössä jenkit vannoo painemittarin nimeen,itse sääsin vaan riittävän tiukalle...

    TV säätöohjeet:

    http://www.becontrols.com/tech/tvlinkage.htm

    Ja sen ylivaihteen kanssa kannattaa olla varovainen,vakion 1,5" od pannan voi päivittää 2" pantaan,mutta muistaakseni vaatii rummun vaihdon.
     
  10. hara64

    hara64 1st gear

    blackbird:mikäs varotusvalo sulla siinä 1-d-1-d vedossa oikein sytty?
    katottiin pikkukundin(5v) kanssa toi vidis niin se heti hihkas: mikä toi oranssi valo oli :rotfl:
     
  11. BlackBird90SC

    BlackBird90SC 3rd gear

    Vaihtovalo se siellä vilkuttelee,tarkka poika!
     

Kerro tästä muillekin!