Onko järkee vai EI...hot rod vai ei

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja linttaritari, 2.1.2010.

  1. Mr. Horsepower

    Mr. Horsepower 1st gear

    Eikös amatsooniss ollut... dana 27 Jah... dana 30 taka akselistoa ???

    näissä uudemmiss ett ois ollut dana kolmekybänen.... ???

    mene ja tiedä....
     
  2. linttaritari

    linttaritari Gearhead

    Onko järkee

    Hould your Horses...
    Ei nyt ollu tarkoitus tehdä mitään "kiihdytys autoa",onjo volvon 142 etuakseli
    paikallaan,eikä viel muuta mietin vaan et jako osus paremmin 4,5" jos laittais aman akselin,mutta kun nurkissa pyörii 200 sarjan akseli ihan joutavana.
    Eikä mua vittuukaan kiinnosta se välitys,pääasia on tässä vaiheessa saada "rodi" liikenteeseen,siis kyseessä on 34 vm,ford made in ENGLAND! Ja
    tiedän et vulvan V6 on ns;rellun kone,mutt kun ois ihan toimiva ja siihen viel aut,niin on vaan käyny mielessä,,on kyllä myös Moparin V6+aut,ja meinasin jos sais leiman tolla B20 ni sitt vaikka V8,kuka sitä enää kyselee?Huonoa
    tuuria?? :poff: :poff: :soosoo:
     
  3. linttaritari

    linttaritari Gearhead

    Älkää vetäkö hernettä nenuun,mutt ei ollu tarkoitukseni et täss ruvetaan
    rakentaa jotain Fi..un ralli autoa,eikö niille oo ihan omat foorumit...eli EI
    Kiinnosta vaikka kuka tekis välityksiä yms,vulvan akseliin eiks niit oo joka
    Heebolla tallin takana?ja jos välitys EI sovi vaihdetaan koko akseli...
    This is HOT RODDING????Otetaan ne osat mikä jokaiselle sopii/löytyy?? :wc:
     
  4. Ilari

    Ilari Gearhead

    Ei tässä herneitä kukaan kai nenään tällasista asioista. Joo, pitää olla muita syitä vaihtaa välitys aman perään, kuten jos haluaa museoautoon paremman maantievälityksen vaihtamatta taka-akselia. Amazonin vakio 4,1:1 perä on melko tiuha ajella motarilla.
    Jos sulla on 140-sarjan etuakseli, laittasin itse 200-sarjan taka-akselin. Ovat halvempia, sama jako kuin etuakselissa ja jos edessä on levyt, niin miksei takanakin. Sitäpaitsi niitä välityksiä on sit tarjolla matalista kolmosista neljään ja puoleen ainakin.
    Jos haluat hifistellä, niin eteen voi laittaa vielä 200-sarjan jäähdytetyt levyt satuloilla. Halpaa kauraa motonetista.
     
  5. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Vähän ehkä ot mutta. 2.7 vällärillä oleva lukkoperä löytyy veljen auton alta. Joutu kyllä muutaman kerran laskemaan kun ei kirja tuntenut ko. välitystä.
     
  6. Ilari

    Ilari Gearhead

    Varsinainen aavikkovälitys, mistä mallista se on kotoisin?
     
  7. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Re: Järkee vai Ei....??

    No kun kerran mielipidettä kysyttiin... :) Vollen koneen laillisuuden aioitkin varmaan etukäteen selvittää, mutta jos jostain syystä jää leimaamatta niin miksei samantien joku virkeä kasikone? Vaparinelonen on kuitenkin aina vaparinelonen. Tietysti edullinen vaihtoehto ja hyvä käyttökone, mutta jos leikkikalua ollaan rakentamassa...?
     
  8. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Muistaakseni 264 ja oli kai tullut muuttoautona lähi-idästä. Nyt perä on alla 30-luvun avossa.
     
  9. Ilari

    Ilari Gearhead

    Joo, ei kuulostanutkaan ihan tavallisimmalta välitykseltä. Motarilla pintakaasulla ja liikkeelle lähtöä varten pitää olla joku kuorkin laatikko?
     
  10. JanneK

    JanneK 3rd gear

    No ei kai sentään, kyllä tommonen ison koneen ja automaatin perässä toimii, kuten Volvossakin ollut.
     
  11. linttaritari

    linttaritari Gearhead

    Onko vai??

    V 8 ois asiaa,meinasin jos sais leiman ja sitt..ei väliä välityksellä...
    Kunhan aiheuttaa "yleistä" pahennusta ja vitusti.. Lone Wolf :soosoo:
     
  12. piikkisV8

    piikkisV8 1st gear

    Mikähän mahtaa olla noiden kyseisten Anglioiden ym. mallisarjan tehokkain moottori? Hämärästi muistan lukeneeni jostain kirjasta ,että hurjat 34hv , mut en tiedä oliko ne sitten Din vai Sae heppoja.
     
  13. linttaritari

    linttaritari Gearhead

    Järkee

    Doniin...
    Nyt on (taas) suunnitelmat muuttunu eli aihiona tuli hommattua Volvo Duet
    ite tehty piccis,(Rahkosen Laanilta lähtöisin). Hirveet olis visiot,mutta pientä
    kysymystä pukkaa...,miten olis paras "pudottaa" hyttiä rungolla tai vaikuttaako leimalla? ja sitten OSTAISIN takalasin jonkun Custom tyylisen
    ei mitään "akvaario" laseja,myös ovien lasit on haussa joten jos on "jääny"
    nurkkiin pyörii niin tarjoa,vaikka yv;nä. Kaikki Duet/Pv;n osat kiinnostaa
    lähinnä sähköt, niin ja LAVA aihiokin käy..., takavaloiksi jotkut siistit yms.. :poff:
     
  14. linttaritari

    linttaritari Gearhead

    VISIOO

    YLÖ :mad:
     

Kerro tästä muillekin!