onko kukaat tehny / ostanu sbm-->th200r4 adapteria?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja kipa76, 31.3.2015.

  1. kipa76

    kipa76 3rd gear

    onko joku ostanu adapterin ja laittanu gm lootan mopariin?
    ittellä ois tuo ajatuksena ku nuo moparin 500 ja 518 ei kai sovi hyvin noihin henkilö-autoihin? ainakaan a-koppaan ei ois helposti sopinu mutta mitenköhän c bodyyn?

    oisko täällä ketään joka osais tehä semmosen adapterin tai oisko joku ostanu semmosen ja ois jääny tarpeettomaksi niin voisin ostaa.
     
  2. kipa76

    kipa76 3rd gear

    miten tuo a518 asennus c bodyyn onnistuu sopiiko kartaani tunneliin jne? tai oisko joku laittanu gm lootia mopariin ja miten se on toteutettu
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onkos pikkulohkoon saanu muuta 518 versiota kuin 4wd? A-500 on paljon pienempi.
    Tossa on adapteri jolla saa minkä tahansa Chevyn toosan sb mooppariin.
    http://www.wilcap.com/318350.PDF
     
  4. kipa76

    kipa76 3rd gear


    voiskohan tuo a500 sitte sopia vai onko seki liian iso, pitäs varmaan mittaila sitä...

    tuo adaptri ois kyllä hyvä ko sitte ois vaihtoehtoja enemmän
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tuskin sopii sekään muokkaamatta, ylivaihde tulee vääntösauvapalkin kohdalle eikä ne sen laajempia ole. Minkä lisäks ne ei ainakana parempia askeja tai ainakaan turbiineja ole.
     
  6. kipa76

    kipa76 3rd gear


    niin olen myös kuullu mutta voi myös vahvistaa.
    ylivaihteen takia tuommosen haluaisin
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    [​IMG]

    518--727--500

    Kyllä ton 500 toosan saa melko kestäväksi ja turbiinin kaulojakin saa vahvempia kuin orkkikset.
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kaikissa mopareissa on ongelmana "liian lyhyt" tyrbiini, lukkomallina sinne kuoreen ei oikeen mahu kaikki, eikä muutenkaan, et ne on vähän kompromisseja.
     
  9. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Mulla on "viisvuotissuunnitelmana" asentaa a500 -72 vuoden c-bodyyn. Sen verran selasin ameriikan joen foorumeita, että a500 mahtuu ilman vääntösauvapalkin teurastusta c-koppaseen. Tapauskohtasesti saattaa joutua antamaan pari napsua vasarasta kardaanitunneliin.
     
  10. kipa76

    kipa76 3rd gear


    mieki meinasin lukea noita ameriikan foorumeita jos siellä ois jotaki tietoa asiasta mutta on niin huono tuo kielitaito :rotfl:

    tuo oiski hyvä jos se sinne sopis ilman isoja muutoksia, täytyy yrittää löytää asiasta juttua.
    mulla tulis -67 furyyn
     
  11. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    76 Gran Furyyn laitoin 518 lootan, lattiaan piti pariin kohtaan antaa hieman lekaa ja pieni siivu rälläköidä pois laatikon hännästä. Myös takapalkkia joutui hieman modaan, mutta muuten suht kivuttomasti meni.

    500/518 laatikossa on se etu letukan askeihin verrattuna, että orggis sifterin ja kikkarin tangot, neutraali/pakkivalo-katkaisin ja kardaanin (727) yoke sopii vanhasta laatikosta.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ja ton adapterin hinnalla saa aika rankkaa palikkaa.
     
  13. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    [​IMG] Tilasin A&A Transmissionin kautta auton ja koneen speksien mukaan tuollaisen lukkoturbiinin, stallia pitäis olla noin 3000-3400, suht arvokas toki, 1200e kotiovelle kannettuna.
     

Kerro tästä muillekin!