Onko kustomeja rakenteilla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Buick 53, 15.1.2003.

  1. Pate

    Pate Gearhead

  2. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Kuva poistettu "yleisön pyynnöstä"...

    No joo, Roadrunnerin tekemä fotochoppaus, mutta kuitenkin. Kuvassa puuttuvat listat on paikoillaan, kesäksi vielä maskiin käpyjä (kun sinkkipainevaluosat on korjattu), uudet etuvilkut (kun tulee maahan), uusi putkisto (vanha liian vaisu), takapään madallusta lisää (perä vieläkin taivaissa), pieniä maalailuja (kaksivärijutut muuttuu vähän), tekniikan paranteluja jne.

    Sellaisia tavallisia pikkujuttuja vain ensi kesäksi, mutta hieno choppaus on, sano...?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Chevy ´53 2004-01-09 16:30 ]</font>
     
  3. platuart

    platuart Gearhead

    No eiks sen vois chopata ihan sellasella vehkeellä josta lentää kipinöitä....
     
  4. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Välitön palaute...? :smile:

    Tarkoituksena on joo, mut ei vielä ens kesäks...



    Lisäys: Ei oo EW vielä valmis... :grin:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Chevy ´53 2004-01-07 16:10 ]</font>
     
  5. chrysler51

    chrysler51 3rd gear

    Aloittelin just `51 Windsorin rakentelun.
    Pirssi on mehtälöytö eli suht mätä. Lattia täysin uusiksi kuten myös helmat. Muuten kori on hyvä kuntonen. Purkamiseen ei minun aika tuhriintunut, sen oli edellinen omistaja jo suorittanu. Suunnitelmissa seuraavaa: 4-ovisesta 2-oviseksi,katto pois -carson top tilalle, lokasuojien levitystä ym. pientä kustom kikkailua. Tekniikkaa ei mukana tullut. Tallikaverin apu oli taasen tarpeen: Aspenista poistettu 225 slant six + 904 automaatti. Lujaa ei liikuta vaan matalalla ja hitaasti :smile:... Tarkotus olis rakennella 50 - luvun tyylinen kustomi.
     
  6. Karva

    Karva Gearhead

    Hyvältä näyttää .... ens kesänäkään ei tarvi kattella tien varren latoja, on se hyvä jotta joku saa noita valmiiksikin asti ...helv, hienoja ovat !!!


    :-o :-o :-o
     
  7. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Sehän kuullosti hyvältä! Missäs päin Suomea tuo fiftieskustom on tekeillä?
     
  8. chrysler51

    chrysler51 3rd gear

    Chryslerin rakentelu tapahtuu Rovaniemellä. Tuon carson topin tekoon tarvittais vinkkejä, materiaalista ym. Amerikkalaisista alan julkaisuista löytyy jotain, mutta lisää tietoa pitäs saaja, rakennuskokemuksia...
    Kaveri hommas ruottista ´50 Buick 2d sedanneten johon tehään sitte kans carsoni. Harjotellaan Chryslerillä.
     
  9. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Tuossa Rod&Customin linkissä, joka jo aikaisemmin olikin esillä, neuvotaan jutut kyllä hyvin.

    http://www.terrorizerz.com/PN03/PN03_Ro ... Rodi_1.jpg
    Tässä autossa katto tehtiin seuraavasti: Vanhat jämät (puu kaatunut metsäraadon päälle) leikattiin pois, kaariputket väännettiin muotoonsa käyttäen plastikkia katon linjojen hahmottamisessa. Putket hitsattiin kiinni ja plastikmuovit korvattiin pellillä. Tinaukset ja paklaukset. Röpömassat päälle feikkivinyyliksi ja maalaus.
     
  10. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Täähän on nyt vaan makuasia, mut minusta toi voortin katto on ainakin livenä tosiruma. Vaikka olis kuin hyvin tehty, niin viimeestään toi röpelömassa pilaa sen.
     
  11. B 49

    B 49 Gearhead

    Luiskaperään carson top?No,kai sen voi niinkin tehdä.Ei tule heti toista mieleen.
     
  12. JanneK

    JanneK 3rd gear

  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei mikään huono työtahti hemmolla. Kattokaapa päivämääriä.
     
  14. -zzz-

    -zzz- Gearhead

    Kuulostaa erikoiselta toi liuskaperän carsonkatto, odotan jännityksellä. Tästä kolmeseiskan katosta tulee mieleen, että usein näistä nk. carson-katoista tulee liian littania. Ne alkuperäiset olivat oikeasti runsaasti topattuja ja niissä oli etureunassaan samanlainen puuprofiili tuulilasin päällä kuten tuossa Cheatersin Fordissakin. Katto lähtee tuulilasin päältä pyoreänä ja vähän pulleana taaksepäin. Jos näin ei ole, tulee katosta helposti pressun näköinen.

    Mitä vielä tulee tuohon siniseen 37 Fordiin, niin sen luonne todennäköisesti muuttuisi totaalisesti jos alla olisi oikeat (lue valkosivuiset) renkaat ja pölykapselit. Silloin kattokin saattaisi näyttää erilaiselta. Renkaat ovat suomicustomin tyypillinen kompastuskivi mutta myös ominaisuus... Vasta viime vuosina on tajuttu että klassinen kustom on kerta kaikkiaan kesken ilman leveitä valkosivuja. Toisaalta moni vielä keskeneräinen vaunu muuttuu hienoksi kun siihen laitetaan ne miljonäärivalkosivut. Renkaat tekevät auton, sehän huomattiin jo 70-luvulla kun kaikista jenkeistä tuli Pos-A-Tractioneilla ja slot-vanteilla hot rodeja.
     
  15. -zzz-

    -zzz- Gearhead

    Kuulostaa erikoiselta toi liuskaperän carsonkatto, odotan jännityksellä. Tästä kolmeseiskan katosta tulee mieleen, että usein näistä nk. carson-katoista tulee liian littania. Ne alkuperäiset olivat oikeasti runsaasti topattuja ja niissä oli etureunassaan samanlainen puuprofiili tuulilasin päällä kuten tuossa Cheatersin Fordissakin. Katto lähtee tuulilasin päältä pyoreänä ja vähän pulleana taaksepäin. Jos näin ei ole, tulee katosta helposti pressun näköinen.

    Mitä vielä tulee tuohon siniseen 37 Fordiin, niin sen luonne todennäköisesti muuttuisi totaalisesti jos alla olisi oikeat (lue valkosivuiset) renkaat ja pölykapselit. Silloin kattokin saattaisi näyttää erilaiselta. Renkaat ovat suomicustomin tyypillinen kompastuskivi mutta myös ominaisuus... Vasta viime vuosina on tajuttu että klassinen kustom on kerta kaikkiaan kesken ilman leveitä valkosivuja. Toisaalta moni vielä keskeneräinen vaunu muuttuu hienoksi kun siihen laitetaan ne miljonäärivalkosivut. Renkaat tekevät auton, sehän huomattiin jo 70-luvulla kun kaikista jenkeistä tuli Pos-A-Tractioneilla ja slot-vanteilla hot rodeja.
     
  16. coupe devil

    coupe devil Gearhead

    ittellä on rankenteilla 57 coupe de ville . väriksi tulee punanen ja alle 20'' pillettiä.
     
  17. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    No tuon Fordin (joka muuten on 38) rakentaja kuuluu niihin "omien polkujen kulkijoihin", eikä perusta sen enempää nostalgiasta kuin hitechistäkään, mikä selittänee parhaiten Cokereiden/Remingtonien tai 20"-Billettien puuttumisen. Hienosti tehty auto kuitenkin, kuten muutkin samalta pajalta valmistuneet rodit ja muut projektit. Katon muotohan se on se makuasia, kuten todettiinkin jo.
     
  18. äRKoo

    äRKoo 1st gear

    Tuosta muutama vekotin... rakenteilla täällä raukoilla rajoilla by LoZos

    http://photo.jippii.fi/fi/publicalbum?album=19095

    molemmat on melkosista raadoista väsätty.. alunperin suomiautoja neliovisia tolpppia ja mustia väriltään... Hell2 kertoikin jo aiemmin palstalla omastaan.. `59 on allekirjoittaneen, channeloitu, chopattu, 2-oviseksi HT:ksi (neliovisen katolla ja takalasilla) muutettu, siipiä vähän venytelty yms... runkokin on jotenkin oudon näköinen, ainakin etupäästä :smile:
    Ameriikan V8 moottorit on molempiin tulossa.. ja kaikkee :smile:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: äRKoo 2004-01-14 09:23 ]</font>
     
  19. chrysler51

    chrysler51 3rd gear

    Jaa, tuntuu keskustelua herättävän meän katon rakennukset... :smile:. Kumpaankaan autoon ei tehä siis perinteisen mallista, rättikaton näköstä carsonia. Carson top taitaa olla vähä väärä nimitys, irroitettava kova katto lienee oikea, tiiä häntä...? Lähinnä haetaan pyöreyttä kuin kulmikkuutta katon muotoihin, vrs ´50 Mercury. Tässä olen arvuutellu mitä mahtaa katsastusmies tuumailla irrotettavasta katosta, koriinhan teen kyllä tuentoja muutenkin, mutta pitääkö olla näyttää vastaavat tuennat avokorisesta autosta? Buickin korituennat avon ja umpisen osalta ovat identtiset (tallilta löytyy molemmat). Katto pyritään tekemään siten ettei kiireisempi matkamies heti hoksaa jotta sen irti saa. Taisi olla Golden Pakarassakin irrotettavaa mallia? Tekoprosessi on muuten suht selvillä,mutta tämä verkko joka putkikehikon päälle,jossain 90-luvun v8:ssa mainostettiin jotain saksalaista muotoiluverkkoa. Ei lienee suomen markkinoilla...? Teen Chryslerin katosta kouluun päättötyön, nostaa vielä vähä rakentelumotivaatiota, luonnollisesti vaativat lujuuslaskelmat, 3d kuvat ym.
    Buick kävi eilen eka kerran suomen katsastuksessa, ei leimaa, pientä kaikenlaista, umpiot vaihtoon, lasinpyyhin vaihtoon ja olipa pahalainen vielä sekarengastus. Ei kuitenkaan paha, maanantaina uusi ja toivottavasti tyydyttävä yritys. Chryslerin lattia valmistuu hitaasti, mutta varmasti!!!
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Choppaus sivulla mielenkiintoinen impala .Minkähänlainen maalaus tulee?Toimiiko tuollainen määrä kaasareita kadulla?Onko tarkotettu kiihdytysautoon?Jokatapauksessa tuntuu et suomessa valmistuu hienoja laitteita.
     

Kerro tästä muillekin!