Onko rodeja rakenteilla?

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Chevy ´53, 12.12.2002.

  1. janiluo

    janiluo Gearhead

    [​IMG]
    Samaa mieltä rottarodeista noin yleensä mutta vanha sanonta kuuluu että:
    "Herroille ja hulluille ei saa näyttää mitään keskeneräistä"
    Kun laittaa kuvia nettiin niin niistä on jostain syystä väkisinkin väännettävä asiaa ja valitettava kestävyydestä. Sillä tavalla tunnen itseni tärkeämmäksi ja viisaammaksi
    Siksi olenkin huolissani tuosta Slantsexenginen oikeasta etupyörästä.
    Haluaisin vain huomauttaa että olet päätynyt väärään pulttikiinnitykseen.
    Sinun mielestä pyörä pysyy kiinni yhdellä pultilla mutta olen vuosien mittaan kokemuksen kautta todennut että kaikki pultit kannattaa laittaa kiinni. Toivon että muutat käsitystäsi pyörän kiinnityksestä ja lisäät neljä puuttuvaa pulttia. Pyörä ei vaan kestä kiinni yhdellä ainakaan moottoritienopeuksissa ja vahinko voi sattua.
    :poff:
    - Jani -

    PS. suuttukaa kaikki tästä kommentista!
     
  2. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    en suutu! :rotfl:
     
  3. Puli-Song

    Puli-Song 3rd gear

    Toi tietty on pahasta, jos crosslinkki hankaa 4-linkkiin, mutta noin muuten - oletko oikeesti laskenu, ettei jarrusatulan kiinnitys kestä, jos se tehdään 3mm aineesta? Ja joka ikisen ajoneuvon akselien ripustusten liikkeet rajoittuvat ääriliikkeissä!! Katos kun tukivarret ei pyöri ympyrää, vaan liikkuvat edestakaisin.

    Se, että 30 luvulla on tehty akseli 20mm umpiaineesta, ei tarkota sitä, etteikö 1,5mm ainevahvuus tämänpäivän materiaaleilla kestä samassa paikassa. Jos lähetään silmämääräsesti arvioimaan ilman laskemista suuntaan tai toiseen, et mikä kestää ja mikä ei, niin ollaan aika heikolla pohjalla. Mitä ohuempia materiaaleja käytetään, täytyy sitä enemmän olla perillä osaan kohdistuvien voimien suunnista ja suuruuksista.

    Se, et joku laite näyttää rytöläjältä, ei automaattisesti tee siitä hengenvaarallista! Vielä ainakaan (kop kop) ei oo tullu tietoon vakavampaa punalappurodin onnettomuutta. Toistaseks ne on olleet tekijämiehien tekemiä, jotka ovat liikkeellä muunkin, kuin mutu-tiedon pohjalta... :odroll:
     
  4. B 50

    B 50 3rd gear

    Tästä tulikin mieleen muinoin do-datseissa esiintynyt rottaprätkä ja sen ohjauskulmat. Mutta tehtävään valittu tekniikka taisi pelastaa fyysisiltä vahingoilta. :poff:
    Kaikki varmaan muistaa täällä od:lla esitettyjen kuvien vaikutuksen katsastuskonttoreiden saamiin ohjeisiin loksujen suhteen. Ilmeisesti rodiin leimatulla isolohkolla ollut samansuuntainen vaikutus tuontiautojen moottoreiden hyväksynnän suhteen. Tiedän että ihmisillä täytyy olla samanlaiset oikeudet. OK. Mutta kun me asutaan Suomessa ja täällä on perinteisesti pykälien taivuttelusta seurannut aina täyskielto. Leimatkaa mieluummin realistiksi kuin ilonpilaajaksi, mutta jotenkin vaan tuntuu että siirtokilpien suhteen ruosteisella lapiolla omaa kuoppaa kaivetaan. Olenko minä ensimmäinen joka ajaa showhun ahdetulla flyygelillä? :wink:
     
  5. slantsexengine

    slantsexengine 1st gear


    Tottakai toi ripustus on vaarallinen mistä muuten juontaa nimi suicide axle ????

    Tottakai tällä ajellaan!!! eiku koristeeks kirja hyllyyn, mutta toki siinä ajelussa pitää sitä vähäistä järkeä käyttää ;) =D ja uupulttejakaan en aio laittaa missään nimessä lainkaan nekin ovat vain malliksi tuossa tietenkään ei pultteja renkaisiin laiteta enempää mikä onkaan sen hienomman räyheemmän kun pyörä lentää pois näyttää entistä romummalta :rotfl: vanteitakaan ei tule lainkaan vedetään pelkillä jarrulaikoilla sillait että kipunat lentää ja soi ja pysää ainakin varmasti kun eteen tulee alkuperäisiin kiinnityksiin 4 mäntäiset satulat mitkä on pysäyttänyt ennen hieman painavampaa kulkinetta.
    noi uupultit on ihan oikeesti vaan ninko väliaikaisesti tuossa, siihen tulee alapuolelle sellanen 10mm neliskanttinen pelliklappu mikä tulee 4 100xm16 10.9 läpipultilla tuohon jousi telineeseen kiinni.
    mitäs tarkoitat tuolla halkaistulla v tuen kiinnityksellä?ilmeisesti tuki varren kiinnitystä runkoon meinaat niin ne on traktorista ja myös itse tukivarret, itsekkin hieman sitä epäilen :lol: kun ne eivät ole kuin pelkästään kolmella m12 10.9 pultilla kiinni,vastakappale on upotettu (koteloitu) ja hitsattu runkoon ja rungon takapuolelle hitsattu 200x90x5mm pellin pala mistä on pultit läpi
    iskarit tulee ihan alkuperäiset sammakon reidet.

    ja mahtasko tuossa muuten lukea rojekti = kesken eräinen "tiedäthän mitä se tarkoittaa?? kahden auton tehneenä"

    elikä fordini on siis täysin vielä PROJEKTI vaiheessa.

    Mene virkkaamaan nyt vaan sukkaa kaikessa rauhassa. :lol: :poff:

    anteeksi vielä kaikki kirjoitus virheet, sillä niitä ei saa korjattua kuin pistämällä äijän kirnuun ja vatkaamalla uudestaan spermaksi


    oikeesti hienoa kritisointia, eikäse kaikki varmaan ihan turhaa aina ole?

    nyt tarvii vetää happee :wc: :poff:




    jousen kinnitys tuolla tavalla

    http://www.jalopyjournal.com/forum/show ... hp?t=10588
     
  6. spychobilly

    spychobilly Gearhead

    kesken eräistä ei saa arvostella. johan se kuuluu sivistykseenkin,mutta riittäähän noita sivistyksettömiä ihmis kohtaloitakin, kun raukkapoloisilla ei muuta tekemistä ole kun kritisoita muiden tekemisiä..
    tais purra rotta rodi kärpänen kun PÄÄSIT OIKEIN LÄHELLE :rotfl: suorastaan rutto?! :D :D
     
  7. slantsexengine

    slantsexengine 1st gear


    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :poff: :poff: :poff: :poff: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  8. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Pari rodia rakentaneena voisin väittää että ackerman vai mikä se oli on persiillään! Suurempi ajettavuuteen vaikuttava tekijä kun mikään edellä mainituista!
     
  9. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    En tiedä missä olet ollut viimeiset 5-10 vuotta, mutta hienoa että päätit rekisteröityä Overdriveen näinkin tärkeän asian ansiosta. Suomen tasohan on vielä lapsen kengissä ja suuren maailman mallista on vielä paljon opittavaa! Ruostetta ja lommoja, reikiä ampuen ja kirveellä, hämähäkinverkkoa, kranaatteja, räkäsaumaa, pääkalloja, piikkilankaa, huonoa suunnittelua (bad engineering), teknistä tietämättömyyttä, traktorin osia, nollamaavara (ja joustovara), suoria putkia ylöspäin jne. Kohta Suosikki voi järjestää kisan, jossa valitaan Suomen badassein ja awesomein ratrod.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Rat_rod



    --------------------------------------------
    http://www.killbillet.com/attachment.ph ... 1222625010
    http://www.airbum.com/BlogPix/GG08-JunkRod.2-LW.jpg
    http://www.airbum.com/BlogPix/GG08-JunkRod.1-LW.jpg
    http://s-seriesforum.com/albums/jman/rat_rod_s10_2.jpg

    ------------------------------------------------


    [​IMG]
     
  10. lake ender

    lake ender Gearhead

    Joko tää jo taas alko.... :odroll:
     
  11. Kalu

    Kalu Gearhead

    Ja varmaa vois loppuukki jo. Täällähän ilmeisesti puhutaa RAKENTEILLA olevist kotterois.
     
  12. rocket dude

    rocket dude 1st gear

    Toivotko että tää rodien rakentelu kielletään kokonaan vai mitä meinasit? Ja tosta jousikinnityksestä vielä samalla tavalla axeli on kiinni useimissa autoissa jossa on lehtijouset ja tehdas asennettu vieläkin et siitä ei kannataa valitaa
     
  13. Anti-Midas

    Anti-Midas 3rd gear

    rodia

    Äskeiseen lisäten, melkolailla joutuu etupyörä luistamaan ympyrää ajaessa, kun Ackerman on aivan pielessä. Tosin tuskin on ainoa ongelma tossa. Ei pahalla, mutta kannattaa miettiä ja testata kaikki liikeradat tarkkaan.
     
  14. slantsexengine

    slantsexengine 1st gear

  15. janiluo

    janiluo Gearhead

  16. J-peg

    J-peg Gearhead

    Se oli varmaan se trolli tai virtuaaliroddari.
     
  17. Anti-Midas

    Anti-Midas 3rd gear

    rottis

    Tossa taannoin San Antoniosa Texasissa eräässä näyttelyssä oli yllättävän monessa autossa äärimmäisen pahoja rakennevirheitä, myös kiiltovehkeissä. Aika moni oli sellainen, että jotain osuu joustossa tukevasti maahan tai ratti pyörähtää lapasesta kuoppaan ajaessa.
    Uskoisin tai toivon useimpien suomalaisten olevan paremmin perillä alustajutuista kuin ne jenkkipelit tehneet on.
    Asiasta toiseen, mistä luulette johtuvan, että jokasuuntaan venytelty ja litistelty mattavessa olisi jotenkin "oikeanlainen" tai "ol'skool"? Käsitykseni mukaan 30-luvun lopulta alkaen alkuroddarit pyrkivät tekemään autoistaan hienoja ja uusien/kalliiden mallien kaltaisia. Johtuisiko ilmiö mattapaperille painetuista mustavalkokuvista, eli väri ja kiilto ei näy. Joka tapauksessa jo 50-luvulla monet jenkit vetivät metskua pintaan ja kromipinnavanteet alle aika korkeisiin orgisrunkoisiinsa.
    Ja asiaan, on rodi, toinen rakenteilla ja kolmas odottelee vuoroaan. Kaikki choppaamatta ja lokareilla!
     
  18. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Joo on rakenteilla eikä tuu rottaa!
     
  19. Otto

    Otto Gearhead

    Viikko tien päällä ja takas OD:lle... täällä onkin monet sanaiset arkut avattu! No mutta onhan se hyvä että jostain jutellaan, vaikka se sitten olis... tällästä? :eek:

    Kuitenkin etu-akseliston tuentaan liittyen haluaisin silti vielä muistuttaa hiuspinni/jaettu v-tuki keskustelusta joka oli syksyn 2007 kiihkeä kiista-kapula..! :rotfl: Että paljonko taipuu mikäkin osa, kun toinen rengas on ylempänä kuin toinen ei ole.
    (Laskiko kukaan sitä muuten loppuun koskaan sitten? Päädyttiinkö siinä johonkin? Ei muista enää...)
     
  20. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Otto hei! Jos ajat entisöidyn aakkosen tai jaetulla v-tuealla roddatun aakkosen satasta puuhun ei sillä ole Vit..kaan merkitystä miten se etuakseli on kiinni! joten antaa koti inssien laskea mitä huvittaa ja jättää mielummin kertomatta tänne uusia teorioitaan! Mä kato uskon että pyörää ei tarvi keksiä uudestaan! Sen kertoo se tosiasia että noita laitteita on harrastettu kauemmin kuin savolaisenmielipiteen omistavan suomalaismiehen keskiverto elinikä on!
     

Kerro tästä muillekin!