Onko sinulla LA-puhelin autossa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Kampikammio, 21.3.2004.

  1. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Jos käyttö on vähäistä, niin kannattaako noita rumia laatikoita viritellä kojelautoihin ja piiskoille ruveta reikiä tekemään.
    Käsikapuloitakin taitaa saada n. 50e hintaan /pari.
     
  2. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    En tiiä noista LA-kapuloista mutta mulla on 2 sellasta PMR kapulaa, ja niillä ei kyllä tee hevon vi**ua!
    ACS:ään oltiin menossa niin peräkkäin kun ajettiin niin autosta-autoon ei kuulunu ku trrr-kokoss-brrr-kahvi-huuu-seolle-pyshhhhhytäännn-trrrrr...
     
  3. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Niin ja onhan noita autolälläreitäkin erilaisia ja erikokosia.
    Mulla on sellanen pien President kromisella etupaneelilla, niin ei se ny kauheen ruma oo tossa kojetaulussa.
    Ja antenni on kattotelineessä kiinni peltilärpäkkeillä, ei tarvinnu reikiä tehä ja johtokin tulee oven välistä, kun tiivisteet antaa periks...
     
  4. Noble

    Noble 1st gear

    Säteilykuvio voi olla sukkelan näköinen kun ei ole kunnon maatasoa?
     
  5. WSE

    WSE 1st gear

    Onhan tuo LA aina melkein ollut vaikka aika hiljaista nykyään onkin noilla taajuuksilla...
    Joskus oli oikein pieni ja nätti LA; aivan toista luokkaa kuin nuo Mocomat (vaikka kuuluvatkin hyvin mutta se koko ja näkö...)
    Harmi kun varastettiin!; merkkiä /mallia en enää kyllä muista...
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Rebel viis kasi kymppi kasi kolme. Silloin 80 luvun alussa oli lällä avoautossa ja gusoksi jäi järjästysnumero Simpan mukaan Simppaseiska. Lällä löytyy vieläkin mutta ei asennettu. Tän päivän kännykkälaskuilla iha ok juttu kruisattaessa letkassa tms. Mä oon taltioinu Chevrolet Capricesesta alkuperäisen tehdasasennus AM/FM radio kasettisoittimen missä on myös CB! Mikki roikkuu alhaalta mutta muuten sitä ei erota tavallisesta letukan radiosta muusta kuin yhdestä napista. Myös org Capricen sähköantenni mikä keskiosastaan paksumpi on taltioitu. Joku päivä nää vielä tulee johonki 77-90 GM STW tai sitten mun 58 avo Buickkiin ja silloin taas rebel viis kasi tai simppa seiska on taas aalloilla. En koko palstaa lukenu läpi mutta on tääl Overdrives muita vanhojakin. KÄKÖön esim tutuistuin aikanaan lällän kautta.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo terve vaan...tulin kattelee tän foorumin meininkiä kun kerta sattumalta löysin (itse saunan sivuilla kirjautuneena)eli skannerilehti..heh, joo eli noista PMR puhelimista sen verran et kun niihin tekee runkoliitin modaukset niin että voi helposti vaihtaa antennin...sitä kautta paranee kuuntelu/lähetys(pysyy 0,5W:ssa)mutta vakio antennithan on tunnetusti paskoja...oma matka ennätys n.29 km...autosta autoon toimii erittäin hyvin jos laittaa katolle esim. skanneri mankkujalka antennin(tietenkin siihen rakentaa antenni hitsaus puikosta 446=>Mhz:lle viritettynä)et semmosta..juu ja vielä et kaikki PMR puhelimet ei oo hyviä..halvimpia ei kannata mennä ostamaan... :smile: :razz:
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Minulla on myös LA-puhelin autossa. Mocoma 45 johon on modattu yläkanavat. Kyllä siitä aika usein on kuulunut tarinaa. Kämpillä on sitten Mocoma 59S johon tukikeppiä oon suunnittelemassa ostaa..
     
  9. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Noo lällääjät, onkos cruisingeissa tullut höpistyä? Ainaski 19 kanava on ollu hiljaa.. Se kun oli aina ajossa auki.

    Hiipuiko harrastus taas vai onko tullu asennettua lälläreitä?
     
  10. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Capriceen tulee kyllä lälläri kunhan saan sen liikesnteeseen, antenni vielä puuttuu.

    Aika paljon tuntuu tulevan venäjältä höpinää, kun ei siitä saa mitään tolkkua, muutoin aika hiljasta...
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    juu, kyllä on toimiva tukiasema kämpillä (pääkaupunkialueella). Taitaa olla kuuma peruna viestien määrästä päätellen. Länkkyjen renessanssia on rummutettu ja alkaa tehdä tulosta. Kaveritkin on alkanu hommailemaan.

    Mikä on sen parempi yhteydenpitoväline kahden peräkkäin ajavan auton välillä? Soittaminen puhelimella on usein turhaa, maksaa jne. Jos tarttee puhua valtiosalaisuuksia niin sitten voi ottaa kännykän esiin.

    Samaten, soittaminen että "hei heitä avaimet, mä oon täällä alhaalla" voi olla turhaa kun voi saman todeta länkyssä.

    Joskus oli aika ennen kännyköitäkin, ja silti vaan elettiin (tiedoksi Nokia/pullamössö/pappa betalar- ym. sukupolvelle). Espoossa oli joskus joku pizzeria, josta tilaaminen kävi länkyllä. En kyllä tiedä miten tilaus varmennettiin ettei ollut häiriköintiä tms.

    Lisää vaan länkkyjä eetteriin.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    PMR-446 radiohan on erittäin kätevä cruisingissa eivätkä edes maksa paljoonkaan.
    Itseltä löytyy sekä LA että PMR, ja kaikkien Amerikan autoharrastajien yhteinen kanava on molemmilla alueilla tietysti ch 8.
    LA puolella AM modulaatio sillä eihän sitä FM kohinaa kuuntele pirukaan.

    Hyvää kesää ja tavataan kanavalla 8. :pinup:
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuossapa ehkä yks syy miks jotkut haluaa länkkyjä käyttöön, että ois jotain erilaista kun kaikilla muilla.

    Yläasteen alussa oli hienoo jos jollain oli känny, nykyään ne on kaikilla, mutta LA on jotain "uutta ja hienoo", vaikkei ihan tuore juttu olekkaan.

    Ja kyllä kun noita puhelinlaskuja kattelee, niin... ...tarviiko muuta sanoakaan?
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuossapa ehkä yks syy miks jotkut haluaa länkkyjä käyttöön, että ois jotain erilaista kun kaikilla muilla.

    Yläasteen alussa oli hienoo jos jollain oli känny, nykyään ne on kaikilla, mutta LA on jotain "uutta ja hienoo", vaikkei ihan tuore juttu olekkaan.

    Ja kyllä kun noita puhelinlaskuja kattelee, niin... ...tarviiko muuta sanoakaan?
     
  15. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Tuossapa ehkä yks syy miks "jotkut", krhm, haluaa länkkyjä käyttöön, että ois jotain erilaista kun kaikilla muilla.

    Yläasteen alussa oli hienoo jos jollain oli känny, nykyään ne on kaikilla, mutta LA on jotain "uutta ja hienoo", vaikkei ihan tuore juttu olekkaan.

    Ja kyllä kun noita puhelinlaskuja kattelee, niin... ...tarviiko muuta sanoakaan?
     
  16. Dewpoint

    Dewpoint 3rd gear

    no hitsi, niinköhän tuon vanhan autoantennivaraston sais vielä käyttöön! Puhelimiakin oli aikoinaan useita, Mocomaa, Danitaa, olipa yx President Lincolnikin, jota kiikutettiin välillä anopin aittaan piiloon, kun Ahola(THK:n radiolaitetarkastaja tjtn) oli kuulemma seudulla :)

    Tulipa vaan kaikki puhelimet myytyä, kun eetteri hiljeni tuossa lähes 10 vuotta sitten. Tai monet tukiasemamiehet siirtyi "paketille", eli kusoilivat tietsikalla länkyn toimiessa modeemina.

    Koski 94- kutsulla tuli turistua vuodesta -86 noin kymmenen vuotta eteenpäin. Kivahan tuota ois vielä jatkaakin.

    Viestiketjussa oli joku radioamatöörikin, oisko ollu birdjotain. Jos satut lukemaan tämän,niin onko tietoa tämän hetken auringonpilkkulukemista. Ne häiritsi aika tehokkaasti la-touhua aina silloin, kuin olivat korkeimmillaan. Kiinaa tuli kajarin täydeltä, mutta kaveria ei kuullut parin kilsan päästä... Muistaakseni meni 11 vuoden sykleissä tuo pilkkumaksimi?
     
  17. Pave

    Pave 1st gear

    Töissä käytetään rekkaliikenteen ohjaukseen LA:ta. Tarkoitus ois laittaa kesäautoon kyseinen värkki. Viimeksi joskus 10 vuotta sitten puhunut LA:han, jos ei nyt töissä lasketa.
     
  18. bird72

    bird72 1st gear

    Viestiketjussa oli joku radioamatöörikin, oisko ollu birdjotain. Jos satut lukemaan tämän,niin onko tietoa tämän hetken auringonpilkkulukemista. Ne häiritsi aika tehokkaasti la-touhua aina silloin, kuin olivat korkeimmillaan. Kiinaa tuli kajarin täydeltä, mutta kaveria ei kuullut parin kilsan päästä... Muistaakseni meni 11 vuoden sykleissä tuo pilkkumaksimi?[/quote]

    Kyllä ne pilkkumaksimi oli siinä vuonna 2000 huipussaan ja kohti "kuoppaa" ollaan menossa.Hyviä LA keleja tulossa eikä ulkomaalaiset kiusaa.Eikä mekään heitä.

    Jep 11 vuoden rytmeissä
    maksimit menee.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joskus kun olin autokoluiässä 88 niin la oli kova sana, niitä oli kaikilla...
    sitten ne katosivat kokonaan, nyt alkaa suosio taas nousemaan ilmeisesti.
     
  20. sbc350

    sbc350 Gearhead

    onhan mulla b kadetissa mocoma ja kämpässäkin on mocoma+antenni parvekkeella, ennen oli kun porukoilla asuin niin myös iso tukiasema antenni, kuulu hienosti ja pitkälle :)
     

Kerro tästä muillekin!