Onko totta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja -TAPSA-, 16.8.2002.

  1. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Että isot v6-koneet alkavat olla vasta iskussa sellaisen 150tkm jälkeen?
    Jäi vähän kaivelemaan kun yksi vanha huoltomies väitti mulle tälläistä kun käväisin tossa oulun aineella.
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Aikoinaan saattoi näin ollakin kun koneistukset oli mitä oli ja osien sopeutuminen vaati oman aikansa. Tosin toi 150 000 tuntuu siihenkin aika hurjalta, yleensä ne jo rempattiin tossa vaiheessa. Harva tavara käytössä paranee, ehkä kuitenkin jotkut?
     
  3. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Sitähän minäkin, äijä tuntu kyllä ihan kohtuullisen kokeneelta auto alalla,,ja omien kokemusten mukaan ainakin tuo essexin kutonen on pirun kestävä laitos..en kyllä tiedä minkälainen ollut uutena..mutta nyt ajettu 86tkm ja hyvin laulaa.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: -TAPSA- 2002-08-16 15:22 ]</font>
     
  4. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    no joo, riippuu paljolti koneistuksen tarkkuudesta. meinaan jos on pytyt hoonattu ihan toleranssin alarajoille mutta sisään kuitenkin niin on pirun tiukka. sama jos kampura on hiottu ihan vaan karvan verran toleranssin sisään niin koneen pyöriminen tekee tiukkaa.
    esim. kaverilla oli 3.0 essex mikä rempattiin koneistamolla itse tuohon tyyliin(periaate oli oikea ja tietotaito hallussa, ei siis ollu varsinaisia virheitä)eli hoonattiin pytyt ohjearvon mukaan tonnin (0.001 mm) tarkkuudella juur ja juur toleranssin alarajoille niin mäntä ILMAN RENKAITA oli jo niin tiukka että piti käyttää massavasaraa asentamiseen!! sitte kampi hiottiin samalla tarkkuudella ihan minimaalisesti tol.alueelle. kone kasattiin, virityksiä ei tehty eli vakiot puristukset jne. koneessa oli. vauhtipyörästä ei pystyny konetta kääntämään kuin 1.5m jatkovarrella!! asennettiin kone autoon, akut oli 2x 60Ah ja startti varmasti kunnossa. käännettiin avaimesta, kuului vähän aikaa narinaa startista ja kone pyöri tyyliin bou-oou-oou aivan kuin akku ois ollu loppu. starttas sitten ja tyhjäkäynti oli helvetin kankeeta, kierroksia otti hitaasti ja vastahakoisesti. konetta pidettiin käynnissä puol tuntia vähän väkisin. oli pakko sammuttaa kun lämmöt nousi niin ylös että ois pian kilahtanu kiinni. kaks kertaa uusittiin vielä tämä antaen koneen jäähtyä välissä. sit lähettiin ajamaan, tuntui siltä kun olis sytkä päin vittuu ja seokset laihalla, ei tahtonut ottaa millään kierroksia. autoo sitten vaan ajettiin ja ajettiin, käytös parani koko ajan ja tossa suunnilleen 50-80tkm paikkeilla se alko pelaamaan sillai kun se pelasi joskus muinoin ennen remonttia.
    eli kyllä pitää paikkansa ettei ne aina uutena pelitä ja että paranee vanhetessaan, lähinnä se on näissä sakemanneissa yleistä kun niillä tuppaa olemaan tapa tehä tarkkaa työtä(vähän liiankin tarkkaa). nykyään kun on automaattikoneet ja sillai níin osien laatu on niin tasaista ja mitat toleranssin puolivälissä niin tätä onkelmaa ei juuri oo.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tota vois vaikka verrata letukan LT-1 moottoriin joka on tehtaan toimesta hoonattu ~0.06mm väljäksi verrattuna STD moottoriin jo uutena ja voisi kuvitella että tollainen perusmoottori kuluu 150tkm aikana jotakuinkin saman verran väljäksi. Että ei se ukko kovin paljon paskaa puhu.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    no aivan näin.

    -capri2.6i-
     

Kerro tästä muillekin!