Onko tuossa enää mitään järkeä??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja padepski, 27.7.2004.

  1. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    No mutta.. Sittenhän se olisi 3.6 L eikä 2.8 L ? :eek:
     
  2. padepski

    padepski 1st gear

    no jos ei herra iso chevy tiiä niin mersun 300D:ssä on 5 sylinteriä ja nissan 2,8D:ssä on 6 sylinteriä...
     
  3. Nokileka

    Nokileka 1st gear

    Nissan 2.8diesel on kuulemma muunnos jostain satamatrukin moottorista, suunniteltu alkujaankin kovaan käyttöön, varmasti yksi kestävimmistä henkilöauto dieseleistä ikinä! Ei ole kansivikoja,kampiakselin katkeamisia,ilmavaivoja tai jatkuvia syöttöpumppu ongelmia ja on vielä aika pirteä pata sopivassa kopassa! ...mutta ei kaikia vehkeitä tartte dieselöidä, kyllä kottikärryt menee ihan työntämälläkin! Caddy+nissan on jo liikaa!
     
  4. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  5. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    25.20 e jokaiselta kokonaismassan alkavalta 100 kg:lta.
    Esim. 1 Henkilöauton kokonaismassa 1.810 kg:
    19 X 25,20 € = 478,80 € vuodessa.

    Minkäverran sitten lienee painaa käkkylä, tosin taitaa olla ruotsin kilvissä ja siellä ei varmaan ole edes keksitty dieselveroa.
     
  6. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Kyllä tietää.. 3.6L sain juuri jakamalla 3 litraa viidellä ja kertomalla sen kuudella, siis jos ei mennyt jakeluun? Hivenen krypttistähän tuo oli, mutta ei sitä aina tarvitse alleviivata. Eivät kaikki ole tuhmia.
     
  7. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Kattoin mitä nissan 2,8d varaosakone oli syöny ja kuinka ollakaan, valuissa olikin hitachin logo. Oisko se sitten hitachin trukissa käytetty. Tosi matala kone verrattuna Hinon valmistamaan Toyota HJ60 6-dsl:iin.

    Ja jos gm:n 4,3L V6 käytetään kanssa hysterin trukissa niin onko sillä väliä kumpaa "trukki"6:sta sitten käyttää paku-midsizessa. :lol:

    Eikös mersulla ole 300d:tä sekä 5-pyttysenä että vanhempaa 6-pyttystä?
     
  8. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Tais se kokopäivän käyttö johtua siitä että oli starttipilotti loppunu. Västeråsissa ainakin laittoivat pilotilla käymään. Ehkei hehkut toiminnassa. Menin kanssa kiroileen kys. keksintöä ruattissa ja tietysti ne sitte puhu suomea. Kysyin kyllä sitten että kuinka nisunasu vie tollasta koria niin vastaus oli että: Niinpä!
     
  9. raunoh

    raunoh 3rd gear

    Olenpa nähnyt japanilaisen maasturin, joka herätti huomioni, että mikä massikka sieltä tuleekaan: oli näet laitettu traktorin diesel nokalle. Olipa veikeä kuunnella moista moottorin säklätystä, mutta maasturiin sopinee, "traktorihan" se ajo-ominaisuudeltaan lähinnä on... :)
     
  10. Jagster

    Jagster 1st gear

    Mersun diisselit:

    250: 5 pyttyä

    300: 6 pyttyä


    Nissanin 2,8d on kyllä tosi kestävä mylly, mutta jonkin verran niissä on kansi vikoja varsinkin vanhemmissa versioissa...seetit saattaa tipahdella männän päälle, jos paskasti käy...
     
  11. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Ne pudonneet seetit on LD28 koneissa uusittu 80-luvulla takuuseen. :eek:

    Sitten on se alumiinikantinen RD28 jota oli laurelissa ja patrolissa. Se ei kestä kuulemma yhtä hyvin, vai johtuuko että on turbotettuja. Tuon koneen kyllä erottaa isommasta venttiilikopasta ym.

    On tainnu siinä ruotsin caddyssä kone hajota ja kun on pitäny alkaa korjaamaan, onkin kukkarossa ollu mats. Äkkiä tulee mieleen swap jos pihassa seisoo mätä datsun, kun ei ole verorasitusta.

    Onneks täällä köyhälässä ei o halvempi dsl-vero, ettei joka mustangin nokalla ois joku york tms :rotfl: majorin kone
     
  12. padepski

    padepski 1st gear

    Niin nuo on niitä 124 korimallin koneita...mut siinä vanhemmassa 123 korimallin mersussa on 300D:ssä 5 pyttyä
     
  13. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Nissanissa pyörii pumppu hihnalla ja nahkamännässä ketjulla. Mielestäni niissä ei ole mitään samankaltaisuuksia muutakun sama polttoaine. Kestäviä molemmat. Tallinaapurilla on 700tkm vetästy nissani eikä ole koskaan rempattu. Mutta ei niitä tiisseleitä kyllä silti tarvis amerikkalaisiin laittaa.
     
  14. ata

    ata Gearhead

    Heh, kommentit muistuttavat yhden entisen italialaisen työkaverin (kotoisin Maranellosta, muuttanut jo takaisin Italiaan täältä Suomesta) kommentteja kun kuuli Esa Scroderuksen Ferrari F40:sta Chevyn kasilla... se kaverihan melkein suuttui ja lopulta julisti että siinä ei saisi olla Ferrarin merkkejä eikä mitään kun kerran moottori ei ole Ferrarin kone, vaan amerikkalainen Chevyn kone... :lol:
     
  15. Aku P

    Aku P 1st gear

    Näin on.
    Kertauksen vuoksi:
    123-korimalli: 200 + 240D: 4 pyttyä, 300D ja turbodiesel: 5 pyttyä.
    124-korimalli: 200: 4 pyttyä, 250D 5 pyttyä ja 300 D ja turbodiesel: 6 pyttyä.
     
  16. mikkiss

    mikkiss 1st gear

    eikös maahantuoja tehny noit kiisseli caminoja? 2.8+tomaatti, sisustakin on ihan ku ratsunista otettu? olen siis kuullut tämmöisiä puheita ko. auton omistajalta.
     
  17. guru

    guru Gearhead

    123 300d 4 ja 5 pyttyä ja eroa 8hv?
     
  18. guru

    guru Gearhead

    123 300d 4 ja 5 pyttyä ja eroa 8hv?
     
  19. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Ja esihistoriaa päälle:

    115-korimalli: 240D 3.0 5 pyttyä. Maailman nopein sarjavalmisteinen diesel-ha aikonaan -74.

    Velipojalla oli tuollainen vihreä UEX-908 hyvillä varusteilla ja jälkias.turbolla -80-luvulla. Oli hauska pöllyttää työsuhdesporttien perskarvat ohituskaistoilla pystylamppuisella mannemersulla.
     
  20. :odroll: Taidat olla helposti kusetettavissa. Tai sitten se nisusizuzun keulalle kammennut oli itse uittanut caminansa Suomeen.. Silloinhan "maahantuoja" olisi tehnyt sen :lol:

    No suosittelen sulle parempaa palomuurioa paskanjauhantaa vastaan :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!