Onnistuisiko suomessa

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja 383, 9.9.2020.

  1. Bluestone

    Bluestone Gearhead

    Isäukko on ajanut 60 luvun alussa renkinä taksia 59 custom Fordia minkä V8 oli korvattu jollain traktori dieselillä. Kun omistaja oli alkanut myymään autoa pois, niin eihän se ollut kelvannut kenellekään sillä rouskuttajalla. Olivat sitten räystästipun alta kaivaneet sen alkuperäisen V8 koneen ja asentaneet paikoilleen. Muutoskatsastusreissulla oli tullut sitten jotain kilvanajoa naapuripitäjän taksin kanssa, se kun oli luullut kevyesti lyövänsä diesel Fordin. Yllätys olikin ollut melkoinen kun totuus oli paljastunut. Se traktorin kone oli kuulema ollut hubaa kytkimelle....o_O
     
    kma68 tykkää tästä.
  2. jusi99

    jusi99 Gearhead

    Nyt on ehkä nopeimmin paskottu topic ikinä, eka vastaus ehkä vähän sinnepäin. Sen jälkeen jotain ihan muuta. Hyvin te vedätte. Jotenkin en ihmettele tää OD menettää asemiaan, lärvikirjan puolella on sentään joku roti ja ylläpito toimii jollain lailla. Eikä kannata vetää kannullista herneitä nenään, jos tunnet et osu ja uppos.
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    No onhan joku cedric diesel swappi jotain ihan yyber suomalaista verrattuna johonkin viperin koneen asenteluun...! :)
     
    1purehell, cdv70 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  4. fishbone

    fishbone 3rd gear

    oli meidänkin kylällä joskusmuinoin Tzaika majurin koneella.
     
  5. mietmi-3

    mietmi-3 Gearhead

    Mikä pahoitti mielesi? Joo totta että meni OFFI puolelle mutta eiköhän nään SUOMI diisselöinnit on vaan niin huippuja että oksat pois. Täs ei moitittu ketää (no ehkä diisseleitä) eikä muutenkaan vertailtu negatiivisesti muut ku SUOMI tiisselöintejä jotka onnistuu Suomessa. Kysymys onnistuisiko Suomessa niin sen nyt kaikki tietää että ei onnistu moiset swäpit o_O. Jos täs nyt ylläpitäjät alkaa näitä jokaista topiikkia siivota urakalla niin sitte mennään mettään on mun mielipide. Vapaa sana ja asiallinen kirjoittelu pitää ottaa positiivisesti. Toivottavasti joku jolla löytyy materiaalia Hurjista Suomi swäpeistä nyt sitten kirjoittelee niistä tänne :cool::cool:.
     
    MRKM, cdv70 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  6. hantta

    hantta Gearhead

    v8 Magazinessa -80 luvulla esitelty 2 d ht Olds Holiday coupe -57, punainen flake+ valk. liikkui Turussa -70 luvulla Traderin dieselillä vaihtoistoineen, keppi mallia pitkä :)
     
    isalmela tykkää tästä.
  7. Rane 66

    Rane 66 Gearhead

    Paska puhetta. Velipojalla oli tommonen ja alamäkeen saatiin mittariin 130 Kmh. meteli oli korvia huumaava.:D
     
    Inlinee tykkää tästä.
  8. hodis

    hodis 2nd gear

    Minulla oli joskus Scotsdale Fiatin 4 SYL koneella, taisi olla joku 3,7l mylly. Omasta 5.7 dsl koneesta oli kampirauta katkennut, niin oli edellinen omistaja vaihtanut tuommosen. Oli alkuun sovitettu orggis autom. lootaan, mutta sen porsittua oli korvattu Fiiun manuaalilla. Ajelin jonkin aikaa ja vaihdoin letukan bensa kutosen. Seuraava omistaja asensi Datsunin dsl kutosen. Ei tuo tykki ollut fiiun koneella, vaan ei kyllä mistään myöhästyttykään.
     
  9. toyopet

    toyopet Gearhead

    Möin vanin raadon pari viikkoa sitten ja uusi omistaja oli aikeissa istuttaa keulalle 350:n paikalle jonkun audin 5 pyttyisen turbodieselin ja kovan lootan. Saattaahan se pirteämpi olla kuin 160hv alkuperäiskone. Ehkä myös taloudellisempi.
     
  10. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

    No vitut. 90-luvulla kaverit kiistelivät kumman auto kiihtyy paremmin. 360 Duster ja SAE 60 hp diesel mersu. Asia ratkesi mersun hyväksi koska Lappeenrantaan päin lähtivät ja mersu kiihtyi vielä Joutsenon kohdalla.
     
    rane58, 1purehell, kuutio ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. juhapih

    juhapih Gearhead

    Tuolla Rahkosen laanilla on Eskon pojan oma 50-luvun lopun Dodge Pärkkinsillä varustettuna...Ajot kuulemma jäivät vähiin auton valmistuttua... Ja miksiköhän?
     
  12. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Näitä valmistettiin ihan teollisesti uutena Belgiassa tehtyihin Sotoihin.
    https://en.wikipedia.org/wiki/DeSoto_Diplomat

    "In the late 1950s, some European taxicab drivers preferred to have a Perkins P4C diesel engine in the Diplomat; these diesel engines were installed on a Belgian assembly line."
     
  13. kma68

    kma68 Gearhead

    Kun reilu kymmenen vuotta sitten ajoin lava Foordillani töissä ja siitä sippasi sytkäboksi, niin siellä joku keksi tarjotella V8:n vaihtoa hiluksin dieseliin.., jätin kuitenkin tarjouksen omaan arvoonsa.:D
     

Kerro tästä muillekin!