Onnittelut!! Aulis'n '32 Wheels Magazinessa!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Hebster52, 9.1.2008.

  1. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Onnittelut! 8)
     
  2. Tupis

    Tupis 3rd gear

    En ole nähnyt tuoreinta Wheelsiä, mutta valitsivatko ne Auliksen 32:sen vuoden rodiksi? Vai onko se esillä uusimmassa numerossa.
     
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Juttusarja kahdessa viimeisessä numerossa.
     
  4. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Sen auton rakentamis juttu alkoi numerosta 12/ 2007 ja nyt oli tammikuun numerossa jatkoa.On muuten Auliz tehnyt upeaa työtä kuvienkin suhteen,tällaista en ole nähnyt kertaakaan esimerkiksi kasissa,valitettavasti.Olisi mallia tuossa jutussa,eikö juttu kelvannut kotimaiselle lehdelle?Mielestäni tästä jutustsa kannattaisi maksaa V-8 pari tonnia tekijöille on se vain ammattitaidon työnnäyte kelle vain,etenkin lukijat tulisivat pitämään tästä kirjoitustyylistä ja tuoste kuvakollaasista,niitä on juuri sopiva määrä,Vois kai sanoa tuon lehden tilaajana alusta lähtien,1977,että on paras juttu Suomalaisesta autosta.Olen sanonut usei näillä palstoilla että meillä pystytään tekemään yhtähyviä autoja kuin ruotsissa jos saisimme samat ehdot kuin heillä.Varhaisempi esimerkki on tuosta entisen Viitasaarelaisen Harri Purasen Saab ,jolla hän voitti ykköspalkinnon 700 auton joukosta,tapahtuma oli vieläpä Ruotsissa ,joten aika hyvää näkemystä autoista.Hänen ensimäinen oli Opel Manta ,johon tein lasimuotit,tais olla eka sopattu Manta täälläpäin,sen jälkeen hän teki volkkarin ,sai sillä ensimäiset palkintonsa muistaakseni Jyväskylässä.Pyytäkää kioskilla käydessänne tilamaan Wheelsiä hyllyyn on lukenisen arvoinen lehti.Nythän on ohjelmia ,jotka kääntävät tekstin melkein mille kielelle tahansa,kirjoitattejutun koneelle ja muutatte sen haluamallenne kielelle.Siinä tulee opittua samalla ruotsia,eihän sillä ole mitään väliä mitä kieltä tai murretta puhuu pääasia on että tulee ymmärretyksi.Paljosta olisin eläissäni jäänyt vaille ilman vajavaista ruotsinkielen taitoa,varsinkin kun olen oppinut Kalle Anka eli Aku Ankkaa ja ruotsalaisia autolehtiä lukemalla
     
  5. lake ender

    lake ender Gearhead

    Taas yksi syy lähettää terveisiä ex-ruotsinopettajille, joille tuli lähinnä haistateltua pitkät ettei ruottia koskaan tartte missään. Nyt viiksettää :mad:
     
  6. Jasca

    Jasca 1st gear

    Onks tota Auliksen rodia esitelty kotimaisissa lehdissä? Mun mielestä ei. Mä oon sitä mieltä, et kotimaisia lehtiä pitäis myös harrastajien tukea. Tarjoamalla autojaan lehtiin! Nyt tulee fiilis, et ku on kumartanu Ruottin suuntaan, niin on pyllistäny Suomeen :soosoo:

    Sinänsä kyl hieno homma et suomalaiset autot saa näkyvyyttä maailmalla!
     
  7. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Ei tässä taida olla kyse kumartamisesta ja pyllistämisestä vaan siitä että ne on parempia kalastamaan hyviä aiheita ruotsin puolella? :lol:
     
  8. Ainakaan veekasin osalta ei mitään vahinkoa ole tapahtunut. Lehti on nykyään tehty lähinnä rahan tekoa varten. Tasoa ei ole, joten turha kantaa huolta sen tukemisesta. Mobilisti on tietenkin sitten jo aivan toinen juttu.
     
  9. human62

    human62 1st gear

    Ruottia on ylistetty kielenä ja muutenkin, sitten lisäksi täällä vielä jotkut leikkii ruottalaisia, vaikka möngertävät joka kolmanne sana jotain siansaksaa. Siansaksankielen tunteja kouluissa olisi tarvittu!!!

    Ruotsi on yksi maailman vähemmistökansoista n.9 miljoonaa ihmistä ei ole paljoakaan enempää kuin Suomen 5 miljoonaa.Sitä paitsi 1 kpl Suomalaista vastaa 20 ruotsalaista. Vähemmistökieltä ei kannata opettaa, jos ajatellaan esim. kuinka paljon englantia maailmalla käytetään tai netissä käytetty valtakieli.

    Vaikka länsinaapurimme tekisikin joidenkin mielestä parempia juttuja en silti arvosta heidän rakentamiaan autoja mitenkään yli-yli -ihmeellisinä.

    Meillä Suomessa on tieto ja taito, verottaja ja lait vain rajana.
    Suomalaiset värvättiin ruotsin vallan alla myös valloittamaan eurooppaa, oikeastaan voi sanoakin että se oli Suomalaisten aikaansaannosta.
    Suomi oli myös ainoa maa, jota ei vallattu manner-Euroopan alueella 2 maailmasodan aikana. Apuna ei ollut ruotsi...
    Suomalaiset olivat Suomalaisia jo ennen Ruotsin tai Venäjän julistuksia alueen omistamisista.
    a oli meil oma kiel jo historiassakin, onhan niitä kuvakirjoituksia löytynyt kiveen tallennettuna.. :lol: jopa kulkuneuvoista huom. varhainen v8...

    Onnittelut joka tapauksessa :p
     
  10. Jep asennetta on kärryssä ja tuossa kirjoitetussa jutussa. Voisi ehkä sanoa että nuo tämänpäivän ruotsalaiset autolehdet ja niissä esitellyt kärryt ovat kansainvälisestikin ajatellen erittäin korkeaa tasoa ! Sivuten tuota topickia: Taas pukkas uutta...jne ei voi tosiaan kuin sanoa että voi hiiiitsin pimpulat aina kun uusi kasi pötkähtää luukusta... joka kerta tulee mieleen se ensimmäisen lehden ostaminen vuonna - 78 ...osan jutuista osaa meleen ulkoa vieläkin... samaa ei tosiaankaan voi sanoa enää uusista numeroista kuten kolleegat täällä ovatkin jo moneen kertaan kirjoittaneetkin. Itseä naputtaa eniten noiden ns ammattilaisten ottamat kuvat... miten on mahdollista että ne on noin huonoja vai johtuuko se huttuinen kuvanlaatu painotalosta en tiedä, mutta surkeita on jopa kansikuvat. Luulisi ettei kukaan itseään kunnioittava kuvaaja päästä esim sellaista kuvaa lehden kanteen kuin tuo, jossa oli tuo musta avo vette.
    niin sitten takas wheelsiin ... kuvat hyviä jutut mielenkiintoisia (viimeksi hyvä katsaus vaihteistoadapterien maailmaan ja aiemmin esim WC Tremekeistä ja niiden korjaamisesta) hyviä projekteja ( toki muissakin ruotsalaisissa lehdissä) ja nyt jouluna esim dvd välissä ruotsin kekkereistä ... .sekin sellainen harrastajaläheinen,jossa jokaiselle varmasti jotain .. niin ja tietty heidän nettisivunsa foorumeineen... yllättävää mutta sieltä jopa vastataan toimituksen puitteissa jos kysyy jotain lehdessä esiin tullutta juttua ..Koskas kasi on muuten muistanut kestotilaajaa jollain extralla ??? irtonumero ostajille kyllä lahjotellaan vanhoja myymättömiä lehtiä ..

    Wheelsiä muuten ei kannata haeskella kioskeista, vaan tilata se suoraan kotiin heidän sivuiltaan. Maksu suoraan kortilla ja tsäk seuraavalehti tipahtaa luukusta ... katsokaa vaikka tuolta ...tilaaminen siitä prenumerera osiosta ...

    http://www.wheelsmagazine.se/content/7/

    sorry Auliz jos meni vähän ohi topikista ... hieno kärry ... luulen että Bremerin isäukko kääntyis haudassa jos tuo pääsisi Pöpilistin kanteen ...
     
  11. pas2

    pas2 Gearhead

    Offtopiccina notta Wheels on aina ollut parempi lehti kuin V8 ja ei ole haitaksi osata ruottia saatikka venäjää!
     
  12. isäntä

    isäntä 1st gear

    Meinaatko, että vanha herra KLB & co tekee Mobilistia puhtaasta jalomielisyydestä persnetolla? Kyllähän se on aika tiukasti johdettu business operaatio.
     
  13. nova 350cid

    nova 350cid 1st gear

    Joutu oikeen tilata lehden kun sitä kehuitte. Tilauskin onnistui vaikkei ruotsi ole kovin vahva. Ei jaksanut lähteä kiskalle lukemaan. :rotfl:

    Jotain 389 kruunua tuli maksamaan 6 numeroa. Täyty kokeilla miten lukeminen onnistuu. :poff:
     
  14. el_loco

    el_loco Gearhead

  15. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Tein muuten saman liikkeen.
    Ihan noin kielitaidonkin kannalta hyvä veto 8)
     
  16. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Takaisin koulunpenkille! :poff:

    JOS vähemmistökieliä ei kannata opettaa, lopetettakoon siis äidinkielenopetuskin Suomen kouluissa...

    Historiaa:
    Manner-Euroopan alueella valloittamattomia maita oli myös Sveitsi, Ruotsi :rotfl: , Espanja ja Portugali, jos en väärin muista. Lisäksi tuo kommentti " apuna ei ollut ruotsi", on hieman säälittävä; Suomen Talvisodassa oli mukana MYÖS Ruotsalaisia vapaaehtoisjoukkoja. Määrä ei ollut suuri, mutta moni heistä antoi henkensä Suomen, ei Ruotsin puolesta.

    Otetaan ensin edes vähän selvää asioista ....

    OK, human62 SAATTOI tarkoittaa, että sotaa käyneistä maista...

    on mulla varaa antaa periksi :wink:
    Ai niin, Auliksen rodistahan tässä piti keskustella, todennäköisesti on hieno, täytynee käydä ärrällä. Ja kielitaito on hyvä asia....
     
  17. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Ruotsissa taitaa olla hiukan pidemmät perinteet jenkkiautolehtien julkaisussa ja yleensä tässä harrastuksessa. Nimenomaan sen asian vuoksi tuo kielitaito siihen suuntaan on ollut ihan hyödyllistä jo pikkunappulasta lähtien.

    Joskus naperoikäisenä kaikilla kavereilla oli huoneidensa seinillä jostain "suosikki" nimisestä lehdestä otettuja julisteita joissa oli jotain tylsiä äijänkuvia meikattuina kitarat sylissään taikka mikrofooni hampaiden välissä..
    Mä hain divarista noita ruottalaisia "Colorod" ja "Start&Speed" lehtiä joista sain upeita liekkirodien ja dragstereiden kuvia seinälleni.. :lol: Olihan niissä lehdissä muutakin jännää kuin pelkät kuvat joten kai siitä joku kipinä tarttui tähän aiheeseen josta myöhemmin kehittyi harrastus. Silloin se oli kuitenkin niin eksoottista kun täällä suomen lehtitarjonnassa ei ollut mitään vertailukohtaa. Ainoastaan vauhdin maailmassa oli satunnaisesti jotain aiheeseen liittyvää..

    Mutta aiheeseen, tuo Wheels on kyllä tosi laadukas lehti joten voisi olla kyllä aihetta laittaa tilaukseen. Ja suomikalustoa siellä on nykyään melko usein! :D
     
  18. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Suomikalustoa on usein ja sitä myös arvostetaan! Uudessa numerossa oli myös mukava juttu Persåkerista. Kuuluttaisinkin suomalaisia julkaisuja tekemään enemmän juttuja alan pioneereistä ja vaikuttajista - jokaisen esitellyn auton takana on PERSOONA tai useampia.

    Omalta kohdaltani voin sanoa että yksi lisäsyy hankkia Wagon oli Gasolinen mainio juttu autosta/Jarista. Jutun otsikkohan oli kaikessa karuudessaan PERKELE. Vastustamatonta.
     
  19. pommari

    pommari Gearhead

    Wheelsistä puhuttaessa ei sovi myöskään unohtaa Wille Wheelietä joka on aivan loistava...
     
  20. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Sama juttu 70-kuvun loppupuolella yläasteella, luokkakaverin serkku oli Porvoossa Laakapainossa töissä ja sieltä saatiin painotuoreita ruotsinkielisiä kuolattaviksi ja joululoman jälkeen tammikuussa -79 kun toin Ärräl... sorry Rautakirjalta haetun V8-magazinen, jengi ihmeissään; mitääää suomenkielistääää :rotfl: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!