Onnittelut!! Aulis'n '32 Wheels Magazinessa!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Hebster52, 9.1.2008.

  1. human62

    human62 1st gear

    Sorry, ei ollut tarkoitus eri kieltä puhuvia haukkua, unohdin että ovat niin herkkiä, eivät löydä edes paikkakuntia, jos vain Suomeksi lukisi... :rotfl: Näitä ei pidä sekoittaa oikeisiin Ruotsalaisiin.
    Oletko huomannut että alle kouluikäinen lapsi osaa jo puhua, Suomen kieli opitaan ennen koulua, eli jos syntyy Japaniin, lapsi puhuu yleensä japania eikä Suomea. Koulussa opiskellaan kielioppia, eikä vasta puhumaan. Nykytilannetta en tiedä, vaikka vasta opettelisivat siellä puhumaan ensimmäistä kertaa mitään kieltä. Totta sekin, Suomi on maailmalla tietty myös vähemmistökieli, Suomessa tosin voitaisiin kyllä jo siirtyä englantiin ainoana kielenä.
    Olisikohan tuo valloittamattomuus johtunut siitä että mainitsemasi maat eivät olleet sodassa mukana. Ruotsi ei ollut mukana sodassa, Suomen sodassa oli myös Virolaisia vapaaehtoisia sekä liittoutuneilta olisi ollut tulossa 6000 miestä, mutta sitten tuli "välirauha". Vapaaehtoiset eivät määrällisesti olleet avainasemassa, vaikka antoivatkin henkensä...jätin edelleen itsestäänselvyyksiä pois. Jotenkin vain tuntuu, että osa Suomessa asuvista yrittää olla jotain muuta kuin ovat...
    Aulista en tunne onko hän aito Suomalainen, mutta auto on hieno, eikä kansalaisuudella ole väliä. :p
     
  2. *smuige*

    *smuige* 1st gear

    Jävla gamla Volvo

    Aivan!
    Mottona "tunne vihollisesi"...
    :mad:

    Ja voihan noista pyörät-lehdestä lukea kuvat :rotfl: vaikkei tekstistä mitään ymmärtäiskään.

    Ja kyllä väkisinmakasin oli ihan hyvä lehti ennen yhdyntää siihen toiseen - mikä sen nimi nyt olikaan.
    (Kiitos vaan Kimille, Fiskikselle, Vennulle ja muille.)
     
  3. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Ihmeellisesti kääntyi tuo mainintani ruotsinkielestä melkeimpä pääaiheeksi tässä lehtiasiassa.Itse en olisi harmissani vaikka osaisin pikkaisen paremmin tuon naapurikielen,se muuten avaisi aivan eri maailman myös tässä harrastuksessa.Oiskohan niin että tämä meidän toinen kotimainen on huomattavasti muodoltaan vanhempaa kuin tuolla Ruotsissa.Luonani käy alkuperäiskansaa kesäisin ja olen udellut usein heidän mielipidettä suomenruotsista ja he ovat sanoneet esimerkiksi uutishaastatteluista ,joissa on jututettu tavallista kansalaista ,etteivät aina saa selvää mitä he tarkoittavat.Meitä sisaruksia on asunut Ruotsissa enimmillään 11 ,jokainen on oppinut kielen melko nopeasti,siskoni oppi sen jälkeen saksan 6 kuukaudessa.Joskus olen pohtinut eikö suomenruotsalaiset suhtaudu valtaväestön kieleen kuten me.Itse en välttyisi oppimasta maan kieltä jos syntymästä lähtien asuisin maassa.Lisäksi kieli ,jonka on oppinut lapsena ei unohdu,se on jokin muu kuin äidinkieli.Ihmiset jotka sanovat 20-30 vuoden jälkeen unohtaneensa äidinkielen ulkomailla asuessaan ovat helvetinmoisia valehtelijoita tai on niin paha dementia etteivät osaa puhua eivätkä ymmärrä mitä ympärillä tapahtuu.Itse puhun ruotsia lähes poikkeuksetta vain lomalaisille ja Ruotsalaisille vierailijoille.Suomen ruotsalaiset pitävät ruotsia äidinkielenään eikä mielestäni siinä ole mitään ihmeellistä.Minun korvissa Tukholman murre on kaunis sointista sanokaapa mitä tahansa.Jos minä saisin määrätä niin ainoa muutos ruotsinkielen opetukseen tulisi olla se,että opettajan täytyisi puhua ruotsia kuin tuolla naapurissa,silloin jäisivät lapsille muistiin oikea lauseenrakenne ja ääntäminen sekä suomalaisperäiset sanat pois,voishan niitäkin käyttää kotipuheessa.Tuleehan se veronmaksajille kalliiksi kunkaikki pitää tehdä kaksikielisiksi ja myös lomakkeet painaa kaksikielisenä.Mikään ei ällötä niin paljon kun suomalainen poliitikko mongertaa ns.ruotsia ruotsin uutisissa! VOI HELEVETTI.Tarkoitan tuolla naapurimaassa,siellä tämä kieli on myös poliitikoilla hallussa.
     
  4. lake ender

    lake ender Gearhead

    Ymmärtääkseni auliksen 32:sesta on tehty juttu kasimakasiiniin. Sitä ei ole vaan julkastu vielä.
    Voin toki olla väärässäkin.
     
  5. B 49

    B 49 Gearhead

    Ja mä olen ymmärtänyt,että Auliksella on joku mielipide,mikä liittyy paskaan,peltoihin,lannotteisiin ja V8 Magazineen.Voin myös olla väärässä. :)
     
  6. lake ender

    lake ender Gearhead

    Kovasti toi kasin roditoimittaja ainakin kuvaili autoa loppukesän ajeluissa
     
  7. vw79

    vw79 3rd gear

    tämä rodi kysessä? kuva otettu syys/lokakuun taitteessä oulussa.

    [​IMG]
     
  8. JanneK

    JanneK 3rd gear


    On.
     
  9. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Onnittelut Aulikselle, hieno auto, hieno juttu!
     
  10. bdr529

    bdr529 1st gear

    Kummasti alkoi ruotsin kieli yläasteella kiinnostaa kun R-kioskista löytyi Wheelsiä ja Start & Speediä. Sanastopuoli alkoi kyllä painottua vähän outoon suuntaan eikä ruotsinmaikkakaan tiennyt kaikkia niitä termejä mitä olin lehdistä oppinut :)

    Wheelsissä esiintyi kyllä jo 80-luvulla suomalaisiakin autoja, silloin tosin lähinnä yksittäisinä kuvina näyttelyjuttujen seassa. Norjalaisten rakennelmista sen sijaan oli säännöllisesti esittelyjä - niillä oli kyllä silloin kokonaan oma tyylinsä...
     
  11. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Pisteet muuten Hebsterille aiheen aloituksesta! Kyllä kiitosta ja kehuja pitää jakaa silloin kun siihen on aihetta, vaikka ei Hambin sik oossom -linjalle lähdettäisikään!
     
  12. Otto

    Otto Gearhead

    Kyllä näin!
    Sick-awesome ei oikein sovi suomi-pojan suuhun (tai oikeammin sormenpäihin..?) mutta eipä täällä ole näkynyt Hamb-tyyppisiä "Prayers needed for my family" -viestiketjujakaan...

    Ja sitten itse asiaan... terve vaan ja onnea, pitkästä aikaa tuli ruotsin harraste-lehtiä luettua kaupassa! On muuten komia tuo Aukin kuuppa, mielenkiinnolla odotellaan uutta kuosia ja projektikuvia!
     
  13. human62

    human62 1st gear

    Voi olla että Wheels vaikuttaa paremmalta , ei välttämättä yksin autojen vaan tekemistavan takia. Moni muukin lehti voi vaikuttaa vielä paremmalta...kuten Kalle :rotfl:

    Kuitenkin , ei ole ihme ettei yksimielisyyttä saada harrastusautoveroistakaan, kun Suomalainen V8 lehti saa kummasti joillakin tunteita pintaan. Tarkoitan että asiasta kuin asiasta pitää aina Suomalaisten tapella. Ruotsalaisista voisi tässä ottaa mallia.Huolimatta lehdestä, sitä kuitenkin tilataan ja luetaan. Pakkohan sitä ei ole lukea ja harmiintua lehden jutuista tai sen tyylistä.
    Miksi sitä omaksi kiusakseen lukisi ja haukkuisi täällä palstoilla? Sillä ei saavuteta mitään "rakentavaa" eikä se yhdistä Suomalaisia harrastajia.
    Asialliset parannusehdotukset sen sijaan voivat olla kohdallaan.
    V8 ei voi palvella kaikkia asiakasryhmiä ja siten yrittää aina ja iankaikkisesti miellyttää joka ikistä lukijaa. :eek: en ole v8 ihailija mutta lukija kuitenkin. Auliksen autoa jo Kiittelinkin. Se on edelleen hieno, ellei ole lehtiesittelyn jälkeen kolaroitu... :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  14. BBC

    BBC Guest

    ROD´n`roll

    Kiitos, mutta ei minua tarvi kiittää jutusta. Lehdenukot ne kyselöö ja teköö juttuja. Billy halusi kesällä juttua ja sanoin että onnistuu sillä ehdolla että ekaosa pitää olla projektijuttu kun projektikuvia on luvattoman vähän nykylehdissä.
    Hienoja juttuja on Suomiautoista paljon, Kankaan tomi oli vasta powerissa, Herstin Timppa, Kutjan Janne on saanut vihdoinkin ansaitsemaansa kansainvälistä huomiota amerikkaa myöden jne jne.
    Oli muuten kesällä juttu mun ex hemmystä Malishessun tekemänä Hollannin ameriikanautolehdessä ja kyselevät kuulemma lisää ulkomailla Suomijuttuja.

    Yleensäkin rodien rakentelu ja ajan vietto ko. lajin parissa on paljon kiinni siitä mikä on elämän tilanne. Meikäläisellä ja monella muulla on aikaa, jos olisi perhe olisi se etusijalla, muut harrastukset (just lähösä aamulenkille ku on niin helevetin lihava), talovelka on helkkarin hyvä harrastus, kaappikellontekokurssi ja zetorilla ajo komiaa. Nyt on auto palasina ja siitä se tuloo valmiiksi kevääksi. Jos vielä kerkiäis sen trumpan laittaa atomeiksi lopussa.

    Veekasiin ei ny ainakaan oo tulossa juttua kun jotenkin ne "terävimmän" kärjen heput ei siellä lehdessä kiinnosta meikäläistä tai sitten me käydään eri seuroissa?! Syitä voi olla vaikka se että kun kävin syksyllä wonderwonder -landissa ja tapasin californiassa mm. Max Hermannin, Jimmy Whiten, Brad Anderssonin, Kiwikonn, Kennedy brothers ja olin 3pvä Hot Rod Reunionissa, tapasin kovia legendoja kuten Jim Gordon (Flashin isoveli) jne jneja tarjosin jotta lehdelle ois hyvä vaikka 1-2sivun pikku juttuja vähän erilaisista ukoista, paikoista,.... ei tullut vastausta n. 20sähköpostiin,......... Mutta onneksi on Hi-tech messuulta kuvia ja Stock ryhmän kilpa-autoista, jotta meikäkin pysyy kiinnostuneena ko. lehteen ja ostaa irtonumeron jos ei oo uutta nyyrikkiä tai perjantaita.

    ah
     
  15. kapa

    kapa 3rd gear

    kiitos aulis, tää katkaisi kanalta pään....
    oon ollu kasin tilaaja 80-luvun alusta asti ja viime vuosina joka ainoon laskun kanssa oon pähkäilly että maksaakko vai eikö kun mielestäni se taso ei vastaa sitä mitä harrastelehdeltä odotan. jutuissa ei oo semmosta otetta että ne tempais mukaansa, kunhan vähän pinnasta sohastaan ja äkkiä painoon ja rahat pois :-?
    seuraavan laskun saapuessa sauna lämpiää sillä kuitilla.
     
  16. kuula

    kuula Gearhead

    rodi

    Mä vaihoin v8:n Kopteriin, ja en oo päivääkään katunu!!
     
  17. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    mä lopetin kasin tilauksen normaalihintaan kolme vuotta sitten kun oli tasoon nähden aika kallis.
    nyt tilailen vuoden jaksoissa aina puoleenhintaan kun on joku tarjous
    ja sit poikki taas kun tulee normaalihintainen jatkotarjous.

    SE NYT VAAN ON TYHMÄÄ MAKSAA LIIKAA
    ja esimerkkinä jenkkilan magazinejä saa tilattua aikas halvalla kun on tuo dollari upoksissa.
     
  18. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Tuolla on toinen ketju johon Kasin haukkumiset voi kirjoittaa. Ruotsin kielen ja pakkoruotsin haukkumiset voi kirjoittaa vaikka suomi24:n foorumiin.

    Autoesittelyistä sen verran, että Jenkkilän lehdet kilpailee siitä, että kuka ensimmäisenä pääsee esittelemään uutuuden. Jotkut kärkilehdet eivät edes ota esittelyä jos eivät saa juttua ensimmäisenä. Eiköhän ole ihan tervettä että esiintyy kilpailua, se yleensä johtaa tason nousuun. Suomessakin.
     
  19. shark

    shark 3rd gear

    Hieno oli stoori Kalajoen Casanovan Kuupasta.

    Uudessa Gazolinessa on myös hyvä potrettijuttu Janne K. taitamuksista.

    Kyllä Suomiharrastajat on arvostettuja ulkomailla.Suomessa vaan jos julkaistaan muittan maalaisten tekeleitä niin jo on joku vinkumassa." Mitä noita ulkomaalaisia ökypelejä täällä esitellään ,onhan meillä täällä Perähikiällä tarpeeksi kalustoa omastakin takaa" :x

    Totta sekin, mutta ei kai ne uudet tuulet ja ideat aina kaada kantoon vaikkei olisivatkaan kotimaisia.

    Tiedä sitten onko kyseessä perinteinen kateus vai "homopelko" kuten kielenkin suhteen.Jos liikut Tanskassa tai Norjassa niin kyllä siellä Ruotsilla pärjää paremmin kuin Suomella :lol:

    Onhan nää Hurrit ottannet avosylin vastaan muutaman satatuhatta "pakolaista" Suomesta vuosien varrella ,jopa autopakolaisia.Eikä ne kaikki ole olleet sosiaalipummeja eikä pussihousuja jotka ovat saaneet vain menolipun sossusta ,vaan vittuuntuneita veronmaksajia :lol:

    Sen olen kyllä huomannut että Ruotsia/Ruotsalaisia ei passaa yleisesti Suomalaisille kehua ,joten paras lopettaa ajoissa ,ettei tule jo laivarannassa turpaan.

    Sen olen myös huomannut ettet koskaan osaa liian montaa kieltä jos tänä päivänä liikut ,joko itse tai "surfailet" koneella.Avautuu nimittäin paljon uusia asioita kun lopettaa napaansa tuijottelun.

    En tiedä lukeeko kukaan teistä tota Bilsport Classikkia.Se on kivunnut mun listalla.Esimerkiksi Krantzin pakina joka numerossa on todella loistava ja peilaa harrastusta 100 %:lla tavalla.Lisäksi Lörssin piirokset saavat ajantadun katoamaan(Hänen maalausehdotus kelpasi jopa Rickhard Pettylle kun uusi Nascar auto piti maalata muutama vuosi sitten)Tosi monipuolinen julkaisu.Ostakaa jos löydätte viimeisimmän numeron.Amerikaalaisen Perryn ottama "pin upp kuva" Suomestakin(Heli oli vissiin tipun nimi mutta rodin omistajasta en tiedä).

    Kansainvälistä jatkoa Uudelle Vuodelle täältä poikkeavien Paratiisista.

    PS.V-8 on tullut alusta alkaen ja tulee jatkumaan täyttäen siten paikkansa minun Perusisänmaallisena julkaisuna. AMEN
     
  20. janiluo

    janiluo Gearhead

    Noissa kolmessa ensimmäisessä voi olla amerikanautoharrastuksen tulevaisuus mikäli bensan hinta jatkaa nousua ja öljy käy vähiin. Tuon neljännenkin tulevaisuus saattaa myös riippua niistä.
    Jos jotain positiivista hakee niin Wheelssi on painettu Porvoon Laakapainossa. Ilmeisesti ruotsalaiset osaavat vain tehdä lehtijuttuja rakentaa autoja eli harrastaa kun suomalaiset vain painavat selkä limassa töitä.
    :wink:
    - Jani -
     

Kerro tästä muillekin!