Opel

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja BRAKE DRUM, 15.7.2021.

  1. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    What ever happened to Her?

    [​IMG]
     
    Dusturecarn, Inlinee, kerkko ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. Toi on pirun hieno..Osaako joku kertoa siitä jotain?
     
    kerkko tykkää tästä.
  3. chevy van77

    chevy van77 Gearhead

    eiköhän tuo ele melkosen valmiina radalle,
    omistaja kertokoon lisää jos haluaa
     
  4. pinola

    pinola Gearhead

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10218345917947882&set=a.1211691981014&type=3

    En tiiä näkyykö kuva mutta tollanen se on. Laatikko käyty läpi, uus vanhanliiton LA motti tulossa sbm 390 stroker. Muu tekniikka samaa kuin ennen. Uutta penkkiä ja vyötä, shifteriä ja jotain pientä päivitetty.

    Oli vähän toimitusongelmia osien kanssa mm. nokka tuli summitilta kahdessa osassa joten venyy koeajot ens kesään mutta ei kyllä oo ollu kiirekkään. Ajatuksena oli auton ”pelastaminen” ja saattaminen takas radalle kun tuli koppa sopivasti myyntiin. Jykä lupas sitten tehdä moottorin ja Tediltä löyty aikalailla loput mitä tarvii. En tiiä yhtään mitä sillä teen mutta kai sillä joku ajaa vaikka vintageryhmää kun saadaan nippuun.
     
    Muokattu: 16.7.2021
    faffeli, Herje, Kustom STW ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Se ettei tiedä mitä hankinnallaan tekee on yllättävän yleistä oli sitten kyse toimivasta autosta, projektista tai vaikka peräkärryllisestä epämääräistä tavaraa.
     
    pinola tykkää tästä.
  6. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Tuossa on sitä jotain;)
     
  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mottikin saatiinvihdoin läjään.

    Nokas tingittiin vähän nostosta, vaihdettiin hi lift hydy laahuri normi XE:hen, 20-226-4. Eli mottihan on 318 pohjanen moparin LA. Se on stroukattu Scatin valuakselilla ja veiveillä kokoon 390. Männät on Iconin tasapäiset taot.

    Kansina on 70 luvun 360 rautakannet joita on kaivettu. Edes venttiilitöitä niihin ei tehty, pelkkä läppäys. Imusarja single plane mis 2" avoin välipala ja päällä 650 Holley. Jakaja on moparin oma kärjetön, ja peltisarjoina 1 5/8 primääriset. Pakoputket ja vaimentimet 3".

    Kyseessä on huoltovapaaks aiottu rallimotti ja ruttu on aika raikas, siks haluttiin nokka mis on paljon asteita. Mopsin kannet taas tuppaa olee sellaset et ne ei yleensä juuri parane tos 0.5" noston jälkeen, minkä lisäks pikkulohkossa on pateettinen venajousten asennuskorkeus; seuraa ylimäärästä jumppaa jos on paljon nostoa ku tol päästään ihan peruskamoilla.

    Ajatuksena oli tavotella 400 heppaa, sen verran suunnilleen ajateltiin et auton edellinen 360 magnum olis tuottanut. No, siihen päästiin. 4300 kierroksella. Huipputeho tuli 5600:lla ja oli 487 heppaa. Ja vääntöä tuli reilu 680 Nm, eli just päälle 500 ft-lb, mikä "318:lle" on ihan kiva.

    Dynotus tehtiin Santalalla, ja vaikka siin oli vähän harjotusta ja säätöäkin, niin koko sessio kesti alle kaks tuntia. Aika Tohtorille oli varattu kolmeks, motti kii dynoon, käyntiin turailu, lämmitys, vetoja ja säätöä. Viiminen veto tehtiin klo 16:13, eli aika tehokkaita oltiin. Viideltä oli jo kamat kyydissä ja kotimatkalla.

    Jälkikäteen ajatellen olis ehkä vaatinut vähän jakajan muokkausta niin olis vääntökäyrästä saanut tasasemman. Siin oli aika pitkä ennakkokäyrä. Ehkä se viel tehdään jossain vaiheessa, vaikka ei sil juuri tos väliä ole. 8" turbiini ottanee siel 4-5000 kierroksen välillä milloin hönkää varmasti on ooppeliin jo mukavasti.
     
    Kähmy 545, fmila, faffeli ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. pinola

    pinola Gearhead

    Ford67 tykkää tästä.
  9. Ford67

    Ford67 3rd gear

    Tämä Opel jäi muistiin Sunnuntain finaaleissa, tuo old school ulkoasu erityisesti miellytti silmää:pinup:. Hienoa, että Rekord tositoimiin on saatu, ja vieläpä heti menestyksekkäästi!
     
    Muokattu: 20.7.2023
    pinola, kerkko ja Kustom STW tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!