oranssit parkit??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 18.9.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eli mitä minun on tehtävä jotta saisin autoni etuvilkut palamaan parkkien sijaan (niinkuin monissa jenkeissä)? Tarvitaanko siihen releitä jne. Vai riittääkö pelkkä johtojen paikkojen vaihto??
     
  2. MudMax

    MudMax Gearhead

    Jos tää ei ollut trolli niin vaihda johdot , mutta miksi ihmeessä vilkkujen pitäisi palaa jatkuvasti ?
    Yhdysvalloissa on käytössä oranssit parkkivalot ,jotka näkyvät selvästi paremmin kuin kirkkaat , mutta eihän neuvostosuomessa ne saa palaa ,eli polttimot on poistettava ja tehtävä joku ihmeviritys kirkkaiksi etuparkeiksi.
    Suomiversioiden keulat saattavat olla aika erinäköisiä verrattuna jenkkimalleihin parkkien ja ajovalopesurien takia .
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    -67 ja vanhemmissa sallitaan oranssit parkit.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oranssit on paremman näköset, siks mullakin ne on sellaiset...
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eihän jenkeissä kai mitään erillisiä polttimoja ole vaan ne palaa ne samat valot jotka vilkkuukin...Vai käsitinkö nyt ihan väärin mitä ajoit takaa?
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin, parkit toimii vilkkuina, ...ja näinhän ne alunperin on tehtaalta lähtiessä, joten en mene alkuperäistä muuttamaan...tpson mulla on umpioissa vielä normaalit parkit leimaa ajatellen.... :odroll:
     
  7. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    Onks tää varmaa tietoa ja ollut kauankin voimassa?
    Oliskohan ollu vuonna -98, kun väittelin asiasta konttorilla -64 Impalani kanssa. Oikeen kirjoista kävimme lukemassa, että autossa ei saa näkyä eteenpäin ruskeankeltaista valoa (eikä ainakaan silloin näkynyt mitään vuosimallirajoja). Tuumasin tirehtöörille, että kyllä mä vilkunlasit voin vaihtaa, jos hän hommaa mulle alkuperäistyyliset kirkkaina...
    Lopuksi totesin ukolle, että nykyäänhän ajovaloja on pidettävä aina päällä (jolloin parkit eivät palaneet) ja tuollaiset vehkeethän eivät jätä ikinä tienposkeen :wink: , joten eihän ne parkit oo ikinä päälläkään! Viimein äijä taipui ja mutisi jotain että se on vähän miten asian tulkitsee...
    Jälkeenpäin kuulin, että parkkivalojen vaihtoja on kehotettu suorittamaan jopa museoautoihin :eek: Tuskin enää nykyään tarvii moiseen jästipäisyyteen törmätä...
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ainakin tänä kesänä katsatusmies huomautti kun parkit olivat keltaiset. ei onneksi laittanut merkintää otteeseen. Auto vm-64.
     
  9. MudMax

    MudMax Gearhead

    Kyllä ne on aivan eri polttimot tai 2-lankaiset polttimot tai jopa eri valaisimet parkkeina kuin vilkkuina . Ei parkit ole yhtä isotehoiset kuin vilkut . ( vrt. takavalot / jarruvalot )
    Usein oranssit ( kulma ) parkit ovat vielä varustettu heijastimella , joten ne eivät pimeällä edes näkyisi vilkkuina , mikäli niitä kohti tulee jotain valoa.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla on kyllä -74 dartissa tasan samat polttimot parkkeina ja vilkkuina. Lasi on vaan kirkas.
     
  11. NHRA

    NHRA 1st gear

    Tuntuu olevan katsastajasta kiinni tuo keltaisten parkkien salliminen tai kieltäminen. Mulla on ollut neljä jenkkiä (vm. 66-70) joista kolmessa paloi originaalit parkit eli vilkuissa oli parkit, ei umpioissa. Yhteen oli muutettu säännösten mukaiset parkit umpioihin. Kaikki kolme, joissa paloi orggisparkit oli Suomi-autoja ja katsastuksessa ei kertaakaan huomautettu asiasta.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    mulle katastusmies sanoi, että ei puutu oranssiparkkeihin,mutta sakot maksat itte,jos sheriffi sakottaa
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Keltaisia vilkkuja on vaadittu vuodesta 1983 eteenpäin (ja valkoisia pysäköintivaloja vuodesta 1968 alkaen). Mikäli suuntavalot on hyväksytty E-säännön n:eek: 6 mukaan tai direktiivin 76/759/ETY mukaan, niin ne voivat olla toisen värisiä. E-sääntö ilmenee isolla E-kirjaimella ja sen perässä oleva numerosarjan pitäisi alkaa R06. Direktiivin mukainen merkintä on pieni e-kirjain


    Tää on lainaus www.ake.fi sivuilta, usein kysyttyjä kysymyksiä, valot.
     
  14. hanski1949

    hanski1949 1st gear

    Oranssit parkit

    Mulla oli aurorassa oranssit, vaihdoin polttimon valkoiseen silloinhan siinä ei ole oranssia parkkeja vaan valkoiset se pitäisi riittää,katsotaan sitten katsastuksessa kunhan tuo valtiovalta ensin alentaa tuoya veroa.mutta kyllä se siitä... 8)
     
  15. hanski1949

    hanski1949 1st gear

    Oranssit parkit

    Mulla oli aurorassa oranssit, vaihdoin polttimon valkoiseen silloinhan siinä ei ole oranssia parkkeja vaan valkoiset se pitäisi riittää,katsotaan sitten katsastuksessa kunhan tuo valtiovalta ensin alentaa tuoya veroa.mutta kyllä se siitä... 8)
     
  16. Häkä

    Häkä 3rd gear

    Kyllä mulla on ainaki vm-91 Firebirdissä orkkiksena edessä keltaiset parkit ja vilkut samassa. Ja kaks lankanen lamppu siel on. 21/5W. Eipä oo miliisit eikä katsimies koskaan puuttunu asiaan. Taka sivu punasiin kylläkin ja monesti.
     

Kerro tästä muillekin!