osa A-Fordia ja Continental sv 6 moottori...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja jukkan, 13.8.2012.

  1. jukkan

    jukkan 3rd gear

    Harrasteet laajenee. Löysin sattumalta rungon, moottorin, akselit ja peltivanteet. En tiedä onko nämä osat yhdestä autosta vai monesta.
    Runko näyttää melkein a-fordin tms. rungolta (ollut lava kiinni, eli kuorma-auto tai muuten pitkä malli, mm. takalehtijouset pitkittäin....). Moottori on continental sivuventtiili suora 6. Kapeat peltivanteet 16 tuumaa umpinaiset, ne näyttää tykin pyöriltä. Kaikki tämä tekniikka on irrallaan. Näistä aineksista voisi tehdä auton, rodin? ehkä?
    Auton merkistä en tiedä. Oliko tuota continental 6 moottoria monessakin 1900-1940 -L autossa ??
    - Jukka.
     
  2. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Kuvia? Continentalin koneita ovat käyttäneet lukuisat (pienet) henkilöautovalmistajat, mutta yleisimmin niitän on käytetty raskaammissa autoissa/koneissa yksinkertaisuutensa, kestävyytensä ja edullisuutensa vuoksi. Sotien jälkeen, kun pulavuosina harsittiin kasaan sodasta selvinneitä ja selviytymättömiä autoja, ei monestikkaan saatu mitään "mätsing numbers"-vehkeitä vaan usein jouduttiin tarvittavat ajoneuvot kasaamaan osista mitä sattu löytymään. Kun katsot Wikipediasta - http://en.wikipedia.org/wiki/Continental_Motors_Company - huomaat miten valtava on ollu ko konetta käyttäneiden autotehtaiden määrä. Vielä 80-luvulla Clark ja Hyster käyttivät tuota moottoria pienin laakeri ym muutoksin nestekaasutrukeissaan.
     
  3. jukkan

    jukkan 3rd gear

    - Aika yleinen tuo Continental.
    - Peltiosia ei ole säilynyt, eikä vaihdelaatikkoa. Siksi on hankala tunnistaa.
    Katselin lisää 1900-alun autokuvia, vanteet viittaisi esim. ranskalaiseen kuorma-autoon, renaulttiin tai citroeniin, tai suorasuuntaus tykkiin, tms.... jukka ( kuvia kun ehdin ).
     
  4. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Onko kyseessä tämmöset vanteet? [​IMG]Federal oli aikoinaan suht yleinen kuorma-auto Suomessa, mutta ovat häipyneet kyllä ihan täysin. Tiedossa ei kait ole ainuttakaan ajokuntoista Federalia. Ja näissä oli Continentalin koneet.
     
  5. jukkan

    jukkan 3rd gear

    - Ne on aivan sileät, ne vanteet. Peltiä, ei reikiä tai puolia.
    ( vrt esim. citroen 1920-30-L kuorma-auto tai ha ).
    - en saanut tähän viestiin kuvaa tulemaan, mut tossa on youtube linkki, jossa on aika paljon samanlaisia osia. Tosin etujousitus ei ihan täsmää...
    http://youtu.be/2NcrAcIdCCQ
     
  6. ratrodreoster

    ratrodreoster 1st gear

    Moi
    Olen jo pitkään taistellut tuon oman Continental E16 koneen kanssa. Saisiko sinulta kuvia. Tuo www-kun ei ole kaikkitietävä.
    Oliko siinä mukana muuta kuin lohko, jakaja? Oliko tuo E ja numero näkyvissä? Tarviitko tuon projektin itse? Olisin kiinnostunut.
    0503722252. Jos taas laitat itsellesi, jeesaan infossa mitä tiedän ja osaan.
     
  7. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    OT
    Rovaniemellä vanha Federal paloauto ajokunnossa ja hämeenlinnassa kaupungin vanha paloauto, aj. n. 5tkm, vm 1937 alkuperäiskunnossa. Ehkä on säilynyt muitakin.

    tuossa rovaniemen auto,
    [​IMG]
     
  8. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Kiitos tiedosta Jalluvaari! Tuo oli jo sen luokan OT, et ainakin mä hyväksyn täysin! 8)
     
  9. ratrodreoster

    ratrodreoster 1st gear

    Meinaan, kun on puhe Continental-moottorista..laittakaas ny tietoa vaikka -30 versioista-
     
  10. jukkan

    jukkan 3rd gear

    Terve. (kuvat ei siirtyneet).
    Löytämäni Continental on ehkä ollu viimeiset ajat puimurissa, tms.
    (kansi paikallaan, kaasutin kiinni, irrallaan modernimpi 12v laturi, korvakkeet, jakajaa ei).
    Löytynyt runko lienee joku tunnistamaton muunnos.
    Ja ne pyörät, akselit onkin ehkä venäläiset, popeda tms gaz, tms..Eli ne on haja-osia.
    - Minua silti kyllä kiinnostaisi tehdä tuollainen "vapaan tyylin continental hot rod".... esim. soveltuvaan 1910-1940 L auton aihioon.
    Yst. terv. jukka

     
  11. ratrodreoster

    ratrodreoster 1st gear

    Katsoppas siitä koneen kannesta se numerosarja, onko 15AE vai 16AE
    Katsoppas minkä merkkinen kaasari. Noita koneitahan oli kaikissa mahdollisissa työkoneissa..ja Kaiserissa.
     

Kerro tästä muillekin!