Osataan sitä tuning piireissäkin.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tuning & Styling', aloittaja -TAPSA-, 19.11.2004.

  1. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

  2. Fastback

    Fastback Gearhead

    Kyll ihan asiallinen rojekti. Kyyl pojat hatunnoston ansaitsevat, pitää vaan murahtaa, että kyllä tuohon kasikin riittäisi, kun olisi "oikea" kasi.
     
  3. harti

    harti 3rd gear

    toi prosentti muutoshan on hyvä juttu. :eek:
     
  4. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Ja miks "tavallinen" pulliainen saa tapella ihan jopa fyysisesti inssin kanssa jotta saa juomamukitelineen leimattua autoon, häh?

    Oikeesti, eikö laki ole kaikille sama - EI!

    Millä ajoneuvoasetus voi päättää että jotkut saavat ja jotkut ei - eli jollain ihmeen päivämäärällä auto/elämä muuttuu ja autot kanssa?

    Ei käy meikäläisen oikeudentajuun, mutte eiköhän me savolaiset olla totuttu maksamaan veroja ja olemaan hiljaa.
     
  5. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Tuota tuota..Suomiautoihin 50% vaihtoraja. 35% kun menee yli täytyy kantaauto tarkistaa. Tuontiautoihin ja muuttoautoihin saa vaihtaa 35% osia. kun vaihdetaan yli 25% täytyy kantaauto tarkistaa eli tuossakin autossa on prosentit yli ja katsastettu väärin mikäeli ei oo kantatarkistusta tehty.

    moottori apulaitteineen ja automaatti 24% pelkästään ja mitä sitten etujarruista ja moottorin sähköistä ja muista otetaankaan.
     
  6. Anssi

    Anssi Gearhead

    Eikös tämä muuttunut uuden autoverolain yhteydessä?! Eli nykyään myös tuontiautoissa on tuo 50% prosentin vaihtoraja.
     
  7. skippy

    skippy 1st gear

    Suomi/tuonti vehkeissä sama 50% osien vaihtoraja. Kanta-ajoneuvo tarkastus Suomi vehkeissä 35% ja tuonti 25% johon tulossa muutos 8)
     
  8. rusty rocket

    rusty rocket Gearhead

    on tullut kohtalaisen läheltä aina sillontällöin seurattua tuota projektia, kun tuo oo sattuu olemaan luokkakaveri. ihan komee ja asiallinen pelihän tuo bemu kyllä on, äänetkin ovat ihan miehekkäät 8) 8)
     
  9. american67

    american67 1st gear

    mä kyl nostan hattua jätkille, tollasen projektin valmiiks saattamisesta.
     
  10. ESMCB

    ESMCB Gearhead

    No menetteleehän ton... On siinnä saanu hommia tehä... Ihan asiallisen näkönen peli... No kylhä toho ois pelkkä kasikin riittäny jos ois todellakin oikeen lainen kasi ollu... Mahtaa kyl liikkua ihan ilosesti tollasellakin koneella... Ei paha ollenkaan..
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Nostan myös hattua. Ei ihan helpoin "teetätin sen itse avaimet käteen projekti" vaan pojat teki itse ja tuota arvostan, oli merkki mikä tahansa. JJ kertoi mulle tosta V12 Borgå Mekaniska Verkstad härvelistä joskus ja jäi mieleen yks juttu.. Se kulkee kuin juna 250km/h ja voi kaivaa nenää ja kattoo maisemia. Stopparit poistamalla menis lujempaa mut tää riittää hyvin. Sit tässä on sellainen kiva pikku yksityiskohta ku tää vähä niiku kaks 2.5 kuutosta eli viis litranen vee kakstoist ja sillee eli mä ajan kaks ja puol sataa autobaanalla ja jos tähän mottiin tulee joku vika nii tällä voi kuudella pytyllä vielä ajaa kahta sataa kotiin ja soittaa äijät hakemaan auto huoltoon.
     
  12. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Minua kiinnostaisi tietää, mikä on se "oikea kasi" mistä arvon herrat kirjoittaa?
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    No tietenkin VEE KASI!
     
  14. MadMike

    MadMike Gearhead

    Joo eli siis kaikki kasit jossa kaksi kiertokankee per kaula..eli 180 asteinen kampurakin on siis aito kasi?
    jos on yksi per kaula niin se on muuten 90 asteen boxer ala Ferrari.
    Harmi vaan että kaikki yli 4l 180 asteiset kampurat taitaa värinöidä ittensä paskaksi...muuten olis muikeet äänet ja tollasta ittekkin suunnittelin joskus oikein urakallakin.
    Noh "järki" voitti kun tarpeeksi asioita laski ja funteeras.(tai sitten ei kun lukee jannujen projektia..)

    PEUKKUJA komeesta tekeleestä.
    *itsellä kun toi E39 sarja on soft spot bemareissa.
     
  15. toofastforyou

    toofastforyou 3rd gear

    Hienon projektin pojat teki.
    Yhtä asiaa en silti ymmärrä, tämä on tietysti siis vain minun mielipide: Miksi laittaa automaatti laatikko? Kyllä tollasta voimaa kuuluisi saada itse hämmentää?
     
  16. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Onpas ollutkin tekemistä, onnittelut!
     
  17. Käkö

    Käkö Gearhead

    Miksi vaihtaa itse kun on laite keksitty sitä varten... :lol:
     
  18. Peltirumpu

    Peltirumpu 1st gear

    Nojoo, ihan hieno projekti.
    Mutta mun mielestä ihan turhaa itkemistä että 'mahdoton projekti' näkyi suurin osa tavarasta sopivan paikoilleen 'vaan' pulttaamalla. Jotkut ihmiset sentään tekevät KOKONAISIA autoja tai moottoripyöriä alusta loppuun saakka että.. itse nostelen hattuani siihen suuntaan. :)
     
  19. lesabre

    lesabre 1st gear

    Herää väkisinkin kysymys,miksei ostanut samantien e34 M5:sta tai e34 540i:tä..? Ok, v8:ssa 210 kW v12:sta 220 kW:n sijaan+pieni vääntöero, mutta erot ovat niin pieniä että ko.projektin motiivi lienee ollut joku muu kuin puhdas lisävoiman hakeminen.Ehkä vastaus löytyy v12:n äänistä :wink:

    Jokatapauksessa, hieno suoritus ja täytyy hattua nostaa
     
  20. caballista

    caballista 1st gear

    Heh, harvemmin olen nähnyt itsetehtyjä moottoreita autoissa. Jos on kuvia ja sivustoja niin tänne kiitos. Yleensä tuppaavat kaikki projektit olevan kiinni pulttaamista kiinnikkeiden modifikoinnin jälkeen.

    Itse nostan hattua molempiin suuntiin. Toi bemmu projekti vaikuttaa hyvältä, tekijälle idea ja toteuttaa sen.
     

Kerro tästä muillekin!