ostaako kukaan nettiautosta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja bandit_1, 28.3.2006.

  1. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    eli mulla on ollut kaikennäköistä kikotinta nettiautossa myynnissa, ja vielä ovatten tossa pihassa... :poff: mutta itse en nettiautosta ole kuin yhden auton löytänyt. kaikenmaailman kyselijöitä on sielläkin ollut, mutta ehkäs 1 sadasta tai kahdesta viitsii soittaa. ensimmäinen joka kysyy jotain autosta, haluaa heti tietää viimeisen hinnan, on tulossa lauantaina jo autoa hakemaan (minä vuonna), jos ilmoituksessa lukee ettei vaihtoa, tarjotaan kaikenmaailman puimakonetta ja potkukelkkaa vaihdossa, ihan kun ei osattaisi lukea. kaiken lisäksi tarjottavien vaihdokkien hinnat ovat ihan toiselta planeetalta, ilmeisesti vain sen takia, et saatais menee päittäin jonkun hölmön kanssa autojen vaihto. ei hitto, pitäsiköhan ruveta ilmottelemaan vaan keltaisessa pörssissä, toimiskohan se paremmin?

    mutta mites on, oletko kaupannut autosi tai ostanut menestyksellä nettiauton kautta yhtikäs mitään?
     
  2. Stance

    Stance Gearhead

    Ostettu ja myyty on useampia autoja nettiauton kautta. Siellä pyörii kaiken maailman kyselijää ja ihmettelijää ja aina on käynyt niin että se eka joka soittaa, tulee sitten rahan kanssa hakemaankin auton. Myyntisykli on ollut mulla jotain 1-2 kuukautta. Kuvat kannattaa ottaa kunnolliset ja useammalta puolelta niin ei tarvi vastailla näille: "miltäs se vasen kuraläppä näyttää, kun kuvassa ei näy" tms.. :wink:
     
  3. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Hyvin on kauppa käynyt, mielestäni jopa nykyään paremmin kuin esim. kpörssin kautta, kun nettiautossa näkyy kaikki tiedot ihan ilmaiseksi ja hakuehdotkin on ainakin mun mielestä hyvät.
    Ihan vähän ajan sisään oon myynyt moottorikelkan sekä yhden kelkan koneen ja vekottimet meni molemmilla kerroilla sille ensimmäiselle SOITTAJALLE.
    Eli soittajat tuntuu olevan yleensä oikeasti ostamassa.
     
  4. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    välillä käy välillä ei.kylhän siellä niitä vaihtoja tulee jonkun verran.
     
  5. Kine

    Kine 3rd gear

    Yhden olen myynyt ja yhden ostanut. Tosiaankin harvassa on soittajat, mutta silloin kun joku sattuu soittamaan, ollaan jo aika varmasti ostamassa. Aika epätoivoisia vaihdokkeja usein tarjotaan, itselle sentään vain autoja, ei anoppia tms. Nykyisen projektin kun kävin hakemassa, myyjä kertoi että eräskin "ostaja"ehdokas oli pommittanut tekstiviesteillä aivan tolkuttomasti. Eipä niitä kauppoja taida tuolla tavalla syntyä. Näennäisesti tosiaan on paljon kiinnostuneita nettiautossa, mutta todellisia ostajia varsin vähän.
     
  6. isok

    isok 1st gear

    Yhden olen ostanut ja yhden myynyt, useampia katsellut ja kierrellellyt nettiautonperusteella viime vuoden aikana kun autoa hain. Aika paljon tuntuu olevan hinnottelussa omankäden oikeuttakin, otetaan hienot kuvat ja kehutaan puhelimessa että on parempi kuin kuvissa ja sitten kun ajat 200+km katsomaan niin toteat jo kaukaa että voi kääntyä samantien takasin. Ja sitten kun kohteliaasti sanot että ei oikee ole siisti nyt tämä tapaus ja ehdotat hinnantarkistamista niin jo aletaan kyselemään että mitä oikeen etit, uusia saa kaupasta. Ketä palvelee se että ei voi kertoa asioita niin kuin ne on. Itse olen jo puhelimessa sanonut suoraan millaisesta vempeleestä on kyse. Koska ei ole kiva ajaa kauas ja pettyä. Mutta näitähän on jokapuolella muuallakin kuin tuolla, ja onneksi ne ovat vähemmistö.

    Mutta oma myyntitapaukseni oli mielenkiintoinen, kyselyitä tuli paljon (ajomäärä oli vähäinen+merkki huoltokirja) En saanut laitettua nettiautoon kuvaa autosta vaan etsin jonkun mallikuvan ko autosta. Yksi kaveri soitti ensin ja kerroin asiat niin kuin ne olivat. Sitten hän tuli hki:stä junalla oli rahat mukana käteisellä (15k€ :eek: ) kiersi autoa ehkä 10min ja osti pois.

    Ja vaihtoa tuntuvat tyrkyttävän hanakasti, eli lukutaidottomia tuntuu olevan löytyvän. Tuntuu että jotkut vaihdon tyrkyttäjät on aina niitä samoja ja koittavat pakolla päästä eroon omasta :eek: . Ainakin mitä siellä tulee notkuttua niin monesti sama jamppa tarjoaa autoaan monelle vaihdossa.
     
  7. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Yhden auton myin viime kesänä ja nykyisen ostin viime syksynä. Oma auto meni suht kivuttomasti, mutta vaihtoehdotuksia jouduin torjumaan muistaakseni 8 kappaletta. Ensimmäinen soittaja tuli katselemaan autoa paikan päälle. Leveät oli puheet (suunnitteli neloskoneen vaihtoa V6:seen) ja lupasi tulla seuraavalla viikolla hakemaan pois ja maksaa pyydetyn hinnan.

    Sen jälkeen kaverilla valahti paskat mekkoon ja autokin jäi hakematta. Ilmeisesti sama kaveri palkkasi bulvaanin itselleen kun seuraavalla viikolla "nimetön" mies tarjosi puhelimessa puolta pyydetystä hinnasta ja totesi olevan liian kallis. Parin kuvien kerääjän harrastusta avustin.
    Sitten lopulta sain Vekaran sotilaskodissa istuessani puhelun, jossa tiedusteltiin tiukkaa hintaa, sillä ehdolla että ei renkaanpotkimista vaan auto kerralla mukaan. Sinne se sitten meni.

    Nykyisen autoni ostin viime syksynä. Pari puhelinsoittoa puolin ja toisin ja rahat kourassa katselemaan myytävää tuotetta, niin kaupat oli tehty.
     
  8. laundrybros

    laundrybros Gearhead

    Mulla nettiautosta hyviä kokemuksia, kolme myyty ja kaks ostettu. Mä komppaan noita aikaisempia vastaajia, peliajat olleet 1-2kk ja nettikyselijät keskimäärin haistapas*aporukkaa, ostajat soittavat. Tietty lisätietokyselyt erikseen. "Tiukan hinnan" nettikyselijöille olen ilmoittanut että nää ei ole just sulle myynnissä ollenkaan.
     
  9. olli_n

    olli_n 1st gear

    kaks autoo ja jotain pienempää oon nettiautossa myyny ja kaks autoo ostanu. kyllä mä oon tykänny. Ja mitä tohon vaihtamis kyselyihin tulee niin kai sitä aina kysyä saa?? :D jankkaaminen on sitten asia erikseen.
     
  10. MudMax

    MudMax Gearhead

    Yhtään en ole ostanut, myynyt pari kpl, mutta viimeisestäkin kaupasta on jo noin 3 tuntia :lol:
    Hyvänä apuna on ollut lehdissä julkaistut ilmoitukset, joissa on osoite nettiauton ilmoitukseen.
    Kilpailevat toimijat eivät tietenkään julkaise linkkiä, esim KePö ja V8.

    Aivan älyvapaita kyselijöitä ja vaihtotarjouksia on riittänyt ja useampikin on sopinut päivän milloin tulevat katsomaan, eikä sen jälkeen ole kuulunut mitään :wc:
    Ensimmäinen paikalle saapunut on yleensä kuitenkin tehnyt kaupat, sijaintikin saattaa vaikuttaa asiaan.

    Itse kuitenkin monet ostokset olen löytänyt KePöstä, mutta en siellä onnistu mitään myymään :eek:
     
  11. AstroUser

    AstroUser Gearhead

    Myin ja tavallaan ostinkin nettiauton kautta. Sama havainto täälläkin: tosiostaja soittaa (kuten myös itse tein). Kysymyksiä ja vaihtoehdotuksia katselen monesti ihan huvikseni, kun ovat niin hauskoja! :rotfl:
     
  12. TTA

    TTA 1st gear

    Yhden olen myynyt ja kaksi ostanut. Oli tosi erikoinen ostaja autolla jonka myin. Auto ei ollut mikään kaupallinen malli joten yksi kysyi ja tuli katsomaan. Kaveri katseli autoa ehkä puoli tuntia, ulkoapäin ja sisältä, ei käynyt koeajolla, ei katsonut konetilaan tai auton alle. Seuraavana päivänä sitten haki pois :eek:

    Pari autoa olen ostanut ja kun rahojen kanssa menee paikan päälle niin hintakin pudonnut sopivasti. Nämäkään eivät olleet mitään jobbarien suosikkeja joten kilpailua ei ollut.
     
  13. !VivaLaTigra!

    !VivaLaTigra! Gearhead

    Ensimmäinen nettiauton kautta tehty kauppa juuri valmis. Suoraa myyntiä yritin ja vaihtamiseksi meni.

    Ilmoitus kerkesi olla 16 päivää. Viis kuvaa, aika hyvälaatuisia.

    Nettikyselijöistä kukaan ei soittanut.

    Soittajista kukaan ei tullut paikalle autoa katsomaan. Taisin olla liian rehellinen...

    Ensimmäisenä netissä kyselleen vaihtoehdotukseen sitten tartuin, pari emailia, minä soitin, tavattiin puolivälissä ja se oli siinä.

    Näyttäähän tuo toimivan.
     
  14. z28

    z28 Gearhead

    viisi myynyt kolme ostanut.paras tarjous oli saabista jonka pyynti oli 100e.tyyppi imatralta tarjosi tuon satkun jos tuon imatralle(jyväskylästä).eipä olisi saapista paljon käteen jäänyt.
    yhden myin pelkästään sähköpostia käyttäen,ei ainuttakaan soittoa puoleen eikä toiseen.
     
  15. fire

    fire Gearhead

    4 myynyt ja 2 ostanut . kyselijöitä ja renkaan potkijia tuntuu piisaavan ainakin halvempien autojen kohdalla . ja ikävä totuus on että kuvat valehtelevat enemmän kuin 1000 sanaa :mad: sattumalta on jäänyt kuvaamatta se kolaroitu kulma ja unohdettu mainita asiasta ym. :mad:
     
  16. eq9027

    eq9027 1st gear

    ostaako kukaan nettiautosta?

    Kaksi harrastepeliä olen myynyt ja yhden kuukausi sitten ostanut. Ei nyt tule edes mieleen milloin viimeksi keltaisen pörrssin kautta olisin mitään kauppoja tehnyt.
     
  17. ht64

    ht64 3rd gear

    Pari harrasteautoa olen nettiautossa myyny ja yhden ostanu.Onhan siellä kaikenkarvasta auton ostajaa ja myyjää liikkeellä.Mieleenpainuvimman puhelinkeskustelun kävin erään vanhemman naishenkilön kanssa joka alkoi tivaamaan miten kehtaan pyytään noin paljon näin vanhasta autosta! Hän kertoi nähneensä ilmoituksia paljon uudemmista ja halvemmistakin. Kyseessä oli siis -66 valiant ja hintaa oli silloin 1300 euroa. Mitäs siihenkin sitten vastaat...Elämä on.
     
  18. oinut

    oinut 1st gear

    Nettiautosta

    Yksi ostettu ja yksi myyty. Homma toimii hienosti, ne 5-6 kuvaa kertovat oleellisen ja tekstit ne loput, - jos myyjä haluaa kertoa.
    Soittaja on se, joka haluaa tehdä todellisen kaupan. Myytävä vanhakoppainen hyvä tiisselimersu lähti eilen. Kaksi soittoa tuli, ensimmäinen tarjosi vaihdossa konserttipianoa vaikka isolla luki että EI VAIHTOA, toinen soittaja tuli Astrolla vaimon, lapsen ja koiran sekä rahojen kanssa paikalle, kävi koeajolla, katsottiin pienet ruostepaikat ja moottoriremppa- ja verokuitit, juotiin kahvit ja vei sitten auton mukanaan pois. Näin yksinkertaista se on.
    Ostimme pakutiisselistwpuikin nettiauton ilmoituksen kuvien ja selostuksen perusteella puhelimessa. Edes paikalla ei käyty. Haetaan rotke ja sen paperit kotiin sitten kun on se maksettu. Ihan yksinkertainen juttu tämäkin, vai kuinka ?

    Kpörssin toiminta on sikariistoa sen jälkeen kun siirtyi Helsingin Sanomille, hinnat nousivat yhdessä yössä ilman mitään varoituksia moninkertaisiksi, aiemmin sai muistaakseni yhdellä maksulla lukea ilmoituksia 7 vrk, moninkertaisen hinnankorotuksen jälkeen lukuoikeus lyhentyi 1 vuorokauteen. Aivan sikajuttua. Loppui ilmoittelu ja ilmoitusten lukeminenkin siihen.
     
  19. junnu78

    junnu78 1st gear

    jep

    kolme harraste peliä olen sieltä ostanu ja käyttiksen. minustaki todella hyvä, kun näkee noi kuvat, ni näkee heti minnosta sitä kattelee.... kepö on tosiaan jääny hamaan menneisyyteen
     
  20. Olen käyttänyt nettiautoa ihan ok menestyksellä ,myynyt sekä ostanut....
    Kuvat kertoo sen verran paljon että tietää suunnilleen mitä on menossa katsomaan ja soitto kertoo myyjästä/ostajasta paljon.

    Tänään on tulossa 37 chrysler- rodia katsomaan kuopiosta joku harvinaisen rohkea kaveri (soittikin jopa :eek: ) ja meinas jotta jos kaupat tulee niin AJAA californian M+S renkailla Lappeenranta-Kuopio välin. Asenne ainakin on kohdallaan :rotfl:

    Välillä vituttaa nuo nettirenkaanpotkijat joiden kysymysten taso kulkee jossain peräreiän alapuolella tyyliin "Mitä tarkoittavat nuo ilmoituksessa mainitut "Kesän riennot" joihin auto on valmis???"
    :poff: :poff: :poff: :x :poff:

    KEPÖ on historiaa!
     

Kerro tästä muillekin!