ostimpa ensimmäisen jenkin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja sauli, 10.12.2009.

  1. sauli

    sauli 1st gear

    eli vuosimallia 1984 oleva sedan caprice 305+350 tekniikalla on alla.

    moottori tottelee kaasua hyvin ja laatikko vaihtaa huomaamattomasti, joku edelin kaasari ja peltisarjat tuplaputkilla on joku laittanu tuohon. yksillä vaimentimilla meteliä tuntuu olevan matkaajossa ihan liikaa, hiljentäisikö H-putki ääniä vai laitanko suosiolla tehokkaammat vaimentimet tai toiset nuiden kaveriksi?

    tampereelta ajoin sen rovaniemelle ilman minkäänlaisia ongelmia ja täytyy sanoa että oli kyllä ilo ajaa eikä ollu kiirettä koko matkalla, on senverran lepposa auto 8)

    toivottakaa onnea elämään tämän auton kanssa

    :D
     
  2. Naula

    Naula 3rd gear

    Luulen, että tehokkaammat vaimentimet hiljentää ihan siedettävälle tasolle. Riippuen tietysti putken kunnosta noin muuten. Sekin tietysti vaikuttaa, mihin putket päättyy. Jos jäävät paljonkin auton alle, niin voi kumista ikävästi sisäpuolelle. Onnea vaan Capricen kanssa! Vaikka ei kai sitä nyt niin erityisesti tarvi kuitenkaan. :)
     
  3. speedy

    speedy Double Gearhead

    Miten laatikko voi vaihtaa huomaamattomasti? tai sitten se luistaa niin perkkeleesti :)
     
  4. SamiL

    SamiL Gearhead

    Niin tyypillisen suomalaista: Kun joku ostaa mieleisensä auton, niin jo on joku toivomassa, että eiköhän se ole ainakin jostain kohtaa rikki :poff:
     
  5. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Voihan se huomaamattomasti vaihtaa ehjänäkin (varsinkin tuollaisessa "perhe-Autossa" joka suomeen tullessaan luokiteltaisiin edustus-Autoksi).
    Jos on tottunut joihinkin "kisa-vehkeisiin", niin vaihto tapahtuu hyvinkin hillitysti kaikissa vakio lootissa.
    Samoin myös ne jotka on tottuneet manuaaliin on vakio automaatin toiminta huomaamatonta...

    Niin ja Onnittelut Saulille hyvästä / järkevästä hankinnasta, ja toivotan onnea hyvän harrastuksen parissa. :D
     
  6. firesweep

    firesweep Gearhead

    Hyviä hetkiä uuden hankinnan kanssa :D
     
  7. kautsi

    kautsi 3rd gear

    Nice deal!
    [​IMG]
     
  8. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Onnittelut hankinnasta täältäkin ja tervetuloa Harrastuksen pariin !
     
  9. terence hill

    terence hill Gearhead

    Loistava valinta ekaksi jenkkipeliksi,onnittelut! Tuolla kehtaa mennä nirsommankin anopin pihalle....

    Jos haluu hifistellä tuon melun suhteen niin laitat yhdysputken JA paremmat vaimentajat,perstuntumalla mulla ainakin parani alakierrosvääntö.
     
  10. turjake

    turjake 3rd gear

    onnea vaan.

    katso jääkö putket korilinjan sisäpuolellle, auttaa aika paljon kun jatkaa putken päät ulommaksi.
     
  11. twelve

    twelve 3rd gear

    Onnea, 305/350 on hyvä ja toimiva aloituspaketti.
     
  12. sauli

    sauli 1st gear

    no jos vaihtotapahtumaa ei juuri muusta huomaa kuin koneen äänestä niin mielestäni se silloin on huomaamatonta. eikä laatikko luista, paikallaan sutiminenkin onnistuu..

    ruosteessahan tuo tuntuu olevan ja kun kone/laatikko tuntuvat pelaavan niin taidankin keskittyä ovien hitsaamiseen tai vaihtamiseen kuhan tässä taas joku päivä ajamiselta malttaa/rikastuu, värihän on hyvinkin matan oloinen musta joten maalauksenkin voin toteuttaa hyvin itse :lol:
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead


    Pari kyssää repeliltä?
    Eiks 84 pitäs olla jo TH200-4R?
    84 vaihteistonpalkissa ei ole tilaa tuplaputlille. Onko jolu viritys vai vaihdettu 79
    Jos toi maalipinta lähtee vielä kovalla työllä kiiltäväksi niin sedsn Caprice on mielsetäni siistimpi kiiltävänä kuin mattana.
    Mutta se vain munmielipide. tai vanhempi palkki missä tilaa tuplaputkille?
    Ennen ku lähet isompiin putkiremppoihin koita laittaa lisäksi toiset pöntöt taakse.

    Onnea elämään Auton kanssa!
     
  14. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ettei repeli nyt muistais väärin, 307+TH-200-4R tuli vasta 86-> farmeihin... ´84 pitäis olla TH-700, oliks ´82 vikat TH-350-askilla? Ja eiks sedanit oo aina ollu 305+TH-700, ainakin meidän ex-Suomi-kasikutonen oli.
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Prkln näppis sikailee: Mutta Bowtie olet oikeassa.
    Silti laatikon palkki pittee olla 79 tai vanhempi jos haluaa tuplaputket siististi.
    Ootko Sauli katellu pohjaa? Kerro tänne miltä näyttää ja miten putket menne ? Onko alusta loppuun asti tuplaputket?
    kojta tää näppis lähtee maata kiertävälle.
    SSSSSSSSSSSSSSsssselvinpäin ei meinaa tulla järkevää teksti
     
  16. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Joo, tuplaputkille ei kyllä oo tilaa, ellei palkkiin ole tehty lovea? Onks noissa ´77-´79 Capriceissa valmiiks semmonen palkki? Aina oppii uutta...
     
  17. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    vienti malleissa askina th 250 vielä 84. ei tietokonetta eikä saastevehkeitä :D
     
  18. meany

    meany 1st gear

    Onnea auton johdosta! Koskahan sitä itte pääsis harrastuksen alkuun.. :-?
     
  19. Fargo

    Fargo Gearhead

    Ja muistat sen mustan sedanin AB-712 mikä mulla oli? -84 ja Olds 350+350... Tosin ollu uutena taxi ja diesel.
     
  20. speedy

    speedy Double Gearhead

    Juu saatana se on sitä kateellisten jorinaa :poff: :poff:

    Ei vaan vitsit vitseinä.
    Hienoo että kaveri on uskaltanut ostaa jenkkiläisen auton, toiset vaan haaveilee ikänsä jenkkivehkeestä, ja toiset kykenee toteuttamaan sen :)
     

Kerro tästä muillekin!