Outo ostaja, Huijari?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja jamba, 1.11.2005.

1. jamba

jamba Gearhead

Mulle soitti mies pohjoisen suunnalta. Ensin kaksi ns. normaalia kysymystä, vieläkö myyt autoa, mikä se hinta on? No kerrottuani hinnan, kaveri tuumasi (ilman jatkokysymyksiä), että joo hän ostaa auton. Sen jälkeen tarina alkaa muuttua oudoksi:
    - hän olisi ostamassa autoa veljelleen
    - autosta olisi pitänyt ruuvata etukilpi irti ja ajaa se nopeusrajoituksia rikkoen ja kameroita hämäten sinne pohjoiseen suuntaan
    - kun "velipoika" on saanut auton, "velipoika" soittaa hänelle tilinumeron, jonne rahat tulee
    - paluumatka ostajan piikkiin taksilla
    - auton pitäisi jäädä minun nimiin ja kerran vuodessa lähettää lasku vakuutusmaksuista ja käyttömaksusta
    No nämä asiat kuulosti niin oudoilta, joten sanoin, että en kyllä lähde täältä asti ajelemaan noin epämääräisten ostolupausten perusteella minnekään. Kaveri kehoitti harkitsemaan keskiviikkoiltaan jolloin lupasi soittaa uudelleen.. Tarkistin vielä kaverin kännykkänumeron, ainakin se oli sieltä mistä sanoikin olevansa.
    En siis tajua, mikä tässä on juju. Ellei sitten vaan outo perversio saada joku lähtemään ajamaan satoja kilometrejä ja saamaan sakkojakin vaikka ylinopeudesta.

2. Bandicoot

Bandicoot Gearhead

Jos tämä tarina on tosi niin on aikoihin eletty,eihän tossa nyt ole mitään järkeä tuollaisessa ehdotuksessa.

3. JonR

JonR 1st gear

Oikohan jokin avohoito potilas jolle vainoharhaisuus iskenyt ja ei tahdo että ne valvoo sen tekemisiä.

4. nsalokos

nsalokos 1st gear

no huh hellettä

aika törkeän hämärä kuvio!? Auton omistajahan vastaisi kaikista autolla tehdyistä rikkeistä ja vahingoista, eli valvontakameran sakot tulisi automatik auton omistajalle, samoin kaikki muut mahdolliset rötökset, ellei kuskia tavoiteta. Ja tuo auton ostaja jäisi kiinni ensimmäisessä ratsiassa, kun ei olisi esittää rekisteriotetta, jossa hän olisi haltijana.
    Kannattaisi ilmoittaa poliisille kyllä moinen auton ostaja.

5. Make.S

Make.S Gearhead

Käske tarkastaa lääkitys. :-?
    Itse haistattaisin pitkät tommosen ehdottelijoille.
    Et kait miettinyt suostuvas tommoseen?

6. Toitsu

Toitsu 3rd gear

Pyydä 50% kauppasummasta tilille ja sovi ajavasi auto pohjoiseen sovitusti. Ajelet nätisti sinne ja kulman takana ruuvaat laatan irti ja hurautat pihaan. Sitten jos kysyvät, että pysäyttikö poliisi niin sanot että ei näkynyt ja vaikka "pari automaatti salamaa napsu"... Loput rahat handuun, paperit kondikseen ja lähet vetään.. :lol

Niin, unohda tuo vakuutusmaksu ja sun nimiin jääminen.. Siihen ei kannata alkaa... :-?

7. impala1968

impala1968 Gearhead

Kyllä taas huomaa et laitospaikat on vähentyneet...... :odroll: Käske sen "ostajan" mennä vaikka kädelle.

8. syynmi

syynmi 1st gear

Kannattais heti suosiolla unohtaa tollaset ostajat. eihän tos oo mitään järkee. Ootkos varma ettei ollu jokin pilasoitto?

9. Petteri75

Petteri75 1st gear

Njaa-a. Ettei vain olisi ollut jonkun pohjoisemman paikallisradion huumori-DJ:n jekkupuhelu? :) Aivan oikeasti, miettikää kuinka vaikea olisi pitää pokka moisessa tilanteessa kun pitäisi ladella moista jöötiä.

10. Fireball

Fireball Gearhead

Pohojosen poika itekki, ja palijon meiton pölöjiä tääläki, mutta että nuin pahoja, ristus mitä vatipäitä. Pakkoha tuon on joku vitsi olla

11. BRC1

BRC1 Gearhead

Ei tarvitse tajuta mitään.Älä lähde edes pihasta ellei 100% kauppasumma + kulut tilillä.Noin seko tarinaa en ole vielä kuullutkaan.

12. WBBC

WBBC Double Gearhead

"Noin seko tarinaa en ole vielä kuullutkaan."

No en ole minäkään.

Vaikka joku täällä kertoi että sen autosta oli tarjottu vaihdossa 200 purkkia säilyke-nakkimakkaroita

63S88 tykkää tästä.
  13. LordMrFord

LordMrFord Gearhead

Kerran eräs hörhö pyysi kyytiä parinkymmenen kilometrin päähän. Hänellä oli kuulemma samanlainen Fairlane kuin minulla ja palkaksi saisin autoradion ja kymmenen kiloa perunoita.

Hoovee, cdv70 ja 63S88 tykkäävät tästä.
  14. kt9001

kt9001 Gearhead

No Kettu! Tuohan on mahtava sopimus! Pitäsi olla matkalla jo!!! Jaa,että mikä epäilyttää....

15. tampio

tampio 1st gear

joo,varmaanpa oiskin tullut pottuja ja mankaa!ihme tyyppejä riittää! :lol:

16. 2x4bbl

2x4bbl Gearhead

Ihan tulee "tummat" mieleen. Joskus 80-luvulla olin -65 valiantilla huoltiksella tankkaamassa, kun paikalle kurvaa puoltuttu em. ryhmän edustaja fiat mirafiorilla ja kysyy et vaihetaako autoii! Minä vilkasin fiatia ja kysyin että mitä maksaisit väliin. Siihen tyyppi tokas et "älä nyt hyvä mies mitään välii, eiks täs oo tarpeeks välii ku mie asun kuusaal ja sie kouvolas" (6km) !!! :lol: :lol:

17. Bowtie

Bowtie Double Gearhead

Mulla taas tuli mieleen se Kummeli-juttu kun joku itäblokin kuulantyöntäjä sai kotimaassaan lohdutuspalkinnoks vikasta sijasta Skodan ja kymmenen kiloa perunoita :rotfl:

18. arrakis

arrakis 1st gear

Hah hah haa...Toi on kyllä parasta, mitä olen vähään aikaan kuullut! :rotfl:

Käy kokeilees, voi olla perillä kamerat vastassa, ja jätkät kippurassa nauraen!!! :rotfl:

19. caddy61

caddy61 Gearhead

ostajia

Jokunen vuosi sitten meillä oli farkku Oldsi. Siitä piti sitten päästä eroon. Ostaja ehdokkaat soittelivat joskus klo 23 pintaan.
    Eivät kyselleet autosta mitään, eivät tinkineet hinnasta. Olivat pohjosen suunnalta ja tulivat hakemaan auton joskus aamu yön tunteina.
    Sillon jo haistelin palanneen käryä. Ei mennyt edes viikkoa, kun yksi kaunis su aamu oli kytät ovella ja tulivat juttusille. Ottivat sillosesta ukosta kuvat kuin rikollisesta. Kun näkivät luovarin, niin tilanne rauhoittui.
    Koskaan en saanut tietää mitä hämärä hommia olivat auton kanssa tehneet...

20. jamba

jamba Gearhead

No niin. Tää Pudasjärven sankari soitti uudelleen äsken. Mä sanoin etten lähe ajeleen mihkään, kysyin onks tää joku vitsi vai? Kaveri vaan tuumas, että ei kuule näin me sovitaan ja ruuvaat vaan etukilven irti ja lähet ajeleen. Sanoin, että enpä taida nyt lähteä. Johon kaveri vaan selittää, et se velipoika on viiteen asti kotona, soittele jos tulee ongelmia...

Kerro tästä muillekin!