Outo valunro FE-lohkossa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja lucky13, 4.9.2011.

  1. lucky13

    lucky13 1st gear

    Apua! Sanooko kellekään mitään:

    C3AE
    6015-E

    Siis perusjutut toki hallussa, muttakun ei tuommoista valunroa ole minkään opuksen mukaan olemassakaan...

    :eek:
     
  2. TIMPPA V8

    TIMPPA V8 1st gear

  3. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    The C3AE-6015-H was the service block for the 62-63 390 PI. It's a hyd lifter block and is the service replacement for the C3AE-6015-E solid lifter PI block. The H block was used in either std 390 or 390 PI applications as a multi purpose block as it was drilled for hyd lifter oiling. The lifter oil galleys were plugged if solids were ran...or not. The 6015 number is just the casting number for a std production block. Serivce blocks used a 6010 part number. The Thunderbird VC's came on all FE's back then not just the Tbirds. It's also very possible the H block was a regular production block then after.

    Haluatteko tietää lisää? Eli se on ihan tavallinen kovilla nostajilla varustettu Police interceptor lohko.
     
  4. Fastback

    Fastback Gearhead

    En missään nimessä ole mikään fe-expertti, mutta sanoisin tuon olevan ihan stanu lohko. Hollowheadin tekstissäkin lukee, että on porattu hydraulinostajille. Mielelläni olen väärässä tässä asiassa, Pizza tai joku vois katsoo numerotiedot opuksista mitä äijältä löytyy.
     
  5. lucky13

    lucky13 1st gear

    Muttasiis tuossahan nimenomaan sanotaan, että "H"-lohko on korvaava multi-tuote, joka on porattu hyd. nostajille. Kun taas tämä kysymäni kikkare pitäisi olla PI-lohko kovilla nostajilla.

    Oikaiskaa, jos ymmärsin aivan päin P:tä...
     
  6. Fastback

    Fastback Gearhead

    Noniin, tämä apina tulkitsi jo, että sulla on toi H lohko. :oops: Pitäisi vaan olla hiljaa, kuten tuolla kirjoitan, etten oo mign FE guru.

    Ruoskin itseäni.
     
  7. lucky13

    lucky13 1st gear

    :D

    Kai se perkele pitää purkaa osiksi. :rotfl: Ensin ny aittelin mitata iskun ja tsekata onko säädettävät vipat. Eikös niillä jo jtn selviä?

    Pijän ajan tasalla...
     
  8. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Minäkään noista mitään ymmärrä, mutta luetun ymmärtäminen sujuu loistavasti vieraasta kielestäkin :rotfl: .
     
  9. lucky13

    lucky13 1st gear

    Nonni. Rupes sevverta jo itteekin korventaan, että korkkasin venakopan: ei säätöjä, siis normi hydraulinostajalohko. Tulppa vege ja iskunpituus: 390 cid.

    Ei siis mitään ihmeellistä. Näillä mennään... :D

    Kiitos kaikille!
     
  10. toivaja

    toivaja Gearhead

    Sama iskunpituus 3,78 löytyy 390, 406 ja 427:sta
     
  11. lucky13

    lucky13 1st gear

    Uskoisin kuitenkin, että tuo 390 on, kun ovikilpikin niin väittää. Toisaalta eipä tuo haittaisi, vaikka ois 427... :D
     
  12. toivaja

    toivaja Gearhead

    omassa piti olla 390, mutta mittausten jälkeen paljastui 352:si.
    No lohko porattiin ja kampura kiertokanget ja männät vaihdettiin ja niin syntyi 390.

    Noissa vanhoissa peleissä on silloin tällöin mylly saattanut matkanvarrella vaihtua kuten omassani oli käynnyt.

    390 sylinterin halkaisija 4,05", 406:n 4,13" ja 427:n 4,23".
     

Kerro tästä muillekin!