Overdrive saa ILMAISEKSI jos noutaa - topic

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja BRAKE DRUM, 8.7.2017.

  1. rane58

    rane58 Double Gearhead

    On kaukana. Olisiko ollut oven sisäpuolen valoja...? o_O
     
  2. GBS

    GBS 2nd gear

    Eikö tämän voisi laittaa tonne marketin puolelle? Olis ehkä aavistuksen helpompi selailla ilmoja?
     
  3. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Kaukana kylläkin etelä-suomesta, mutta hinnnan pitäisi kompensoida kustannuksia. On tuossa varmaankin 200-300E osat.
     
  4. jariha

    jariha Double Gearhead

    Miksi? Ja millä tavalla helpompi? Se ei vaan toimi se marketti, parempi oma topikki? Uppausmahollisuus olis kiva siellä vaikka kahenviikon välein? Ei tuu uutta markettia ihte selattua juuri ollenkaan ku se on niin pska?
     
    rane58, Jussi289, palontie ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. GBS

    GBS 2nd gear

    No juu se uppaus olis jees.
    Täällä vaan häviää muihin kommentteihin ilmot jos alkaa jengi innostumaan.
    Eipä tuolta marketista kyl löydä omaakaan ilmoa helpolla....
    Oot oikees.....
     
  6. julmajari

    julmajari Gearhead

    Toyota BJ 42 ilmanputsari, viskotuuletin (käy kai hj 60) ja Hiacen laturi ap pumpulla, vm n 90 lvulta? Etelä Vihti.
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Miten toimiiko laturi ja jos, onnistuuko toimitus johonkin päin suomea?
     
  8. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Voi vittu. Nihilismin ehkä pahin ilmentymä.

    saa ILMAISEKSI jos noutaa.

    Meilläpäin tarkottaa sitä, että haetaan sieltä missä jutskaa tarjotaan. Tarjoajan ei tartte liikauttaa evääkään saadakseen ko. juskan lähtemään tontiltaan.

    Parhaassa tapauksessa pitää ajaa V8 jenkillä postiin viemään vitun ilmanen osa 5 km päähän, josta bensan osuus on joitakin euroja.

    Maksan mielelläni että hoidan sulle osia ilmaseks,,, HÄH?
     
    Valapatto ja vernando de hoto tykkäävät tästä.
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Periaatteessa oon just samaa mieltä, mutta voihan toimikulusta neuvotella. Tavara voi silti olla ilmanen, mutta palvelu maksaa.
     
    Pertti K ja rane58 tykkäävät tästä.
  10. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Kyl se takapihan sulattokasa on helpompi vaihtoehto joutavalle romulle, jos vaihtoehtona on kuntotutkimukset, paketoinnit, kiikuttamiset kaupungin matkahuoltoon ja takaisin lunastamiset jos ei haettukaan, joista saa siis likimain kulut pois mutta itse tuotteesta ei mitään

    Eli parhaimmillaan hyvän mielen.

    Noutamisesta saa myyjä sentään hetkeksi samanhenkistä juttuseuraa ja noutajakin ees ne kaffet jos hyvin käy.
     
  11. urho3

    urho3 Gearhead


    mä nyt oon hakenu 50e puskurin 350km päästä asioikseen vaikka se on vaan varaosiksi. Jos jotain haluaa niin hyppää autoon ja ajelee huvin vuoksi ja urheilun kannalta.
     
    DX tykkää tästä.
  12. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Kerran lite acen peilin lähetin mh kautta. Ite pyytäny mitään peilistä.

    Soitti vielä perään et Mites se kuljetus maksoi? Kauhuissaan oli ku joutu maksaa rahdin.
     
    Karpov tykkää tästä.
  13. beefeater

    beefeater 3rd gear

    Lyhytakseliväliseen pickuppiin pentsiinitankki vm-91...
    Ei vuotannu vielä. Etummainen kiinnityspantakin on.
    Kotkasta saa hakea.
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kysymyksessä oli onnistuuko toimittaa
    Ei vaatimus toimituksesta
     
  15. DX

    DX Double Gearhead

    kannattaisi muistaa, että se ilmainenkin tavara yleensä aiheuttaa suoria kustannuksia antajalle, tai siis nimenomaan se ilmainen aiheuttaa.

    ---------------
    tässä yks esimerkki, eikä tää sisällä mitään vaateita tai mitään muutakaan, aattelin vaan muistuttaa, että tässäkin maassa kaikki maksaa, myös harrastaminen,
    tila ja aika, eikä aina edes kaikkein vähiten.

    ite vastaanotin edelleen välitettäväksi ilmaisen esineen, luulin laittavani sen postissa eteenpäin kun kuljen niillä suunnilla, tuo ei sitten ollutkaan vaihtehto koska postitus maksaa.

    säilytin tavaraa saajan puolesta sitten pari vuotta ilmaista toimitustapaa odotellessa, varastointikustannuksia tuosta tuli mulle noin 40 euroa ja tavara piti vielä erikseen noutaa säilytyspaikasta ja toimittaa edelleen,
    yhteensä noin 14 kilometriä, tavaran edelleen toimittajan kustannuksia en tiedä,
    tuo meni kaikki harrastuksen piikkiin.

    pihtailu on taiteenlaji ja voi tulla myös kalliiksi, jopa ylittää tavaran arvon,
    usein sitä ei vain huomata koska ne kustannukset saattavat jakaantua pitkällekin ajalle ja ne hoitaa joku muu.
     
    Muokattu: 27.8.2017
    Jussi289 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  16. julmajari

    julmajari Gearhead

    Laturi irroitettu toimivana, ollut hyllyssä vuosikaudet, mietin hetken toimitusta, tai siis en vie/tuo mihinkään muualle kun mh pisteeseen ja vastaanottaja hoitaa maksut.
     
    rane58 tykkää tästä.
  17. isalmela

    isalmela Gearhead

    Alkuun pitää sanoa kuin vanhassa Pekka ja Pätkä elokuvassa: Asiahan ei varsinaisesti minulle kuulu, mutta... Tässä on minun mielestäni asiallinen vastaus kysymykseen. Ei varmaan kukaan ole niin tyhmä, että luulisi toimituksenkin olevan ilmainen vaikka osa olisikin? Lähetyskulujen lisäksi voi maksaa muutaman euron vaivanpalkaksi. Minä asun täällä Oulussa eli kohtuullisen kaukana melko monesta overdrive harrastajasta. Nikuzai on Kainuusta eli sama homma. Eiköhän tämäkin osatoimitus saada onnistumaan samalla hyvällä tahdolla, jolla minuakin on autettu? Näin pidetään autoharrastusta hengissä ympäri Suomea?
     
    Muokattu: 27.8.2017
    rane58 ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aina joku asuu kaukana. Aina kun autoakin myy niin se on jonkun mielestä kaukana.


    Ilmaisia lounaita ei ole. Maksullisien osien takia on tullut ajettua sinne sun tänne, miksei sitten ilmaisenkin? Mieluumminhan sitä ilmaisen perässä ajaisin kun maksullisen.


    Sitten jos murehtii polttoainekuluja niin ostaa diesel passatin kuten mä ja ajaa halvalla tommoset hakureissut. Gotcha.
     
    DX ja urho3 tykkäävät tästä.
  19. isalmela

    isalmela Gearhead

    Tuli puolihauska muisto mieleen. Ostin kerran Helsingistä yhden tavaran (arvo noin 2000€). Myyjä lupasi toimittaa samaan hintaan, vaikka tavara olikin särkyvää. Kaveri ajoi 600 kilometriä eli yhteensä 1200 kilometrin matkan Firebird pickupilla! Kauhistelin bensan kulutusta ja vaivaa. Kaveri sanoi ettei omista pienikulutuksista autoa niin tulin tällä :D
     
    passerby ja rane58 tykkäävät tästä.
  20. urho3

    urho3 Gearhead

    Ottaa loma päivän töistä ja ajelee hakemaan. Tulee samalla maisemat tutuiksi.
     

Kerro tästä muillekin!