Ovessa ruttu, miten oikaista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja taunus, 14.11.2010.

  1. taunus

    taunus 1st gear

    Oveen tullut tolpasta sellainen, no U:n ja ehkä hieman V:nkin mallinen ruttu. Pintapelti vaan vaurioitunut. Miten tuollainen oiotaan? massavasaralla ajattelin ulkoapäin vetämään, vaan alkaakko sieltä vekin pohjalta vai siitä reunalta. Lämpöä kannattaako antaa ja jos niin millätavalla?
     
  2. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Joskus pintapelleihin ihan hyvä laite on ihan normaali rööriroope. keppi minkä pääs on kuminen jutska. Sen painaa peltia vasten niin kummilieriön alle tuloo alipaine. Veto ja BOMM. Lommo luultavasti poissa.
     
  3. taunus

    taunus 1st gear

    Tuota, juu. Kiitti vinkistä. Luulen että paljon saa vettä virrata Vantaanjoessa ennenkun tuo ruttu rööriroopella oiottu on. Peltisepän vinkkejä kaipaisin.
     
  4. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Loiviin lommoihin nuo "imukuppi" oikaisut toimii. Turha on massavasaralla vedellä jossei painauma ole hirveä. Lämpöä voi antaa mutta maltilla,liika lämpö ja turhan kovat otteet löysyttävät vaan pellin ja alkaa kutistustalkoot. :lol: Pura verhoiluja pois ja koita sisältäpäin painaa lommoa ulospäin. Siistimpää ja monasti nopeampi tapa kuin ulkopäin paukutella. Maltti on valttia.
     
  5. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Reunoilta kannattaa edetä keskustaa kohti. Koulukuntia monia mutta ammatikseen kun tätä tekee niin reunoilta lähtö on ollut parempi tapa.
     
  6. Piru

    Piru 1st gear

  7. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Eipä tarvi kirjoja lueskella jotta lommolle nyt jotain osaa tehdä. Painat sitä sisäpuolelta ulos ja vaikka viivoittimella (jos suora kohta ovessa)katsot pellin suoruuden. Muutaman millin voit jättää muusta pinnasta alas niin jää sopiva kittausvara... :lol:

    Ei nämä peltityöt mitään rakettitiedettä ole!!! :D
     
  8. Piru

    Piru 1st gear

    Kenen tarvii, kenen ei...heitin vinkkinä meille jotka ei olla ammattimiehiä :D
    Tuon kirjan opeilla ja bilteman korivasarasetillä sain mustangin takakyljestä, ilmeisesti trukkipiikistä tulleen painauman oikastua...eikä tullut "pottusäkkiä" ja maalitkaan ei tippuneet.
     
  9. Damned

    Damned Gearhead

    Se halvin korivasara & vastin -settikin on ihan pätevä, kun malttaa opiskella vähän asiaa ennenkuin rupeaa takomaan. Kirjasta tai netistä, ihan mistä haluaa, pääasia että perehtyy ensin hieman teoriaan ja sitten alkaa käytännön operaatioon.
     
  10. vauhtipete

    vauhtipete 2nd gear

  11. gte83

    gte83 3rd gear


    Saakohan noita työkaluja jostain suomesta suoraan ostettua?
    Ebayssä niitä näyttäis kyllä olevan....
     
  12. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Motonetissä oli joskus tuo kuumaliima nuppi srj...Wurthilta otettiin just töihin vastaava.Ihan pätevä,mutta totuus on että oikomalla ja uudelleen maalamalla saadaan parhaat katteet. :lol: Saa kyllä kätevästi loivat lommot ainakin pienennettyä. Ns.keppioikaisuja ollut jo pidemmän aikaa ,he ovat kyllä päteviä kavereita jotka sen taitavat.Tosin kyllä on hinnatkin "sopivat" työmäärään nähden välillä.. Tyyliin 150e /lommo...
     
  13. toivaja

    toivaja Gearhead

    no jos 150€ oikenee lommo ja ei tarvitse maalata.
    Kyllähän lommon aina oikaisee, mutta pohjat ja maalaus maksaa, parhaimillaan tehdään viellä häivärit viereisiin pelteihin, niin ei se 150 kuulosta ollenkaan pahalta.
    Lisäplussaa kun ei auto ole niin kauaa poissa käytöstä kun maalaamossa kuluu oma aikansa.
     
  14. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    No joo maalaukseen verrattuna. :) Mutta kaverit oikasee noita aika kivasti viidessä minuutissa niin tuntitaksa kohdallaan. :lol:
     
  15. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Kuulostaa vähän siltä että mielummin vien maalarille sitten vaikka maksaisikin vähän enemmän, siellä kun saa enemmän työtunteja vastineeksi rahalle.
     
  16. petrolhead

    petrolhead 1st gear

    Se pitäisi ensin vetää mittoihinsa (jos ei ole) ja sitten vasta oikomaan.
    Jos ei ole oikaisemisesta mitään kokemusta niin kattele vaikka youtubesta sellaisen käyttäjän kuin "restolad" videot läpi ja sitten kirjastoon lainailemaan aineistoa.
     

Kerro tästä muillekin!