Padheaters

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja RB-440, 20.1.2006.

  1. RB-440

    RB-440 1st gear

    Nyt kun käyttöletukan Defa otti ja antoi periksi, tuli mieleen, että jos korvaisi koko vesikäkkylän öljynlämmittimellä. Joskus muistan täälläkin olleeen puhetta öljypohjaan liimattavista padheatereista, mutten löytänyt keskustelua haulla.

    http://www.padheaters.com/

    Tuokohan joku jo näitä lättyjä Suomeen vai pitäiskö ne tilata ite Kanadasta? Onkohan joku samanlainen saatavissa muuten vaan kotomaassa? Taipale automotive värkkää Flex-El lämmitinmattoja, mutta ei sitä ainakaan suoraan öljypohjaan tarjota.
     
  2. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Juu tilasin syksyllä jotain 20-30kpl tehtaalta, meillä oli kimppatilaus tuolla Dodge Ram 4x4 cummins -osiossa.

    Itselleni panin koneen oljypohjaan 250W mallin, ja laatikon öljypohjaan 150W mallin.
    Hyvin on pelanneet, öp -valo sammuu kuin kesällä vaikka koneessa on raskaan kaluston jähmeät mineraalit.

    Uskaltaa tilata, sain ainakin itse asiallista palvelua. Andrew oli muistaakseni se hemmo jonka kanssa kauppaa tein.

    Hyötysuhdehan on öljynlämmittimissä parempi, öp:sta lämpö nousee ylös ja lämmittää koko konetta. Lohkon yläosassa oleva vesilämmitin ei käytännössä hehkuta moottorin alaosaa ollenkaan.
    Ainakin turbokoneissa tuntuu kivemmalta kun paineet nousee heti startin jälkeen eikä 8-10s päästä kovimmilla pakkasilla.
     
  3. RB-440

    RB-440 1st gear

    Noinhan mä olen niiden öljylämmittimien ajatellutkin toimivan, mutta niin kauan kuin lohkolämmitin toimi, ei viitsinyt tehdä mitään. Nyt se sitten hajosi, kun on 23 pakkasta.

    Harmi, kun ei ole tullut cummins keskustelua seurattua, mutta eiköhän sellaisen tosiaan saa hommattua soolonakin.

    Ovatko käyttämäsi lämmittimet suoraan 230V AC-verkkoon kytkettävä, vai ovatko ne lätkät 12 V DC ja tepselin ja lämppärin välissä AC-DC värkki?
     
  4. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Juu, 230V on valmiiksi. Kumpiakin saa tehtaalta.
    Mun ymmärtääkseni Kanadassa käytetään kumpaakin jännitettä, 110V ja 230V.

    Yksinkertaisesti lämppäri on hiirimaton näköinen kankeahko lätkä joka liimataan 3M:n kuumankestävällä kaksipuoleisella folioteipillä kiinni. On pysynyt.
    Lätkästä lähtee lättänä piuha jossa vaihe, nolla ja suojamaa.
    Lootanpiuhaa jouduin jatkamaan vähän.
    Kaikki tarvittava tulee mukana, sekä hyvät ohjeet.
    Maalit pois, pikku karhennus ja lätkä kiinni.
    Reunat viimeistellään hopeanvärisellä kuumankestävällä silikoonilla ettei kakkendaali pääse reunan alle.

    Olikohan mun lämppärimallit 16 kone ja 9.1 laatikko.
    Katso www.padheaters.com mallikuvat.
     
  5. ERT2

    ERT2 1st gear

    Mitä tuo yhdistelmä suurin piirtein maksaa??Näillä -20 -30 pakkasilla oon huomannu et ei taho yks lohkolämppäri pikkulohko kasissakaan piisata.Mietin tässä et laittasko lohkolämpän toisellekin puolelle vai pitäskö hommata tommoset...
    Mites kestää nalli tavallisessa lämpötolpassa jos on vielä sisälämmitinkin pelissä?
     
  6. täältäkin löytyy itseasiassa erittäin kiinnostunut! mitä nuo maksaa ja kauanko kestää toimitus??
    seissy kuorkki kohta viikon pihassa kun ei meinaa pakkasella saada käyntiin.. 8) :lol: :cry:
     
  7. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    No tilasin isomman pompsin kerralla, ja silloin heillä oli vielä kesäaikatarjoukset päällä, mutta jotain 40-50€ kpl tuli kaikkinensa.

    Toimitus kesti jotain 1.5 - 2.5vkoa tilauksesta.

    Ei muuta kuin keräätte kimpan ja tilaukseen.
     
  8. Ola Pallonivel

    Ola Pallonivel 1st gear

    Joskus olen hätähätävarana lämmitellyt öljypohjaa sisätilan lämmittimellä.
    Myöskin tavallinen 500w raksavalo toimii hyvänä säteilylämmittimenä. Olkaa vaan tarkkana jos moottori on kovin öljyinen, että ei tule vahinkoa... Ja voi
    ne naapuritkin hieman ihmetellä kun sen vanhan rysän alla palaa valo :eek:
     
  9. pantera

    pantera Double Gearhead

    Tilaan itelle noita akkulamppareita letukkaan jotta ei tartte ostaa uusia akkuja joka toinenvuosi, tuliko mussemanille tommosetkin, miten on kayttokokemuksia?
     
  10. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Meinasin joskus vetää öljypohjan ympärille lämmityskaapelia.
     
  11. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Ei tullut, asensin tosin sellaisen elektronisen älylaturin konehuoneeseen.
    Lataa (mun liian pieniä) akkuja aina kun auto on tolpassa.
    Siinä on pakkalatausautomatiikka valmiiksi.
     
  12. pantera

    pantera Double Gearhead

    Laitoin minakin CTEK laturin , siita huolimatta akut ei jaksa kun on yli 25 pakkasta vaikka on roikassa .
    Noi padit varmaan auttas
     
  13. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Ohhoh.

    Minkä valmistajan akkuja käytät?
     
  14. RB-440

    RB-440 1st gear

    Kiitoksia vastauksista, erityisesti Musseman. 250W vaihtovirtalätty on tulossa, pääsee sillä kokeileen.

    Viikonvaihteessa ostin ensiavuksi halpis sisätilalämppärin 25 eurolla. 600W vajaateholla sillä sai Capricen käymään parin tunnin lämmityksellä 25 asteen pakkasesta. Lähti kuni palmun alta, paremmin kävi kuin lohkolämmitettynä ja kuuma ilma taisi samalla kuivata konetilaakin, kun peli tuntuu muutenkin toimivan paremmin.

    Itekin mietin noita rakennusten lämmityskaapeleita joskus, mutta niissä on usein teho aika pieni metrillä, ja siksi pitäisi saada aika paljon kierrettyä öljypohjan ympärille. En myöskään keksinyt, että miten piuhat saisi kunnolla pysyyn kiinni suolan ja saven keskellä tai muuten fiksusti suojattua auton alla lentäviltä kiviltä yms. Eikä tuo hintatasokaan enää kovin paljon poikkeisi näistä valmiista läpysköistä.
     
  15. Vanishing Point

    Vanishing Point 1st gear

    Onko noissa padeissa CE tms hyväksyntä?Jos ei ole ja jonkun oikusulun takia autosta tulee kasa osittain sulannutta rautaa, niin vakuutus ei välttämättä korvaa mitään.
     
  16. Ola Pallonivel

    Ola Pallonivel 1st gear

    Kuvassa ne piuhat näytti aika "jenkiltä", ei mitään metallisuojauksia ja
    suoraan töpseli päässä. Pistokkeen joutuu kuitenkin vaihtamaan, ehkä samalla kannattaa johto pujottaa vaikka metalliseen suihkuletkuun suojaan?
    Ei kai ne piuhat Defassa ym. ole turhaan panssarin sisällä?
     
  17. RB-440

    RB-440 1st gear

    Dodii, nyt on padi paikallaan ja testatessa ainakin lämpesi. Ei ihan snap-fit, muttei mikään ylivoimainen rojekti, hankalinta taitaa olla öljypohjan putsaaminen, jotta liima jää kiinni.

    Lisäksi johdon vetäminen tuotti meikän Capricessa vähän ekstraa päänvaivaa, koska pakosarjojen yhdysputki on etupalkin ja öljypöhjan syvennyksen välissä, eikä piuhaa saa eteenpäin. Lisäksi johdon suojaputken ankkuroimisessa oli oma häslinkinsä muttei mitään ylipääsemätöntä.

    Mutta nyt siis odotellaan niitä pakkasia... vaikka hyvinhän tuo lämppäri tuntuu auttavan, kun on ulkonakin jo 3 astetta lämmintä 8)
     
  18. VMZ

    VMZ 1st gear

    CE ei ole hyväksyntä, vaan ainoastaan jonkun tekemä merkintä, jonka laittaminen edellyttää vaatimuksenmukaisuustodistusta.
     
  19. Pikku Musta

    Pikku Musta 1st gear

    Joo toi CE-merkintä ei aina meinaa minkään tarkistuslaitoksen tekemää tarkastusta vaan on valmistajan vakuutus, että tuote täyttää sitä koskevat direktiivit.

    http://www.sfs.fi/lainsaadanto/ce_merki ... print.html
     

Kerro tästä muillekin!