Päivän autokuva

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kautsi, 19.4.2009.

  1. kautsi

    kautsi 3rd gear

    Näinhän se menee niinkuin Powerstroke ja VSOP totesi..

    Lisäää..
    [​IMG]
     
  2. kautsi

    kautsi 3rd gear

    AAR 'Cuda hurjastelemassa kohti pohjoista. 8)
    [​IMG]
     
  3. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    Kyllä tää kuvien lainaaminen tosiaan asettaa asiat vähän vinksalleen. Tätä mä "pelkään" koko ajan. Muistan ton Mopoilijan tapauksen ku joku idiootti yritti osallistua herran kuvalla V8 fotoskabaan.

    Mutta ei nyt suoralta kädeltä tuomita Pontiac Safaria. Hänhän on voinut löytää kuvan just tuolta kuvaton.com bullshitsivustolta. Hän ei välttämättä ole sitä sinne pölliny.

    Mulla on ainakin tuolla Kuvablogissa semmonen copyright teksti jotta kuvia saa katsoa muttei ilman lupaa levittää. Eihän se netissä tietenkään mitään auta. Täytyy varmaan vetästä toi kuvakoko niin pieneksi, että sitä just ja just voi netissä katsella mutta kaupalliseen käyttöön niistä ei ole. Se ainakin karsii osan väärinkäyttäjistä.

    Onko kukaan muuten kokeillut seuraavaa? Kuvathan voi ainakin Kuvablogissa ja Photobucketissa merkitä näkymättömiksi. Eli sun kuvasivustoilla on kuvia jotka näkyy vain salasanalla. Mitens ku tällasen kuvan linkittää esim. tänne ODlle ni näkyyks se sit kuitenkin täällä vai ei. Sekin vois karsia väärinkäytöksiä kun kuva näkyy julkisesti vain yhdessä paikassa (OD). Ennenku joku sen sitte täältä löytää ja levittää.

    VSOP! Lähetä tonne kuvaton.com sähköpostia ja pyydä poistamaan kyseinen kuva. Niiden on pakko tehdä se koska sulla on siihen oikeudet. Kuva on varmana jo levinny ympäriinsä mutta toi voi katkasta monta ketjua koska uskon sen olevat aika alkupäässä.




    Asiaan! Kautsi on kyllä ytimessä! Toi ylempi Nova, Bowling ja Cuda on ihan helvetin upeita! Värit, valot ja kontrastit toimii! Bowling kuva on sommittelultaan ihan törkeen makee!
     
  4. VSOP

    VSOP Gearhead

    Niin, en mä kait paljoa ole väärinymmärtänyt kun koko ajan otaksuin, että tää topikki on nimenomaan itsenapsituille eli OMILLE fotoille, eiköhän noille nettilöydöille ole omia topikkeja toisaalla. Ja muistaakseni tässä topikissa jotkut, jotka ovat jonkun kaverinsa kuvan heittäneet näytille, ovat myös maininneet asiasta ja niinhän sen pitäis olla.

    Tää topikki vajoaa sit ihan jonkun V8-kuvaskaban tasolle, jos tänne heitellään vaan kaikkea, mitä nettiä penkoessa löytyy. En tahdo syytellä ketään yksittäistä kuvanlaittajaa, mutta toivoisin, että laitettaisiin OMIA fotauksia, eikä muualta löydettyjä, niin siinähän se olis ja toimis.

    Kautsilla, Tulilangalla, Powerstrokella, Mopoilijalla jne. on niin hienoja ja ammattimaisia otoksia, että vaara ja hinku niiden kopsailuun on varmaan suuri... mut onhan se sitten noloa, kun tuollaisesta jääp heti kiinni. UGH.
     
  5. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    Totta töriset!
     
  6. kautsi

    kautsi 3rd gear

    Ihan tätä harrastuspohjalta tehdään, ammattilaiset on asia erikseen.
    Siltikin kuvien lainaamiseen kysytään lupa oli ammattilainen tai ei, piste. :lol:
    Niin ja kiitos vaan kehuista, sattuu vissiin välillä kuvat onnistumaankin.

    Tällänen ruottin puikki näin aamupäivän(?) ratoksi.
    [​IMG]
     
  7. kautsi

    kautsi 3rd gear

    Letukka & Shell 8)
    [​IMG]
     
  8. Maria

    Maria 1st gear

    Tosi hienoja kuvia Kautsilta. :D

    Tää on jotensakin nätti kapistus.


    Juu, muutamalta od-laiselta on tullut lupa käyttää kuvia nimen kanssa ja ne ei ole olleet edes autokuvia. :D
    En tiedä kuinka väärin se sitten taas on mutta semmoisiin kuviin olen itte laittanut kuvaajan nimen photoshopilla eli ei pitäis olla epäselvää kenen kuvia on kyseessä.

    Itelle on käynyt sillai, että varsinkin yks kennel on käyttänyt mun kuvia sivuillaan ja maikkarin kuvaboxissa jatkuvalla syötöllä ja siis sellaisia, että napsinut niitä pbasesta tai kuvat.fi palvelimelta.
    On aika yllätys käydä tsekkailees siellä sivuilla kun huomaa että taas uusia kuvia..
    Paras oli et mun tatskasta otetun kuvan tämä oli laittanut sinne kuvaboxiin ja alla luki "kaunis piirrustus" ja kuvaajan tai kuvien haltijan nimeä ei missään..
    En mä muu ole ku kotikuvaaja mutta oikeudet ne kotikuvaajillaki on..
     
  9. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    Laitapas sille kennelille seuraava osoite
    http://www.freet.fi/sopimukset/palkkio0 ... ca6f297438

    Äkkiä lukasin läpi ni näyttäis siltä et freelace kuvaajat ottaa 165EUR per kuva jos se jossain julkaistaan. Menee äkkiä into käyttää luvatta toisten kuvia :lol:
     
  10. Zege

    Zege 3rd gear

    tekijänoikeudet eivät määrittele milläänlailla kuvaajan "ammattimaisuutta". Kuvat ovat sinun tekijänoikeuksien piirissä ja sinulla on oikeus niiden käytöstä päättää. Piste. Luvaton käyttö on luvatonta ja siinä ei ole mitään epäselvyyksiä.

    Jos joku käyttää kuviasi luvatta vieläpä oman busineksensa edistämiseen, niin kyse on jo härskimmästä toiminnasta. Ei muuta kuin laskua perään. Laki on tässä asiassa täysin sinun puolellasi. Muista ottaa kuitenkin ensin print screenit niistä sivuista jos vaikka sattuisi käymään niin, että niitä ei yht'äkkiä enää olekkaan siellä :lol:

    Täällä internetin ihmeellisessä maailmassa on tuo tekijänoikeuksien merkitys aika monille hämärtynyt ja pahasti.
     
  11. juro the dog

    juro the dog 1st gear

    uskovaisten tavara on yhteistä!

    mitäs levittelette taideteoksianne ympäri bittiavaruutta!

    eivaan. tottahan se on, ettei olis syytä toisten otoksia hyödyntää. ainakaan ansaitsemismielessä. ja jos puhtaassa "taide"tarkoituksessa on liikkeellä (tän tapasella forumilla esim.) olis kai syytä mainita edes kuvan lähde?

    keskiverto sunnuntairäpsijä lienee tyytyväinen kun sen nimi mainitaan? mä ainakin olisin, vaikka kuvalle olis sittemmin tehty mitä.

    ja siitä rahastako se taas on kiinni?

    "mun kuvia ette edes katso, ellette maksa mulle 150 egee!"

    :rotfl:

    mitäs jos hypättäs autoon ja lähettäs ruisaileen? kyllä se aina kuvaamisen/manipuloimisen voittaa! :D
     
  12. Zege

    Zege 3rd gear

    hmm, ehkä pitää sen verran tarkentaa että kuvien katsominen - varsinkin kun niitä itse esille työntää - on aikalailla eri asia, kun kuvien kopioiminen ties mihin käyttöön.

    En ole vielä kuullut, että kukaan olisi veloittamassa kuvien katselusta. Tai niin no joo, on niitä sellaisiakin paikkoja, mut niissä taitaa olla yleensä muita kun autoja... 8)

    Joskus on jonkun tiimin/henkilö -kotisivuille kuvia omasta autostaan kyselleet, enkä ole moisesta muistaakseni koskaan kieltäytynyt, saati rahaa anellut. Kainosti pyytänyt kuvaajan nimen mainitsemaan. Pukkaa silti ärsyttämään, kun sellaiseen törmää ilman että muistaa asiasta koskaan puhetta olleen.
     
  13. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    Haistapa itte :mad:
     
  14. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    Eiku perkele! Pyydän anteeksi edellistä. Tulilanka paloi hetkessä loppuun!

    Lopetetaan heti tää jaarittelu tai tää OD:n paras ketju menee vittuiluketjuksi!

    Jatketaan kuvien lähettelyä, jooko?
     
  15. Kapok

    Kapok 1st gear

    Rahaa otetaan vastaan tieliikennekelpoisuuden parantamiseksi :wink:
    Juu ja kuviakin vois puskea, täytyy vähän katsella arrkistoja.
     
  16. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    :rotfl: Mä vaihdan niccini Comet Bombiks :rotfl:

    Ai se Mopoilijan kaljoittelematta kuvaaminen juontaa juurensa tohon kuvaan :D
     
  17. VSOP

    VSOP Gearhead

    ...nooooh, monet taiteilijat etsii kyllä innoitusta hörpingistä.. Itse kun ei oo taiteilija, niin kaikki maistissa kuvatut menee ihan plörinäksi. Ja monet ihan selvinkin päin kuvatut näyttää kuin olis fotattu pikku päreessä.. ei siis päätä ei häntää..
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tuossa kautsin kuvassa on nyt kaikki kohallaan, auto itse, kuvaus, jopa oma ruotsiin liittyvä nostalgia...:lol:

    Tässä vastaus

    [​IMG]
     
  19. Zege

    Zege 3rd gear

  20. kautsi

    kautsi 3rd gear

Kerro tästä muillekin!