Päivän kysymys! Onko Chevrolet Alerossa rattilukkoa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja ACARD, 21.12.2016.

  1. ACARD

    ACARD 1st gear

    Katastussetä vaatii rattilukon kunnostusta. Rapakon takana vättävät ettei Alerossa olisi rattilukkoa. Onko vai ei ? Auto on vm.2000 2.4-koneella.
     
    passerby tykkää tästä.
  2. CREWCAB

    CREWCAB 1st gear

    Ei ole rattilukkoa , vaihdevivun lukitus ja ajonesto riittää. Pihasta kävin just samanlaisesta tarkistamassa , leimasedällä ei nyt ole riittävää osaamista.
     
    passerby tykkää tästä.
  3. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Väittäisin kirjatietoon ja omiin havaitoihin perustuen, että ei ole.
    Eli vuosimallin tehtaan alkuperäinen shop manuali ei sellasta tunne, enkä myöskään löytänyt asian liittyviä osia kahdesta silmäilyn kohteena olleesta autosta.
     
  4. Skoll

    Skoll 2nd gear

    Kuten CREWCAB sanoi, vaihteiden lukitus ja ajonesto riittää, ei se mikään pakollinen ole tuo rattilukko, ja miten helvetissä edes toteutat sen kun sitä ei ole vakiostaan, ei omassa Sevillessäkään ole.

    Sano katsastussedälle, että hän on väärässä, ei olisi ensimmäinen kerta kun amerikan ihmeet kyseessä.
     
    passerby tykkää tästä.
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei Jeepin Grand Cherokeissakaan vuosina 2005-2007 ole rattilukkoa, 2008:iin tulee sähköisenä takaisin... Pari kertaa katsastusmiehen kanssa asiasta vääntänyt kättä....
     
    passerby tykkää tästä.
  6. karra

    karra Double Gearhead

    Tässä muutamana iltana ja etenkin tänään lueskellut oodeeltä näitä mielenkiintoisia matu- ja suvakkijuttuja niin listauksessa luin ensin tästä että Chevrolet Aleppo ... ei helv...

    No joo asiaan sen verran että eihän saabeissakaan rattilukkoa ollut?
     
  7. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    paitti 9000
     
  8. ACARD

    ACARD 1st gear

    Paljon kiitoksia asiantuntevista vastauksista. Nyt on oikeat sanat laitettu suuhuni katsastusta silmälläpitäen.
    Aleron virtalukosta tosiaan menee vaijeri vaihdevivun lukitukselle. Rattilukon lukitusmeganismiakaan ei ole autosta löytynyt, joten sähköisen rattilukon mahdollisuuskin lienee poissuljettu.
    Eikö auton rekisterointitodistuksen erikoisehtoihin ja huomautuksiin olisi voinut varustaa merkinnällä auto on hyväksytty ajonestolla ja vaihdevivun lukituksella? Pesureista ja takasumuvaloista on hyväksyntä merkintöjä aikeisempien jenkeistä tuotujen autojen kohdalle osunut.
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tulipa mieleen, kun -72 mallin pikkarissa ei enää maahantuotaessa panssaripuola riittänyt. Melkoisen sirkuksen jälkeen rattitolppaan tuli liukuovikaapin Abloy lukosta erikseen päälle painettava vaihdelukko. Se riitti, kun verrokkina oli juurikin Saab.
     
  10. Bukero

    Bukero Gearhead

    joo mut se ei ollutkaan oikee suappi
     

Kerro tästä muillekin!