päivitettyä tekniikkaa vanhukseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kaarpo, 11.11.2015.

  1. Roc

    Roc Gearhead

    Hinta on sopiva. Mikä kone tää on, 5.3 litranen LM7?
     
  2. kaarpo

    kaarpo 1st gear

    joo 5.3:nen 03 tahoesta
     
  3. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mistä putkasta noita kannattaa kysellä jos iskee himo? :oops:
     
  4. kaarpo

    kaarpo 1st gear

    tuossa viime yönä kiviä ajaessa tuli mieleen että kuinka räyhäkän nokan tuohon tohtii laittaa? taisinkin mainita että ajo ominaisuuksista olen valmis joustamaan kunhan kumi palaa ja kuulostaa hyvältä. pitää rätkyttää tyhjäkäynnillä että saa vähän katuuskottavuutta ,oliko lsa mikä siihen vaikutti? en ole kerennyt tutustumaan asiaan tarkemmin.
     
  5. kaarpo

    kaarpo 1st gear

    ja miten se trunion? laakeroinnin päivittäminen

    tuolta minä kattelin,vaikka mitä kivaa tyrkyllä

    www.bildelsbasen.se


    atracco.se reijo kilpeläinen 19900kr ois sieltä saanu kotia toimitettuna
     
  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mukavalla summalla olet koneen saanut. Toivottavasti se ei vaadi suuria toimiakseen.. :eek: Tuon hintaluokan paketin voisi kyllä hommata tallin nurkkaan ihmeteltäväksi.8)

    Olisko tuossa tietoa:
    http://www.pirate4x4.com/tech/billavist ... mer/Part1/
     
  7. kaarpo

    kaarpo 1st gear

    pyöränkaarista löyty kivasti ruostetta.olisiko viisasta tehä muutoksia että mahtuu isompaa ratasta alle tulevaisuudessa. ja miten porukka on tehnyt? en itse ole vielä koskaan kajonnut mutta nyt vois kokkeilla :eek:
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mikä auto kyseessä? Voihan niitä kaaria/pyöräkoteloita samalla muokata, monesti jenkkivehkeissä itse pyörän kaari pidetään vakiona ja levennystyöt "isoille rattaille" tehdään sisälokaria yms muokkaamalla.
     
  9. kaarpo

    kaarpo 1st gear

    chevy2:nen...kattelin jo vähän kuvia netistä.jokunen sentti tulis kun leikkais sisemmän pyöränkotelon irti,siirtäis 3-4senttiä runkopalkin viereen ja suikale peltiä väliin?
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Tuo on yksi suosittu tapa.

    Mutta jos muutatte ulommaista puoliskoa niin älkää hitsatko sitä sisälokaria suoraan kylkeen kiinni. Vuoden sisällä näkyy hitsit selvästi pohjatöiden ja maalin lävi.

    Kylkeen liimalla, esim. Sikaflexin suurin murtolujuus on vahvimmillaan sauman ollessa 40mm.
    2-k koriliimat on 0.25mm

    Jos halutaan tehdä oikeanoppisesti niin uusi sisälokasuoja tehdään niin että se hitsataan pyöränkaareen alkuperäistyyppisesti.
     
  11. Roc

    Roc Gearhead

    Tämä Edelbrockin #2215 laitettiin kaverin 5.3:seen: http://www.edelbrock.com/automotive/mc/ ... &submit=go

    Venajousina orkkis GM:n LS6 jouset. Tällä tuli ruutia se 394hv ja muikeen laaja vääntökäyrä.

    Mietittiin myös tuota pykälää rankempaa #2216:
    http://www.edelbrock.com/automotive/mc/ ... &submit=go

    Päädyttiin #2215, koska jonkunlaisesti pitäis leimalla päästä päästöistä läpi. Muuten oltais menty ehdottomasti tuolla rankemmalla #2216.
    #2215 huomaa tyhjäkäynnistä että ei vakio nenä, mutta sais siinä pikkasen enempi olla rokkenrollia, sitä löytys varmasti tuosta #2216:sta.
     
  12. kaarpo

    kaarpo 1st gear

    jos jollakin on tiedossa/myynnissä kaasarille imusarjaa tai syttöboksia saa ilmoitella
     
  13. kaarpo

    kaarpo 1st gear

    rovaniemellä ois moottori tulossa,kohtuu nopeaa tullu,perjantaina laitettu liikkeelle etelä-ruotsista 8) son eri asia miten se rovaniemeltä kulkeutuu 90km, arvioitu toimitus aika 21.12 ennen klo16.00
     
  14. kaarpo

    kaarpo 1st gear

    onko mitään järkea laittaa vielä rallimpaa nokkelia kuin #2216? tietäjät valaiskoon hataraa polkuani renkaan savuisille viikonlopuille
     
  15. Roc

    Roc Gearhead

    Rankempi nokka vaatii aina omat lisämausteensa. Korkea stallinen turbiini + tiheä perävälitys on melkeinpä must.
    5.3 litrainen on ehkä kevyesti tilavuusrajoitteinen, niin ylinokittamista katu-autossa kannattanee yrittää välttää. Ootko harkinnu Single- tai Dual-plane imusarjaa?

    Jos päädyt tuohon Edelin #2216, ja tuntuu että vielä pitää sittenkin olla enemmän rallia, niin ostan sulta kyllä sitten tuon Edelin pois sopivasti.
     
  16. peltsi

    peltsi Gearhead

    mulla on hiukan enempi tilavuutta koneessa, ykstaso imari, portatut kannet, peltisarjat, ruttu hiukan yli 11.
    Nokka ulkomuistista nosto 0,600", asteet 235/238@0,05" ja LSA 110.
    Tässä saattaa olla joillekin jo liikaa "nokkaa". Vetää kyl jo parista tonnista voimalla mutta lukkoturbiinin kanssa tahtoo rynkyttää alle parin tonnin
    Toi LSA yksin ei kerro tyhjänkäynnin luonnetta vaan se minkä verran pako ja imu on samaan aikaan auki. jos on miedosti asteita ja nostoo niin voidaan mennä alle 110 asteen.
     
  17. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Vertailun vuoksi 235 asteinen nokka jollain 115 LSA:lla ja jos tilavuutta on lähellä 7 litraa ja käytössä GM:n oma PCM viimeisen päälle hierottuna on käytännössä kuin vakiomoottori käytökseltään ja menee myös päästömittauksista läpi. Mutta ainahan se ei näin mene eli riippuu nokan tarkoista spekseistä. Joskus nykimistä ei vaan saa pois, teki mitä teki.

    Niinpä.
     
  18. kaarpo

    kaarpo 1st gear

    dodii motti saatu haalattua talliin lähempää tutkiskelua varten :D :D :D ihan ok näkönen ulkoa päin.tuli startti,laturi ja tehostajan pumppukin matkassa.ajettu 17000ruottin mailia vai mitä ne oli.todella asiallisesti oli pakattu, oli jopa vähän hankala aukaista paketti. tutkiskelin vähän imusarja asiaa niin dual antais ilmeisesti keski aluelle enemmän vääntöä? single taas yläkierroksille muutamia kantturoita enemmän hävittäen keskialueen vääntöä?
     
  19. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    HotRodissahan oli suuri 20 LS-imusarjan testi, jossa koneena oli n. 550 heppainen 6.0 kone.

    Performer rpm 2-taso jäi 7000 rpm tuntumassa muutaman hepan yksitasoisille, mutta oli 3000-7000 alueen keskimääräisillä vääntö ja teholukemilla selvästi parempi.

    Testissä mitatusta 4000rpm väännössä 2-taso kaasarisarja oli aivan lyömätön. Se peittosi esim. Victor Jr:n 40 lb-ft erolla ja oli tässä kohtaa jopa voimakkaampi kuin yksikään varsinaisista virikäyttöön tarkotetuista ruiskusarjoista.
     
  20. saresks

    saresks Gearhead

Kerro tästä muillekin!