Pärjääkö auto moottoripyörälle kadulla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 15.2.2004.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Juzzi

    Juzzi 1st gear

    No niin Ville...kerrataanpa nyt uudelleen...

    Eikös (ainakin tämän threadin parissa) ollut alunperin puhetta VAKIO pyöristä jotka kulkevat 9s puolelle?
    Toki noita voi löytyä mutta Alastarossa niitä ei näkynyt...Omassasikin käytit kaasuja.

    Tarjosin sinulle tuosta 10s alituksesta olusen niin kuin olin luvannut, mutta varmaan myös joudut toteamaan että ei sen 10:n alitus ollutkaan niin helppoa kuin lehdissä sanotaan?

    Se valiantti tosiaan rikkoi vipan, noitahan sattuu kun suoritiskyvyn rajoja etsitään ja silloinhan on hyvä että auton saa trailerille? eikö? ja kyseisellä autolla ajetaan kadulla...ja varmaan tullaan näkemään Helsingin cruisingeissa tänäkin kesänä.

    Taisi Porin Money Bracket viedä useimmat kovemmat vehkeet kun kerran rahaakin jaettiin...

    Vähän huolestuttaa tuo "pärjää kadulla" mainintasi...mitähän systerisi siitä sanoisi?
    :wink:

    Olet nähnyt useammankin auton joka antaisi vastusta sinulle kadulla...niin malmilla kuin alastarossa...kadulla kun kerran ei ole niitä valokuusia yms asioita jotka tekevät siitä tasapuolista.

    Jopa oma autoni moottoritiellä pystyisi siihen...pelkkä puolen sekunnin nukahtaminen(reaktio kilpailu tilanteeseen+pinemmälle vaihdot yms.) riittää että "hidas 11s auto" onkin yllättävän hankala vastus..myös huippunopeudessa. Omaa peliäni et 280km/h huipuilla ohita ja en jää seuraavalle pysäkille odottamaan rattaiden vaihtoasi :wink:

    Olisiko tällainen "kilpailu" reilua tai turvallista (tai peräti laillista)? ...ei todellakaan ja siksi on parempi jättää testaamiset radalle jolloin asiasta jää mustaa sekä radalle että valkoiselle.

    PS. Oma pelini EI ole rakennettu strippiä varten ja se ei tule menemään mihinkään tapahtumaan trailerilla (pois ehkä..)...ja ei..se ei tule alittamaan 10sec vartilla, mutta kyllä se taipuu mutkiin ja motti ei huuda moottoritienopeuksissa.

    PPS. Montakos kertaa aiot sen stripin ajaa ekaa kertaa?
    :wink:

    Jussi
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mietippä kuinka kovaa ne menis tiellä, jos tien ulkopuolellakin ajamallä pärjää noille teidän tyttöskoottereille!! HAHHAA, mopopellet!
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Moro Jussi!

    Ekan kerran vedin varttimailin :wink: Yhen kerran aikasemmin oon vetäny 1/8 mailia Malmilla.

    Eihän tuo 10s alittaminen niin kauheen vaikeeta näyttänyt olevan, lähdöt viivalta oli hyvin maltillisia, kun ajelin katupaineilla ja iskarinsäädöillä. Parantamisen varaa löytyy kyllä, niin säädöistä ja varsinkin kuskista.

    Vois nyt huvikseen laittaa tavotteeks 9.7s alituksen ilman lisävirityksiä, helpoten siihen pääsee parantamalla 60ft aikaa, joka taas onnistuu treenaamalla ja rengaspaineiden/iskarinsäätöjen kanssa pelaamisella.

    Ei kai täs mistään vakiopyöristä ole kyse, kun autotkaan ei nyt IHAN vakiolta näyttäny mitkä siellä lujaa meni :wink: Yks Hayabusa meni 9.88s, olisko siinä rööri vaihdettu, täytyypä kysellä.. Sitäkin oli vähän madallettu. Mun pyörä on muuten vakio, siinä on äänenvaimennin ja ilmafilsu vaihdettu + ruisku säädetty. NOS setti on +30hp setti, sitä käytin 200m jälkeen, nosti n. 10km/h loppunopeutta.

    Täytyypä yrittää sit alittaa seuraavaks 10s ilman tuota NOS:sia vissiin..

    Tokihan saa mistä tahansa autosta vastuksen jos nukkuu valoissa tarpeeks pitkään :wink: Luulen että toi mun nykyvälitys millä mennään alle 10s varttimaili ja huippuja n. 280km/h riittää kyllä kokonaisuutena vastaamaan kaikille autoille mitä tässä maassa kadulla näkyy..

    Se Valiantti lähtee kyllä pirusti viivalta, aika tehdään jo siinä ensimmäisen 60ft matkalla. Mutta näyttäs että alkaa sit jo lopussa hyytymään hiukan, mulla oli lopparit melkeen 10km/h paremmat. Mihin asti siinä riittää välitykset, meneekö edes 250km/h?

    Meinaatkos mennä lentokentälle testaamaan Veten huiput jossain vaiheessa? Mä aattelin pistää vähän pidemmän välityksen ja koittaa meneekö 300km/h rikki. Joko Vette olis tällä viikolla ajossa?

    Hieno homma että meinaat ihan oikeesti ajella sillä stripille yms, mun mielestä katuautolla pitää sit ajaa paikanpäälle jos kerran uhotaan että sillä ajellaan kadulla. Muutenkin asiallisesti rakennettu auto, sillä kun pystyy ajamaan rataakin yms, eikä pelkästään sahaamaan strippiä.. Millon saan tyypit :wink:

    -Ville
     
  4. Sleeper

    Sleeper 1st gear

    Millaisia nuo pyörät on ajettavuudeltaan mutkissa, kun jousitusta madalletaan?
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ihan ok kadulla/maantiellä, pikkasen hitaammin kääntyy. Mutta rata-ajoon ja todella kovaan mutkatiekurvailuun tietysti liian matala, ottaa "rojut maahan" turhan nopeesti..
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

     
  7. Juzzi

    Juzzi 1st gear

    Niinhän se olikin....my bad! :wink:

    Eikös jokainen iso kyykky ollutkaan 9sek peli suoraan kaupasta?...tällaista muistan puhuttaneen...

    Se on taas tuopin paikka jos sen teet! :smile:

    Eikös ne 1.9s 60ft sitten ole nukkumista? hä? :wink:
    Mutta en valolähdöistä puhunutkaan vaan moottoritie ohituksista...

    Fiktio-start
    kato kaasut valmiina ja vierelle sopiva vaihde päällä römpöttämään...mopo mies ensin ihmettelee mistä ääni kuuluu ja sitten huomaan "kansainvälisen kilpakutsu-käsimerkin" ikkunassa -> kaaralla urut auki.-> Kypärän sisällä luja raksutus & otsalohkon jomotus ja alkaa vaihteiden pulaaminen...ei auta...myöhäistä...autolla jo toista sekuntia etumatkaa. ja eikun perään... Molemmat posottavat pitkälle kolmattasataa menemään...kilometrin jälkeen tulee auton liittymä ja se siirtyy oikealle kaistalle ja nostaa kaasun.
    Mp edelleen hanat auki menee heilahtamalla ohi.
    Fiktio-end

    Kumpi voitti?
    Ja millä perusteella?

    No tämä esimerkki oli vain "spekulaatiota" enkä missään tapauksessa halua em toimintaa edistää tai kannustaa. Kilpailemisen paikka on radalla eikä liikenteessä.

    Mutta fiktiivisen "kisan" pointtitomuus kävi varmaan selväksi?.

    Autolla ajettin sunnuntaina ekat kiepit, mutta useita hommia on edelleen tekemättä..

    Hyvinkäälle sen "pitäisi" olla iskussa.
    Tarkoitus olisi myös mennä johonkin tutkakisaan koettamaan...

    Sit kun se on ajossa!
    aiemmin vähän vaikeata! :wink:

    Jussi
     
  8. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Escortissa oli miedot katuslicsit. oisko ollu 205:t vaan tai vastaavat niin marko otti lähdöt varovasti ja vast lopussa alko pommittamaan.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mun 60ft ajat oli jotain 1.7xx, mutta en tod ole vielä tyytyväinen, lähdöt oli varovaisia. 1.5xx niin alkaa olemaan kohdillaan...

    Tietysti pari lähtöä meni ihan munilleen, kerran alko sutimaan heti viivalta.

    -Ville

     
  10. HEMI

    HEMI 1st gear

    On se kumma kun ei katulaillista autoa sais tuoda kärrillä motoristien mielestä. Jos mäkin olisin tullu dartilla mikkelistä asti alastaroon ni johan mulla olis menny koko tili ei sillä etteikö sillä olis voinu ajaa sitä matkaa mutta kun no money. Eiköhän noi autojen omistajat tiedä parhaiten onko se auto katukäytössä toimiva vai ei.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ootte tainnu kaikki käydä liikaa Carrols:ssa....??!! "Kasva ISOKSI, älä aikuiseksi"
     
  12. ZxKimmo

    ZxKimmo Gearhead

    Onko se sitten katuauto jos se tuodaan stripille "kärrillä". No, kait se sitten on.
    Anyway, what the duck is kärri?
    _________________
    You are only as fast as your top speed

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: ZxKimmo 2004-06-07 23:54 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: ZxKimmo 2004-06-07 23:55 ]</font>
     
  13. pas2

    pas2 Gearhead

    Pärjääkö mikroauto mopolle - joo muttei metsässä.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    On niitä nopeita kilvellisiä kumpaankin ryhmään,ne jotka kuskataan aina kärrillä ja sitten ne joita oikeasti ajetaankin(vaikka sitten harvoin,tai hyvin harvoin)julkisilla teillä,kuten se 8.3xx aikoja taannoin paukutellut Corvette. Mutta sehän riittää...
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    tää kaveri on vissiin joku 86 vuonna syntyny huippukuski
    aika rakentavaa kommenttii heittää
     
  16. Juzzi

    Juzzi 1st gear

    Aika hyvällä maulla rakennettu se escortti!
    :smile: Useana vuonna sitä on ajoissa nähty ja kulku on aina ollut yllättävän kovaa!

    Tietääkö joku millä ahdoilla sitä ajetaan?

    Tuosta lambosta...onko diablo malli kyseessä?
    ...ainiin...se Rytsölän vanha lambo majailee nykyään Vantaalla.

    Ja se ahdettu AM Worksin murtoluku fiat olisi kuulemma kulkenut kovempaakin mutta kun välitykset loppuivat jo puolessa välissä rataa. Ja kun kyseessä vähän erikoisempi voimapaketti niin pitempiä perän välityksiä ei niin vain löydykkään.

    Jussi
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hei ei viitsitä tuhota muuten asillista topiccia aiheen ohi lentelevillä asiattomuuksilla,ok?

    Kyllähän auto nyt prätkän pieksee,sehän on selvä. Loppuu nimittäin pyörästä ominaisuudet kesken leikin,toisinsanoen fysiikan lait tulee vastaan(sellaiset kuin kiihdytyksen kannalta huonompi kitka,huono aerodynamiikka joka ei kestä todella nopeita vauhteja, moottorin pieni koko eli voimaa ei sillätavalla löydy kuin nopeista autoista jne.)
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

  19. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Auts!

    Nyt tais sattua Juhaa leukaan.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Totta kai prätkät voittaa useimmiten, miettikää edes järjellä teho/painosuhdetta? eri asia onkin kuka haluaa ajaa prätkällä.. :grin:
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!