painepesuri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja 6.2vani, 6.10.2013.

  1. f34

    f34 Double Gearhead

    Onhan tuollainen kränsle laatuvehje, mutta tuollainen pikkuasia kuin letkun kelaus puuttuu.
    Aikaisemmassa ei ollut kelausta ja letkun kanssa venkslaaminen tuntui työläältä.
    Ostin kärsherin K7 ja siinä on kätevästi toteutettu letkun kelaus. Saisi olla sähköjohdollekin kelaus. En osta ikinä sellaista, missä ei ole kelausta.
    Langattomasti toteutettu paineensäätö ihan turha. Jos tuo nyt neljän auton pesemiset kesäisi vaikka 10v, niin ok.
    Jos käyttäisi päivittäin, niin varmaan tulisi kränsle, kestäisi ja letku saisi olla leväällään.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Oon kans korjaillu noita aika pitkään, mutta en oo vielä nähny muovista tehtyä pumppua näissä. Oliskoha ne jo rohjennu sellasenkin tehä tässä mun eläkeaikana...
     
  3. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ostin samantyylisen mutta isompi B&S.edelliset kärsseri 600€,nilfisk 600€ molemmat hajosi pari viikkoa takuusta,tämä on ollut tehokas,ainoastaan modifoin kärryn 4 pyöräiseksi kunnon kahvoilla,helppo rempata pumppu tai moottori jos hajoaa.muoveilla peiteetyä skeidaa en enää osta.
     
    Tseitsei2 tykkää tästä.
  4. f34

    f34 Double Gearhead

    Ei ole ikinä tullut vastaan, että pumppu olisi muovia.
    Mulla hajoamiset on liittynyt muuhun kuin sähkömoottoriin tai pumppuun.
    Yksikin muuten kestävä värkki oli pilattu valitsemalla valmistuksessa paineensäätimen sisälle jousi ruostuvasta materiaalista. Veden kanssa kosketuksissa. Rosterijousi oli varmaan maksanut jonkun sentin enemmän.
    Tai sitten ajattelemattomuutta suunnittelussa.
     
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    yhden merkin edustaja sanoi kun kysyin miten hajoaa heti melkein takuun loputtua niin sanoi että inssinöörit laskee kertopesijän kerrat ja sen mukaan tehdään ikä laitteelle.näin tuntuu olevan,samalla jauhetaan hurskaasti maailman pelastamisesta vaikka hukutaan skeidaan.
     
  6. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Männät metallia mutta muuten pumppu muovia pikku K sarjan koneissa.
     
    Jussi289 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  7. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Voin kuvitella Kärcher laatua jatkuvasti ne on kuralla vaikka olis ammattilais konekin.
     
  8. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Laitetaans tähän käyttökokemuksia mun uudehkosta: Kylmävesipainepesuri Kränzle K 1152 TS T.
    • Raskatekoinen joka lupaa hyvää kestävyyden suhteen
    • Ei mikään hirveä pyssy mutta riittää mun autonpesu- ja osienpesutarpeeseen
    • Sen letkukela on tosi kova juttu
    • Pesuletku on riittävän pitkä
    • Mikään ei repsota tms. yhden kesän käytön jälkeen
    • Aika kovaääninen
    • Se vaahdotin jonka sain kaupanpäälliseksi vuotaa hieman. Vaahdotin ei taida olla virallinen Kränzle -tuote vaan myyjä antoi universaalin.
    • Ostaisin saman uudelleen
    Ja kerrataan vielä, että ilmoitetulla paineella ei ole juuri tekemistä pesuvoimaan nähden vaan lähinnä se litratuotto vaikuttaa.
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Vastaava peli ollut jo n. 7 vuotta, voin yhtyä kehuihin. Lisäksi hommasin Kränzlen oman alustanpesusuuttimen ja Autonhoitokaupasta pikaliittimet suuttimille sekä vaahdottimen.

    E. Jaa johan mää olin eka sivulla tuota mainostanut, näytti vaan etten olisi tähän ketjuun kirjoittanut.
     
  10. f34

    f34 Double Gearhead

    Tuo olisi kyllä harkinnan arvoinen, jos nyt olisi pesuria hankkimassa.
    Ei tuota painetta tarvise enempää, jos ei ole tarvetta irrottaa maalia.
    Ja yleensä halpiksissa ilmoitetaan arvot yläkanttiin ja ammattikoneissa voi olla lähempänä totuutta.
     
  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Parista autosta olen tuollakin maalit saanut irti, ihan viuhkasuihkulla, mutta molemmat oli (huonosti?) jälkikäteen maalattuja kohtia. Painemittari nousee enimmillään siihen mitä luvataan, mutta riippuu siitä mikä suutin on letkun päässä.
     
  12. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuossa mun asiakkaan työHiluxin lavalla on hyvä painepesuri
    Bensakäyttöinen. 25 litraa minuutissa vesimäärä.
    Aika mukava pestä mitä tahansa....

    Vesimäärä minuutissa on se, joka määrittelee pesutehon.
     
    xarper, 4d sedan ja sdfsd tykkäävät tästä.
  13. 68corvette

    68corvette Gearhead

    Itsellä ollut muutaman vuoden myös Kränzle K 1152 TST käytössä ja on kyllä ollut hyvä peli.
     
  14. CVLX2004

    CVLX2004 1st gear

    Lavorin painepesurista hajosi painekytkin. Voiko sen ohittaa huoletta antaa pumpun huutaa? Onko kaikissa pumpussa vapaakierto? Mallista ei tietoa, mutta ollut aikanaan kuulemma n. 500e hintainen IHK:ssa.
     
  15. f34

    f34 Double Gearhead

    Mulla ruostui Lavorin paineensäätimen sisältä jousi poikki. Oli helppo purkaa ja laittaa sinne uusi vieteri. Maksoi 0,2€.
     
  16. CVLX2004

    CVLX2004 1st gear

    No ehkä tohon just sen 20 senttiä vois investoida :) Täytyypä tutkia. Sinänsä mua ei haittais antaa pumpun käydä, mutta mitä mahtaako pumppu kestää.
     
  17. DslCat

    DslCat Gearhead

    Lavoreihin liittyen. Briteistä sai hyvin osia joku vuosi sitten Sparesgiant'ista. Sitten alkoi sen alamäki - kauppa kävi, mutta sutta syntyi samalla. Eipä tuota ole enää https://www.trustpilot.com/review/www.sparesgiant.com
    Yks O-rengas puuttuu edelleen yhdestä toimituksesta 2 vuoden takaa.
    Kaikki Lavorit (IKH:sta tulleet) oon saanut paljolla käytöllä rempata. Osia vaihtamalla korjaantuvat kyllä.
    Letkukelallisia olleet, kunnon kumiletkulla. Tosin kelat niin ylhäällä, että kaatuvat liaan helposti. Pesuainesäiliöt mulla aivan turhia. Pikaliitäntä pistooliin tuntuu porsivan letkun päästä tai meillä perakaivovesi saa liittimen ruostumaan ja murentumaan väljäksi ettei O-renkaan vaihto enää auta. Pienemmän koneen moottorin ja mäntien välinen boxi muovia, jossa laakeri leikkasi kiinni - kuulemma ilma tulovedessä laittaa ylikierroksille ja leipoo kiinni vaikka öljyssä lilluu. Tässä nykyisessä kaikki koteloinnin metallia, mutta niin vain vedet ja öljyt menneet sekaisin. Ja rupes joka puolelta tihkumaan vettä, jopa painekytkimen johdostakin. Jatkuvasti automaatti hakkas päälle-pois. Vaihdoin kaikki venat ja mäntien messinkit sekä stefat. Vielä kestänyt rempan jälkeen tää 160bar versio. On vaan pirun painava kantaa yhdellä kädellä portaissa korkeana laitoksena, eikä tahdo pysyä pystyssä mäessä. Merkki kyllä vaihtuu seuraavaksi..
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä se luultavimmin on se vapaakiertovenan kara, joka käyttää myös sitä sammutuskytkintä. Järeinkään mikrokytkin ei vaan siinä hommassa tahdo kestää ja palaa kärjet kiinni. Kyllä sä sen kuulet, meneekö kierrolle.
     
  19. Tseitsei2

    Tseitsei2 3rd gear

    Kerran kerkesin pesurin virittelemään käyttökuntoon ja testimielessä auton pesemään, nin omivat laitteen työmaalle käyttöön. Eli taas tarttis kattella ittelle pesuria. Oliskos sitten vaikka joku valovirralla toimiva kränzle seuraavaksi?
     
  20. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tseitsei2 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!