Pakoputkeen läppäventtiili / pönttöjen ohitus

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja TXR, 9.1.2010.

  1. Substitute

    Substitute Gearhead

    Olen pahoillani, yritän kyllä vähentää.
     
  2. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    saat anteex
     
  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kiitos. Toivottavasti ahistus väheni.
     
  4. TwinBarrel

    TwinBarrel 2nd gear

    Miten lie nykysin, onko tälläset systeemit laillisia tehdä jos sanoo katsurille että läppä aukastaan vaan radalla? Jos vaikka aukon päälle laittais pulteilla jonkun pellin palasen katastukseen että ei ole kuin ratakäytössä?
     
  5. LPV

    LPV 2nd gear

    Eikö se sitten ole helpompi vaan laittaa se läppä pulteilla ja irroittaa radalla?
    Pakokaasu kyllä löytää sen helpoimman ulostuloaukon...
    Ei siinä tarvita mitään sähköllä tai alipaineella -toimivaa venttiiliä.
    Eri asia on sitten jos haluaa "leikkiä" sillä läpällä kadulla...
     
  6. TwinBarrel

    TwinBarrel 2nd gear

    Tätä ehkä hain takaa jos rupee hieman lapsettamaan. :oops:
     
    juko7 tykkää tästä.
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Sitä vartenhan se läppäsysteemi on että sillä voi leikkiä.
     
  8. f34

    f34 Gearhead

    Eli tarvitsee molemmat, katsastusläpät pulttien kanssa ja radalle leikkimistä varten ajossa aukaistavat/suljettavat.
     
  9. J.J.

    J.J. Gearhead

    Kaveri ainakin just leimasi auton läpällä joka aukeaa kun kaasu on tarpeeksi auki. Sitten siis käytännössä suora torvi.
     
  10. f34

    f34 Gearhead

    Leimasiko auton ihan läpällä...
     
    Muokattu: 16.9.2019
    LPV tykkää tästä.
  11. XJR

    XJR 2nd gear

    Tuommonen läppien ohjaussysteemi asentui tusinapyttyyn. Vakionahan tuossa on alipaineella toimivat läpät, joiden avautumisen määrittää ecuihin tuunatut kartat. Kaukosäätimessä useampi moodi. Pakopaineen mittaus anturilla ja halutun avatusmispaineen voi asettaa mihin haluaa. Toimintoja voi tarkkailla kärryn multimedianäytöltä. Ihan toimiva kokonaisuus.

     
    Muokattu: 16.9.2019
  12. paja1

    paja1 Gearhead

    Ei leimasetä noteerannut sähkösiä cut-outteja mitenkään. Ne kun on kiinni niin ne on kiinni. Aika pilkunpaneskelija pitää olla jos noista leimalla ottaa elämäntehtävän.
     
    mukko ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Varsinkin kun niitä löytyy nykyään ihan vakioautoistakin ;)
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  14. -tl-

    -tl- Gearhead

    Kuulostaa ihan strong linelta :D

     
    Muurahainen ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  15. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    ollu jo aika kauan, yhdessä 2000- luvun taitteen 330 bemarissa oli jo joku läppäsysteemi takapöntössä. Nypättiin alipaineletku irti ja tulpattiin= +50hp äänet koko ajan eikä vaan kaasu pohjassa.
     
    Volvo_5.7 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  16. lauri.v

    lauri.v 3rd gear

    Itse kysyin kerran katsastuksessa ja vastaus oli että kunhan veri ei valu korvista seisoessasi auton vieressä läpät auki niin ei heillä ole sanottavaa. Kyseessä oli vuosimallin 1967 auto. Varmaan eri uudemmilla
     
    mukko tykkää tästä.
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :poff:
     
  18. TwinBarrel

    TwinBarrel 2nd gear

    Miten uudempaan vehkeeseen jossa on katti? Joutuuko läpän asentamaan katin taakse vai saako laittaa katin eteen jos haluaa kylkiputken vaikka?
     
  19. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Kyl se varmaan pitäis olla katin jälkeen. Silloin ei ainakaan tuu spekulointia ettei päästöt oo kohallaan. Ja ei välttämättä syty vikavalojakaan samaan tahtiin.

    Noista äänistä sen verran että tutut jätkät leimaili jotain ns katukilpuria aikanaan ja leimaukko äänistä alkoi leukailemaan. Toinen rakentajista sanoi ettei ne äänet oo niin kovat. Ne vaan kuulostaa siltä! :rotfl::rotfl:
     
    mukko tykkää tästä.
  20. XJR

    XJR 2nd gear

    Totta :) Runaspyttyiset varvii reilusti jengaa, että alkaa miellyttämään korvaa. Tai ainakin ränttätänttänokat.
     

Kerro tästä muillekin!