Pakoputkeen läppäventtiili / pönttöjen ohitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja TXR, 9.1.2010.

  1. J.J.

    J.J. Gearhead

    Kelpasi hyvin ennen kattia.
     
  2. Keme

    Keme Gearhead

    Valitettavasti autotehdas ja autotallivirittäjä on niin paljon eri juttuja ettei niitä voi oikein verrata. Autotallivirittäjä ei suuremmin hae tuotoksilleen E-hyväksyntöjä tai tarkastele täyttyykö kaikkien direktiivien ja standardien hyväksynnät.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Totta, mutta viittasinkin kommentillani siihen, että jaksaako katsuri oikeasti moiseen puuttua kun niitä löytyy "tavis"-autojenkin alta :)
     
  4. mukko

    mukko 2nd gear

    Mutta minkälainen joulukuusi on mittaristossa ton jälkeen?
    Ennen / jälkeen kattien yleensä lampaadat ja melko moni ecu vetää herneet nenään tossa tapauksessa?
     
  5. J.J.

    J.J. Gearhead

    Toki on paletti sekaisin jossain uudemmassa autossa jos vaan laitat sen läpän sinne putkeen. Tämä kyseinen kosla johon viittasin, jossa läppä ohjautuu kaasun asennon mukaan on tarkkaan rakennettu kokonaisuus.
     
  6. mukko

    mukko 2nd gear

    Juu, itse meinasin näitä uudempia kamppeita mihin porukka asentaa omatoimisesti näitä cut-outteja.
    Penareissahan noita on ollut jo pidemmän aikaa, osa mahtaa vaan ohjata takapönttöä/sen ohitusta tms. Eipä ole tullut tutustuttua sen tarkemmin kun ei ole kiinnostusalueella (enään ko. konsernin tuotteet millään muotoa ja muistakin Saksalaisista vain ilmajäähdytetyt versiot) :poff:
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    "nollautuuko" näissä uudemmissa lambdat enää sillailla kun vanhoissa jonkun tietyn kierrosmäärän ja/tai kaasunavauman jälkeen jonka jälkeen mentäisiin jollain tehokartalla mikä ei riipu labdasta yhtään?

    Kenties siten voisi saada yhdistettyä ennen kattia läpän kuhan säätää sen avautumaan sillon kun lambaadaa ei käytetä.
     
  8. toyota...

    toyota... Gearhead

    Vähän suunnitellut kanssa läppiä tuohon -06 hemiin, se kun on ihan kuiskaavan hiljainen vakio putkilla..
     

Kerro tästä muillekin!