pakoventtiilien vaihto konetta avaamatta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kojo, 24.10.2003.

  1. kojo

    kojo Gearhead

    Tulipas tässä perjantai-iltana soppaa ottaessa mieleen että luin joskus toyotan asiakaslehdestä 1,3 litrasesta 2e moottorilla varustetusta toyotasta jolla oli veivattu joku 0,5 miljoona kilometriä avaamatta konetta kertaakaan. samassa jutussa kuitenkin sanottiin että kaksi pakoventtiiliä on vaihdettu. Asiaa monesti pohtineena en ole vielä onnistunut keksimään miten se on mahdollista, siinä täytynee ensinnäkin olla vt kynekolooki tekemässä ko remeonttia, mutta miten sen uuden venan saa uitettua sinne koneeseen avaamatta sitä vai onko tässä ko 2E moottorissa niin isot imuventtiilit/aukot että pakovena mahtuu sieltä kautta kulkemaan? :odroll:
     
  2. makke

    makke 1st gear

    Kun puhutaan koneen avaamisesta, niin se yleensä mielletään alakerran avaamisena ei niinkään kannen irrottamisena.
     

Kerro tästä muillekin!