palautus rockautoon??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja rokki383, 16.6.2015.

  1. rokki383

    rokki383 Gearhead

    mitä mahtaa maksaa 2x iskarin palauttaminen rockautoon. paskat vuotaa öljyä ja palauttaa pitäis. mietin että onko järkevää pikkusen toista sataa maksavien osien palautus, joku tietää????
     
  2. Rytari

    Rytari Gearhead

    laita kyselyä kuvan kera sinne, yleensä saat heittää vialliset osat roskiin vaan ja ne sieltä uudet tilalle
     
  3. lauri.v

    lauri.v 3rd gear

    Olen kaksi kertaa saanut väärät osat heidän kataloogi virheen takia,
    ja ainakin silloin he ovat maksaneet rahdin koska virhe oli heidän päässä. Eli kannattaa pistää kyselyä menemään. Kyseiset osat tulivat kyllä englannista, mutta luulisi että toimii samoin jenkeissä
     
  4. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Komppaan rytaria. Toimi mulla.
     
  5. rokki383

    rokki383 Gearhead

    joo laitoin kuvia yms ekaan s.postiin ja koitin kiukutella että ei oo järkevää palauttaa ym. täytyy jatkaa kiukuttelua
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Vaativat siis heti alkuun Rockautolta että iskarit pitää palauttaa?
     
  7. lauri.v

    lauri.v 3rd gear

    jos vaativat palautuksen niin pyydä että saat heiltä valmiin rahtikirjan jossa rahti on jo maksettu valmiiksi heidän toimestaan ja sitten vaan tilaat kuljetuksen fedexiltä. Näin se on toiminut ainakin minulla eikä ole maksanut mitään.
    uskoisin että suostuvat koska kyse viallisesta tuotteesta eli periaatteessa heidän virhe
     
  8. rokki383

    rokki383 Gearhead

    juu, kiukuteltu on kovin ja edelleen tilanne on se että eivät palauta rahoja/laita uusia osia jos en palauta rikkonaisia omalla kustannuksellani. täytyy ottaa valmistajaan yhteyttä jos sitä kautta sais iskarit
     
  9. oolanti

    oolanti Gearhead

    Älkää nyt ketään vetäkö hernettä nenään, mutta meillä suomalaisilla näyttää olevan sellainen pinttynyt tapa, että kun saadaan jotain viallisia tuotteita, niin asioita aletaan selvittää hirmuinen kiukku päällä, eikä ns. asiallisella linjalla. Ja asiat esitetään julkisesti tietysti itselle suotuisalla tavalla, usein jää monet pienet yksityiskohdat kertomatta ja muutkin saavat ehkä väärän kuvan asiasta. En nyt viittaa tähän Rockauto-tapaukseen, vaan niin kuin yleisellä tasolla. Tää on vaan niin totta, tiedätte itsekin :wink:

    Vaikka on oikeastaan hyvinkin inhimillistä, että osa voi olla viallinen, mikä ei edes johdu tässä tapauksessa oletettavasti Rockautosta, joka ei tietääkseni itse valmista osia, vaan kaupittelee niitä markkinoiden edulliisimpaan hintaan (näin olen itse ainakin todennut hankkiessani osia). Tuskin meistä on kukaan täydellinen eli kun teemme joskus virheitä, niin toivommeko, että esim. työnantaja tulee pää punaisena huutamaan virheen takia. Emme! Asiallinen tapa hoitaa asioita tuottaa lähes aina toivotun tuloksen ja molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä.

    En millään uskoisi, etteikö Rockauto ottaisi vastuuta virheellisestä tuotteesta. Tuskin tuonkokoinen markkinajohtaja haluaa turhaan negatiivista mainetta muutaman iskarin takia. Olisko ROKKI383:lla rohkeutta kopioida teittin sähköpostiviestiketjunne tähän, niin voitaisiin isolla porukalla analysoida reklamaatiotasi. Ehkä saisit vaikka joltakin jotain hyviä vinkkejä, jotta asia saadaa vietyä tyylillä loppuun...
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Ite tilasin joskus Silveradoon 8 kpl hehkuja tuolta joista 2 oli pimeenä.

    Kysyin sähköpostilla mitä tulisi tehdä ja rahat tuli takas tilille ilman mitään vääntöjä ennenkuin kerkesin muuta edes tehdä.

    Hyvin toimi omasta mielestäni tuolla.
     
  11. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    itselle tuli syyläri joka oli ilmeisesti vantaalla hajotettu,laitoin kuvia eri puolelta rock autoon spostilla ja selvityksen,puoli tuntia ja tuli mitä tehdään,otatko rahat takaisin vai mitä,no pyysin laittamaan uuden syylärin ja homma ok.mitään ei tarvinnut palauttaa eikä tehdä muutakaan.
     
  12. Rytari

    Rytari Gearhead


    joo, no kun se ei ole rokiauto mikä sen takuun myöntää vaan valmistaja niin monestikkin se homma meneen niin että ne takuutkin pitää neuvotella sen valmistajan kautta, näin ainakin mä mm. pakosarjan kanssa aikanaan jouduin toimimaan, rokkiauto sen uudenkin korvaavan lähetti silti
     
  13. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    No sinne ei ehkä ite kannata palautusta heti ehdottaa vaan kuvat liitteeksi viestiin ja "mille aletaan?".

    Rokkiauto ei myöskään ole Eurooppalaisen kuluttajansuojan piirissä. Itsekin sieltä olen saanut väärän osan ja laittoivat vaan uuden eivätkä palautusta kaivanneet.
     

Kerro tästä muillekin!