PANTHER PINK DART

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja sleepercooler, 5.7.2022.

  1. Tai sitten sellanen upottava pohja:

    [​IMG]
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  2. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Täytyy punnertaa Edelin kansi irti ja laittaa matalampi suodatin siihen:).

    Katsastukseen oli tarkoitus perjantaina mennä, mutta siirtynee ensiviikolle, kun vaimennin kumi oli antautunut vuosiensaatossa, ja hantin puolen etupyörän Camper ihan vituillaan, tosin onhan se olut jo alusta asti kun auto minulle tuli o_O...

    No enivei kävin purkamassa ylätukivarret pois tieltä, ja kumit näytti tältä, mutta Konekorjaamo Marjakankaalata loytyi kumit:)

    Hantin puoli
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kuskin puoli
    [​IMG]
    [​IMG]

    Samalla tuli tsekattua takajarrupalat, jotka oli kuskin puolelta vaihtoa vaille valmiit, mutta rummuissa ei minkäänlaista kaulusta
    [​IMG]

    Että tälläistä tänään...

    PS. OSTAN 10" TAKAJARRUKENGÄT + JOUSET
     
    isalmela ja LehtinenA tykkäävät tästä.
  3. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Samalla tuli testattua us wheelsin 8x15 vanteita, mutta tiukille menee kun jää vajaa 20mm molemmin puolin tilaa, ja ajatuksena olis kuitenkin 235 tai 245 kumeksit laittaa päälle.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Nyt alla olevat center linet on 8x15 et 0 ja 205/60 kumit +2"madalluspalikat jousien alla, niin nämäkin renkaat sai ottaa taittaen pois...
     
    Muokattu: 9.7.2023
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Eikä nuo pohjaanlyöntikumit olleet kuin 10-11 vuotta vanhat... niinkuin nuo jarrukengätkään ja aika vähällä ajolla tuo on ollut useamman vuoden. Kyllä on pas..a tavaraa nykyään.
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Joskus laitellessani slantille uudet kannatinkumit toinen oli antautunut jo seuraavan päivän aamuksi. Moottori oli pudonnut akseliston, k-palkin päälle. Sittemmin ostelin NOS kumeja jemmaan.
     
  6. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    No, kuitenkin niinkin kauan, laatu on nykyään kyllä melko paskaa!
     
  7. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Joo nossiahan pitäis kaikki olla et kestäisi..
     
    juko7 tykkää tästä.
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ne uudet osat on aika monesti chinesiumia.
     
    Seevu tykkää tästä.
  9. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Miten montaa leveyttä näihin a-body 10 tuuman kenkiin löytyy?
    Ja puuttuuko tästä setistä kenties jotain?
    [​IMG]
     
  10. Siinä on sen verran paljon venykumia, ettei laki veny noihin..

    Onko tietoa, että mistä toi akseli tarkkaan ottaen on? Onko se esim. uudemman A-bodyn?
     
  11. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Alla on 8 1/4 akseli, ei enempää tietoa.

    Tarteekin seuraavaksi kattoon leimat siitä.
     
  12. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Toi perä on -75 Dartista otettu eli normaalit 10x2,5" menee tuohon, ei ole vaihtoehtoja.
    Automaattisäädön kamat puuttuvat.

    Korjattu vuosimalli, ei vaikuta mihinkään... :D
     
    Muokattu: 12.7.2023
  13. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Thanks! Täytyy metsästää tollaset liinat, automaatti säätöä ei tarvitse olla, liikaa osia:rolleyes:
     
  14. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Aika rientää.. Jarrutkin tuli kuntoon ja samalla kävin näyttämässä, mutta hylky tuli kunkuskin puolen taka iskari jokaoli aivan dööd!
    Valot tarkistin adellisenä päivä, kaikki toimi pitkiä myöten, mutta kun katsuri laitoin valot päälle ja polkais pitkät, lattiakytkin antautui ja hilut pitkin lattiaa, niin sauhu nousi, sähö haisi ja langat vaan hehkui, no leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä:mad:

    Kotona sitten sähköjen kimppuun, sekä lattiakytkimen korjaus. L-kytkimeltä valoille ja pitkien merkkivalo piuhat olivat sulaneet yhteen, no uutta piuhaaa kehiin, sulake palaa kun pitkä laittaa päälle, niin rupes vituttaa että lopetin samantien:confused:

    Parin päivä päästä oli taas mieli korkeella ja tutkimaan lisää, syynä oli loppujen lopuksi mittaristo ja ilmeisesti oikosessa ja muutenkin toimimaton, niinpä otin pistokkeen mittaristosta irti niin, jopas rupes valot toimimaa:)

    Tänään käyty hakemassa tuore leima.....
     
    isalmela, FuryIII '71 ja dart -66 tykkäävät tästä.
  15. Onnea leimasta.

    Arvaus. Voisiko se ongelma liittyä jotenkin pitkien valojen merkkivaloon?
     
  16. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Vieläkö siellä oli valkoiset Kybit iskareina? Ne onkin jo viime vuosituhannelta peräisin, ostin ne joskus 90- luvun lopulla Koivusen poistomyynnistä. Mutta oikeasti olivat hyvät ajoltaan.
     
  17. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Tattis
    En tiedä, koska ei 8llut edes polttimon kantaa mittariston takana... Se cirguit board on ilmeisesti kyrvähtänyt..
     
  18. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Nehän ne siellä pötkötti:D
     
  19. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Varmaan sitten edessäkin vielä samaa sarjaa :D No, kun auto tuli mulle ensimmäisen kerran 90-luvun alussa, siinä oli uuden karheat säädettävät Konit joka kulmassa ja tallikaveri halusi ne välttämättä Hemi-Dusteriinsa löysien Gabrielien tilalle. Dartin tultua toisen (ja viimeisen?) kerran taas mulle, kaapot lensivät melkein saman tien pönttöön ja Kybit tilalle...

    Mitä muuten laitoit tilalle?
     
    Muokattu: 26.7.2023
  20. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Jotkut ihan perus pumput mitkä sattua olee hyllyssä, täytyy kyllä investoida joka nurkkaan esim: konit, bilsut ym hyvät ;)
     

Kerro tästä muillekin!