PANTHER PINK DART

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja sleepercooler, 5.7.2022.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ne on ihan hyviä vieläkin kunnossa ollessaan. Mä oon uusinut jo kerran moiset toisiin samanlaisiin.
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Samanlaiset Kybit, Gas-A-Justit, jos vaan vielä saa.
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Rock'n'roll autossa on 66 Darttiin saatavilla sekä eteen ja taakse mallit. Kolmisen kymppiä per pala plus verot ja shippingit.
     
    dart -66 tykkää tästä.
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    ~200€ kaikkineen päivän kurssista riippuen, olikohan markka-aikaan saman verran :)
     
  5. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Tarttee varmaan laittaa tilaukseen
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Viimeksi leimalta pompatessa Uspartsissa olis ollut vain arkkienkeli Gabrielin iskareita, jotka oli ainakin silloin rokkiauton halvimmat muutaman dollarin vehkeet. Mä kävin jossakin geneerisessä varaosaputkassa rokkiauton numeroilla tiedustelemassa "ei oo". Hyvä kun edes saa.

    Slantin 0.020" veivilaakereiden uudelleen markkinoilletuloa odotellessa.
     
  7. dart -66

    dart -66 Gearhead


    Mihinköhän katosivat Arwidsonin moottorin osat ja osin Koivusenkin vanhemmat...
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ehkä ne on jollakin mobilistilla, muttei myy. Osa oli semmoista shittiä, etten osaa kaivata. Olisko ollut (brittiläinen) H&Q kytkinlevy, mistä jouset singahteli iloisesti pitkin kytkinkoppaa.

    Edit. Se oli Q&H kytkinlevy mun toistaiseksi ainoassa manuaalivaihteisessa ämerikan autossani. Quinton Hazell. Näyttää olevan edelleen busineksessa ja kun nimellä hakee, niin laadusta keskustellaan...
     
    Muokattu: 27.7.2023
  9. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Dartti laitettu talviteloille... Vähiin jäi ajelutkin:(.

    Kickdownia tuli säädeltyä loppumetreillä, kun vaihtaminen tuntui kestävän, kun säädöt sai suurinpiirtein kohdilleen ja vaihtoi ripeästi, niin mukaan tuli nykäisy vaihtaessa....

    Taitaa peräremonttikin tulla, kun pakin laittaa päälle, kuuluu perästa kova klonk ääni..

    Sähkö töistä aloitetaan ihan ensiksi, kaikki sähköt uusiksi ja Autometer mittarit nykyisen mittarin tilalle..
     
  10. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Vaihtelin ton b&m pro stick kepin saman firman Quicksiilveriin, kun mielestäni jotenkin mukavampi käyttää:).

    Olihan siinä vitullinen homma, kun joutui purkaa penkit ja lattiaverhoilun pois, että sai tehtyä kunnolla.

    Vanha keppi laitettu suoraan läpipultilla lattiasta läpi:mad:.

    Tein tulevaan keppiin kunnollisen kiinnikkeen alle jonka hitsasin suoraan tunnelin päälle ja tein 6mm kierteet kiinnitystä varten.

    Vaijerin kiinnityksen jouduin käntämään jolloin sain vaijerin kulkemaan linjassa..

    Parit räpsyt...
    Vaijerin alkuperäinen kiinnitys
    [​IMG]

    Käännetty kiinnitys
    [​IMG]
    Kepin sovitusta
    [​IMG]
    Kiinnike
    [​IMG]

    Siinä lepää
    [​IMG]
     
    maxvo2, Gary Grand, Arkkumies ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Jo auton ostohetkestä asti vituttanut nuo auton luukut, siivet ja ovet kun irvistää suuntaan jos toiseen, ei käy istunut yhtään linjoihin.

    Kuskin ovesta aloitin säätämisen, eipä ollutkaan kovin helppo yksin , piti saada kevennettyä samalla kun löysäsi pultteja ja liikuttaa ovena sisään/ulospäin, totesin että meikämannen kädet ja jalat riitä tähän hommaan.
    Kaveri tuli jelppimään, niin rupesi homma sujumaan, mutta kuitenkin meni vajaa 2h yhden oven säätöön, mutta tyytyväinen olen kuitenkin lopputulokseen:D.

    Oven lähtötilanne:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ovi säädetty linjaan:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Melko lailla kylkilinja on kohdillaan
    [​IMG]

    Seuraavaksi kuskin lokasuoja, mutta täytyy tilata simmilevyjä jostain..
     
    eeko, isalmela, Kalu ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    [​IMG]

    Otin 60mm madallus kalikat kokeeksi pois jousien alta ja 235/60 kumekset laitettu vanteelle, hanuri jäi kyllä liian korkealle:(..
     
    fmila, esmi, Kalu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Toihan on just hyvä!
     
    kuula, fmila, eeko ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Aika menee vauhdilla.....
    Rupesin hahmottelemaan uutta mittari / lämppärin paneelia, orkkiksen tilalle..

    Leikkautin 1. 25mm riisinjyvä kuosilla olevat alumiini pellit mittojen mukaan....
    Ja porailen reijät, kun saan mieleisen järjestyksen mittareille..

    Ja tietenkin vilkkujen, lataus ja Ö-paine merkkivalot tulee paneeliin, jahka löydän mieleiset.

    Mittarit paneeliin
    - Ö-paine
    - Jännite
    - bensa
    - rundi
    - mph
    Ja
    - vaihteiston lämpö
    - veden lämpö
    Jotka laitan parina joko erillisella paneelia kojetaulun alle tai sitten lämppärin paneeliin.

    Makustelin vähän eri vaihtoehtoja
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 23.8.2024
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Bensa oikealle, isot keskelle ja loput neljä vasemmalle 2 päälle ja 2 alle.
     
  16. fmila

    fmila Gearhead

    Mun piti tähän vastatakin jo vuosi sitten. Kas kun -76 hankin oman -65 GTn niin alkajaisiksi siihen piti myös luisteleva kytkin korjata. -65 273n jatkona oli se sama pieni 9 1/4" (jos nyt enää oikein muistan?) kytkin kun mitä slantinkin jatkona, eikä siihen valurautakoppaankaan, kait isompaa mahtunut? Asetelma oli semmoinen ihmeellinen 3-jousinen, jossa jouset oli vipujen yhteydessä, eli minkä sieltä purin pois. Ongelman ratkaisu löytyi vanhemman harrastajan arkistoista. Hänellä oli oikean kokoinen asetelma, jonka kunnostin. Purin sen ja duunissa ajoin painelevyn suoraksi ja saman verran höyläsin myös asetelman kotelosta veks. Vanhojen 9n jousen tilalle hain uudet 12 kpl, kun niille siinä paikat oli. Jenkki Konalan varaosatiskillä löysi "Hemijouset" hyllystä. Niiden korkeuskin ja jousivoima oli sen verran suuri, et se piti prässin alla kasata. Mutta siihen aikaan ei mistään löytynyt hyllystä uutta kunnollista levyä. Niinpä sinne päätyi justiinkin tuommoinen (ainakin merkiltään) Quinton. Vaan eipä se tuottanut ongelmia, kun asetelmasta tuli sen verran "hurja", ettei sitä oikein säädettynä luistattanut kukaan. No eipä sillä kukaan outo onnistunut liikkeelle lähteä sammuttamatta, ainakaan ekalla kerralla. 273n pohjavääntö oli aika kapea, kun siinä oli Iskyn 286* nokka. Se asetelma pani sen verran hanttiin, et se poljinpukki väänsi mittaaritaulusta painetun piirin poikki niin, että koelaudan valaistus sammui aina kun kytkin oli pohjassa ja valot taas syttyi kun polkimen nosti ylös :cool::cool:.
    Mutta toi stanssi on hyvä tuolla kuvissa, vois jopa keula olla vähän ylempänäkin, muistini mukaan ajo muuttuu korkeemmalla keulalla "siedettävämmäksi";)

    t.AM
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  17. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Kaikki mittarit ei mahdu samaan paneeliin,2 mittaria ei mahdu päällekkäin, limittäin menis, mutta joutuisi siirtää valo ja pyyhkimen katkaisijat toiseen paikkaan, enkä halua puhkoa kojetaulua.

    Ensimmäinen versio meni vituiksi, niin siitä saa sapluunan seuraavaan versioon..

    Alustavaa mallailua...
    [​IMG]
     
    Seevu ja Fuselage tykkäävät tästä.
  18. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Porailin uuteen levyyn mittareiden paikat, valo ja pyyhkiöiden katkaisijat normi paikalle, mutta virtalukon paikka vielä vähän auki:rolleyes:
    [​IMG]
     
    fmila ja Seevu tykkäävät tästä.
  19. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

Kerro tästä muillekin!