Paras Made in USA V8 moottori

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja TopyCa, 20.11.2024.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    No ei niistä vanhoistakaan V8 koneista nyt kovin kummosta meteliä lähde vakiona. Samalla tavalla nekin vaatii nokkaa, peltisarjaa, putkistoa yms kuin uudemmatkin koneet että on älämölöä.
    Eli loppuen lopuksi eroiksi yleensä jää tönäri koneissa sytkä järjestys ja millanen kampura on koneessa.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  2. max

    max Double Gearhead

    Isolohko Letukkaa on ollut tarjolla kansalle vuodesta 1965.
    60 vuotta ja taitaa GM Performace ja monet muut sitä erimuodoissaan edelleen valmistaa.
     
    Gary Grand, Seevu ja Procharged Vette tykkäävät tästä.
  3. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    327 on minunkin suosikki!
    Yksi parhaimpia; kulkee, kestää ja kiertää ja soundit hyvät aivan vakiona, tai ainakin '60 luvun Corvetten padassa.

    BB Chevyt ja muut sopinee Drag ja katujuttuihin.
    Historic road racing kisoissa BB luokat olivat aina viimeisenä tietystä syystä...
    "Kissanhiekka/ Harja ryhmä" toimitsijat kutsuivat niitä "Track oilers" ja osa haihtui piiloon...
    Ja totta se oli; Monta laukesi 10 kiekan kisassa.

    Mutta kun LaMans voitettiin niillä ja monta muuta, se lie ollut know-how'n puutetta? Rahasta ei ollut puutetta, monet BB kuskit olivat miljonäärejä.
     
  4. Tässä sulle sellanen uusilla mausteilla:

    [​IMG]
     
    Seevu tykkää tästä.
  5. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Ihan Ok mutta tykkään enemmän cross ram DCOE tyypistä. Ei tarvitse scooppia.

    Sellaisia oli '60 & '70 luvun Italialaisissa pikkusarjojen autoissa joissa oli Chevyn ja Ford'in koneet. Taisi olla myös ISO merkkisissä.
    Löytyi infoa; Iso Grifo (rassasin sellaista Californiassa) ja Bizzarrini;
    https://mycarquest.com/2019/05/the-artistry-of-the-weber-carburetor.html

    PS. Aulis Poutainen / Viby Racing Eskilstunassa oli tehnyt uuden DCOE mallin ko imusarjasta.
    En muista oliko GM vai Hoppa V8. Näin sen kesällä.

    Kiinan kopio;
    https://www.ebay.com/itm/362629683560?_trkparms=amclksrc=ITM&aid=1110006&algo=HOMESPLICE.SIM&ao=1&asc=277110,276749&meid=2cf3e08ec60e4abd8ea8c2261e93c560&pid=101224&rk=2&rkt=5&sd=275959050077&itm=362629683560&pmt=0&noa=1&pg=2332490&algv=DefaultOrganicWebV9BertRefreshRankerWithCassiniEmbRecall&_trksid=p2332490.c101224.m-1
     
    Muokattu: 25.11.2024
  6. Oli kai niitä muitakin valmistajia. Ainakin Moon teki sellasia:

    [​IMG]
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Varmaan parempi kuin moni huonompi, mutta aivan paskat äänet jos vertaa kunnon V8 ääniin.
     
  8. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mun mielestä kiljuu hienosti, ainakin videolla! Todellisuudesta en tiedä, luultavasti kuulun sen verran alhaiseen palkkaluokkaan että ei ole suurempia mahdollisuuksia tavata Valkyrieta koskaan livenä :rotfl:
     
    Gary Grand ja TopyCa tykkäävät tästä.
  9. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Kyllä se kiljuu ja se tehtaan ope/valvoja sanoi "Ajoimme puolella teholla ja kerran 60%'lla"
     
  10. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead


    Kyllä, ja ihan hyvinvoivalta tämäkin vaikuttaa:

     
    Gary Grand tykkää tästä.
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Jos kiljuminen kiinnostaa niin sittenhän se on kiva että moottori kiljuu.
     
  12. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Ei epäilystäkään etteikö ole mahtava motti mutta maksaa täältä ostettuna veroineen 49.800 €. Eli enemmän kuin ostamani koko auto. Itse ostin vain ahdinsarjan hilppeineen vajaa 11 k€ kun isolohko oli jo niin moottorille ei tarvinnut tehdä mitään. Ei silti pärjää tuolle elephantille missään mutta köyhä ei pysty enkä tiedä olisiko tähän maahan yhtään vielä tullut tuollaista cratea. Ostajat lienee harvassa koska 632 moottorin tai vastaavan saa muualta huomattavasti edullisemminkin.
     
  13. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Jaa, sen pitää mahtua johonkin budjettiinkin?
    Ei vaan, tarkoitus oli tuota tuoda esille että vieläkin isolohkoa tehdään.

    Eikä tuotakaan linkkaamaani kannata vapariksi jättää, pikkusen hilpasta domeista pois ja sopivalla turbolla tai kahdella puoli bar ahtoja, vaikkapa E85 polttoaineena.

    Tai sitten tälläisen suoraan:

    https://www.hotrod.com/how-to/mercury-racing-big-block/

    https://www.rochesterboatcompany.co...00-hp-90l-v8-competition-sterndrive-29113575b

    Sopii suoraan Chevyn vaihdelaatikkoon, on siis siinä mielessä edullinen.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  14. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Aika pitkälle tämäkin design on venynyt, 23-asteen kansilla jne:

     
    artsiracing ja El 60 tykkäävät tästä.
  15. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Jos budjetilla ei väliä niin sitten valintani on Olds W-43 Hemi. Arvoa vaikea arvioida, niitä ei montaa ole.
     
  16. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mikä siitä tekis parhaan?
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Onks 5,7 diesel jo mainittu?
     
    LPV ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  18. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kaverin Raisport-veneeseen tungettiin 90 luvulla Fordin 302, pienen piristelyn jälkeen kesti uskomatonta laulattamista vakio alakerrallaan vuosia.
     
  19. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Kuuluu "Maaseudun Tulevaisuus" maamoottori palstalle :)

    Lopetin joskun 1977 diesel autoilun kun tei Mersun nätiksi ja sain nätin likan kyytiin tansseista.
    No, himot heräsi tietysti mutta likka sanoi: "Jos haluat pesää älä haise Tiisselille!"

    Olin tankannut ja käyttänyt "diesel rukkasta" mutta kai se helvetin haju silti vähän tarttui.

    Naku Mersu meni heti myyntiin ja bensa vastaava tilalle ja kaikki hyvin! Alkoi onnistua.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  20. Cleve

    Cleve Gearhead

    Kyllähän se Fordin 427 on korkealla tässäkin kisassa. Se kuitenkin voitti Ferrarit, Porchet jne...LeMans 24h kisassa 1966-69.

    Toinen hyvä blue oval tuote mielestäni olisi 460, joka ollut ns. work horse ja tuotannossa 1968-1997
     

Kerro tästä muillekin!