Paras Made in USA V8 moottori

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja TopyCa, 20.11.2024.

  1. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Minä näistä mitään ymmärrä...mutta kun on niitä lepuutustoiminnolla olevia V8 moottoreitakin: V8 - V6 - V4...niin miten toimisi vai olisiko mitään etua sellaisesta että V8 koneesta minkä nokka-akselista puolet (V4) olisi tehty parasta vääntömomenttia ajatellen ja puolet max huipputehoa ajatellen?? Kumoaisiko ominaisuudet toisensa, vai?? :oops:
     
  2. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Kotiin ajaessa muistui mieleen tämä juttu joka hauskasti esitetään. Liittyy ainakin veekasiin.
     
  3. NUS-50

    NUS-50 Gearhead

    Parhaudella voidaan tarkoittaa niin montaa eri asiaa. Tehoa, kestävyyttä, luotettavuutta, viritettävyyttä jne monia asioita.
    Uskoisin että löytyy kuitenkin parhaiten kriteerit täyttävät moottorit diesel puolelta.
     
  4. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

  5. jknR

    jknR Gearhead

    Eikös tuota ole just yritetty esim. tuollaisessa Alabamassa tehdyssä Toyotan 3UR-FE-moottorissa missä on säätyvä imu- ja pakonokkien ajoitus?

    https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=108
     
  6. mopperi1970

    mopperi1970 3rd gear

    Chevy 305. Se kestää isältä pojalle, kun ei ole otettu liikaa tehua. On tullut ajettua satoja km.
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Gen 3 Hemi. :D:p:D. Valmistettiin yhtä kauan kuin Isolohko Moparia.
    Vaatimattomasta 340hp alusta +1000hp 170 Demoniin. Isoin muutos ollut VVT ymppääminen koneeseen. Muuten muutokset aika pieniä. Osat käy aikalailla ristiin. Materiaalia, pikku muutoksia lohkossa yms. Retrofit onnistuu kans, jota helpottaa SBM kytkinkopan jako.
    Käytetty autoissa, Suv ja truck koneena, eli toimii kaikkialla.
    Ei isompia vikoja vs muiden konsernien koneet. Kestää viriä hyvin.
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Koska en tiedä,kysynkin mitä isompia vikoja on muun konsernin koneessa eli isossa Letukassa?
     
  9. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Eikö tuollaisesta moottorista jossa puolet on tehty toiseen ominaisuuteen ja puolet toiseen tule vaan keskinkertainen kumpaankin päähän?

    Ajoitustahan nokilta kääntelee monikin v8-moottori, mutta onko sellaista jossa Hondan vtec kaltaisesti tulee eri nokkaprofiili käyttöön? Eikö sellainen vasta mahdollistaisi hyvän väännön ja korkeat kierrokset?
     

Kerro tästä muillekin!