paras ruuvilukite ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kmovat, 9.4.2009.

  1. kmovat

    kmovat 1st gear

    tai vastaava toteutus. pitäisi pultti ja mutteri naittaa kiinni niin ettei enää koskaan irtoa, hitsaus ei käy. ehdotuksia.....
     
  2. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    vyrtin vöhöriä on aika hyvää kun putsaa jenkat hyvin. tai väännä väkisin joku likimain kiärteenen ruuvi sinne
     
  3. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

  4. toomass

    toomass 1st gear

    Haponkestävä pultti ja mutteri yli tiukkaan. Leikkaa niin kiinni että ovat "samaa puuta"
     
  5. kmovat

    kmovat 1st gear

    Tarkennetaan sen verran että pultista&mutterista pitäis tehdä pyöränpultti. Ja elä sano et ei saa tehdä, osta valmiina, ku ei löydy. tai jos joku tietää 12/1.5 40mm pitkää pulttia naaraskuusiokolo kannalla (max ulkohalkaisija 19mm) jossain myytävän niin kiitollisuudella otan tiedon vastaan.
    nyt tarkoitus ottaa riittävän pitkä ko. pultti, katkaista siitä pää pois ja tilalle sopiva mutteri ja voila`pultti vamis. olis vaan kiva kun se mutteri pysys siinä pultissa kiinni..
     
  6. 69

    69 Gearhead

  7. kmovat

    kmovat 1st gear

    no just ku ei haluis hitsata ettei tulis mittään lämpöongelmarajatilanne juttuja siihen pienelle aluveelle.
     
  8. JKF

    JKF Gearhead

  9. kmovat

    kmovat 1st gear

  10. JKF

    JKF Gearhead

    No entäs jos sinne täräyttää vain M12x1.5 pinnapultin ja siihen tuollainen mutterin, niin eikös se ole silloin ihan virallinen kiinnitystapa?
     
  11. kmovat

    kmovat 1st gear

    jep. on mutta talvipyörille tarvii kuitenkin tavalliset pultit et sen puoleen olis helpompi kun ne sais helposti irti. tai voihan nekin kiinnittää sit muttereilla, tulee vaan reilusti pultti läpi.
     
  12. repecab

    repecab 1st gear

    En nyt oikein ymmärrä ongelmaasi, pinnapulttihan irtoaa helposti kun tiukkaat kaksi mutteria toisiinsa peräkkäin ja käännät sisimmäisestä pinnapultin irti. Kuusiokololla varustettuja pyöränmuttereita nyt on ainakin saatavana ja eikös tarpeeksi vahvaan konepulttiinkin ole pikkujuttu sorvata oikea kartio kannan alle. :eek: :eek:
     
  13. kmovat

    kmovat 1st gear

    niin eipä sillä väliä ole kummasta päästä aukeaa. jos laittaa nuo pinnapultit niin olis varmaan hyvä sinne napaan laittaa myös lukite?
     
  14. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Kyllä se taitaa olla toi würthin vihreä, irrotuslujuus 25Nm/M10.

    Itse menin sen virheen tekemään että takaiskarin pultteihin sitä, käsin ei jaksanut räikällä vääntää ja mutterimopolla aukesi tosi hitaasti ja mutteri oli sen jälkeen tulikuuma..
     
  15. -TH-

    -TH- Gearhead

    vyrtin vihree ja sininen liima on aukastavissa ilman lämmitystä, se punanen joka voi löytyy laakerilukitteenkin nimellä, EI aukee ilman polttoa, eli sillä kyllä pysyy.
     
  16. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Würthin specsien mukaan punainen on ainoastaan lämmönkestävä, molemmat irroitettavissa vaikeasti. Irrotuslujuus punainen >23Nm vs. vihreä >25Nm. Leikkauslujuuksilla on hiven eroa punaisen eduksi.
    Luulen että molemmilla pysyy tuossa käytössä varmasti.
     
  17. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Meillä vois olla tollasia töissä, voi kyl pituus heittää mut niis ei tietty oo minkäänlaista kartiota mutta kysyppä sellasesta firmasta kun http://www.oulunpultti.fi/ ne toimittaa ihan mh:n kautta
     

Kerro tästä muillekin!