Paremmat h-4 polttimot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja voittol, 28.9.2009.

  1. voittol

    voittol 2nd gear

    Tästä lienee aiemminkin puhuttu,mutta enpä niitä löytänyt, rahapäivä lähestyy ja mietin sijottaisko n.20 euroo / pari johonkin pilipsin tai osramin ties montako % paremmin näyttäviin polttimoihin, ts . kestävätkö ja ovatko mainostensa veroisia, ja mihin tuo paremmuus perustuu? nimim. umpiot ja releet kunnossa.
     
  2. tabs

    tabs Gearhead

    Itse satsasin vuosi sitten niihin ossun nightbreakereihin, ihan jees. Valo on paremman sävyistä(valkoisempaa) valoteho ei juurikaan kasvanut havaittavasti.
    Mutta voin suositella, ts. ostan jatkossakin omiin kikottimiin
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Suosittelen yhä, niinkuin aiemminkin, Bilhelveten "äärimmäisen valkoista" valoa antavia polttimoita. Eivät vie konkurssiin hinnallaan ja kestävät ihan hyvin ja valaisevat todella hyvin.

    Olihan ne erään lehden testissä kärkipään polttimot ja hinta/laatu ylivertainen.
     
  4. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    .

    itelle ostanu pari kertaa noi +75% polttimot ja hyvin on kyllä nähnyt niil,mut ei ne kestäny ku pari kuukaut. siirryin takas normi polttimoihin eikä oo hajonnu sen jälkee.
     
  5. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mulla myös käyttökikkareessa Osramin Nightbreakerit, valo on tosiaan valkoista ja mun mielestäni valotehokin parani jonkin verran. Miinuspuolena tuntuu olevan kestävyys, ensimmäinen pari kesti melko tarkkaan 10tkm. Noita Bilteman polttimoita vois vaikka kokeilla seuraavaks...?
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jos valoja meinaa parantaa, niin ensimmäiseksi pitää laittaa paksummat piuhat ja releet.

    Tein aikoinaan sen tempun, ja valotehon nousu oli todella merkittävä.

    Toimenpiteestä löytyy monta ohjetta ja tarinaa netistä.
     
  7. rakkari

    rakkari 3rd gear

    pistä 100w polttimot tai xsenon sarja niin rupee päivä valkenemaan... :rotfl: ei tietenkään mihinkään uuden karheisiin menopeleihin vaan johki vanhoihin rakkineisiin näit on hyvä viritellä.. :-?
     
  8. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Täältä toinen ääni kans xenon sarjalle, niillä saa oikeasti kirkkaat valot.
     
  9. ilastone

    ilastone 1st gear

    ei ihan joka umpioon lyhkesille hyvät nuo kenonit, paitsi tietysti jos tykkää kun vastaantuliat vilkuttelee... :poff:
     
  10. Damned

    Damned Gearhead

  11. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Ite huomannu ettei kannata sijoittaa rahaa kalliisiin polttimoihin, hinta-laatusuhde on monesti ollu noissa 3-5€/kappale polttimoissa parhaimmillaan. Osram/boschit oli h4:na edellisessä käyttiksessä. Ja bilteman h7 kesti nelinkertaisesti vrt philipsin vastaavaan :eek:
     
  12. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  13. voittol

    voittol 2nd gear

    Nonin nyt on kohta kuukausi kokeiltu, Motonetista ostin polttimot ,meni kumminkin nuukailuksi eli en ostanutkan niitä osrameita vaan G E merkkiset ,puolet halvemmat ,joissa kanssa lupailtiin isoja prosentteja, ovat vielä kestäneetkin. uusin myös umpiot kun ei alkuperäset enää olleetkan niin hyvät , mitä kuvittelin.
     
  14. sepi-ukko

    sepi-ukko Gearhead

    Joo kun ostaa harrikkaan tärinäkestävät polttimot(kalliimmat) niin menee kahdessa viikossa, kun taas normaalit kestää pidempään . . .
     
  15. L.P.

    L.P. Gearhead

    Jos umpiot eivät olisi olleet kunnossa, niin olisin sijoittanut niihin. Esimerkiksi pyöreä standardiumpio maksoi halvimmillaan 16 €, mikä on vähemmän kuin poltinpari.

    Kirkkaampia polttimoita olen kokeillut pariin otteeseen. En ole huomannut eroa tavallisiin. Ovat joka kerta palaneet syystä tai toisesta ennen aikojaan ja nyt on paikallaan Motonetin halvimmat.
     
  16. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Mulla on kolmatta vuotta käyttövessassa 90/100w "rallipolttimot"

    Pikkukatsurit toki tietää ettei niitä saa laittaa mutta mua ei asia vaivaa . Pitkillä todella kirkaat ja antaa hyvän valon. Ja kyllä - umpiot kestää vallan mainosti . Suosittelen lämpimästi. Tarvikeliikkessä joutuu kysymällä kysymään kun eivät saa pitää niitä "esillä" :rotfl:
     
  17. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mä sain kyllä umpiot vaihtokuntoon noilla tehokkailla polttimoilla joskus.
    Poltti heijastuspinnat ihan paskaksi. Polttimot oli muistaakseni 80/100w.
     
  18. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    cäddyssä meni molempien umpioiden lasit paskaks 100 w kun talvi vähän hellitti
     

Kerro tästä muillekin!