Parkit ja puolivalot neljässä umpiossa ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Jukka K, 18.5.2006.

  1. Jukka K

    Jukka K 1st gear

    Jos autossa on alunperin 4 umpiota niin voiko parkkivalot palaa kaikissa neljässä umpiossa ja puolivalot ainoastaan ulommissa umpioissa. Pitkät valot on kytketty kaikkiin 4 umpioon palamaan yhtä aikaa. Auto on valmistettu vuonna 1969. Alkuperäisessä järjestelmässä sisemmät umpiot ovat ns. sealed beam eli pelkät pitkät valot. Ko. auto on Vauxhall Ventora Mk1 1969.
     
  2. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Minulle katsastusmies selitti parkillisten lisävaloumpioiden yhteydessä, että siitä pitkien umpiosta pitäisi löytyä joku kirjain kahdennetun parkin merkiksi. Minulta sitä kirjainta ei löytynyt, joten joudun poistamaan polttimot vaikka niitä ei ole kytketty.
     
  3. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    mulle sano katsari että kun auto kerran on 62 vm niin saapi palaa kaikki 4 kappaletta yht.aikaa.... nyt siis palaa lyhkäsillä vaan uloimmat/ylemmät.
     
  4. Luulija

    Luulija Gearhead

    Aken sivustot sanoivat viimeksi että parkkivaloina palavien lamppujen maksimi lukumäärä on 2.

    Äärivalothan on sitten asia erikseen... 8)
     
  5. swedu

    swedu 1st gear

    ventoran joskus omistaaneena sanoisin, että pysy alkuperäisessä.
    parkit ja lyhyet reunimmaisissa, pitkät kaikissa neljässä.

    toivottavasti olet releistänyt nuo valot.
    valokatkaisin ei tainnut kestää oikein hyvin ilman relettä.
     
  6. tw

    tw 1st gear

    Puolikkaat saa kahdentaa jos on alle -80vm kikotin, mutta parkkeja ei. Toki parkit saa olla niissää sisimmäisissä umpioissa, vaikka ne olis pelkät pitkät. Näin neuvoteltiin katsurin kanssa -86 Capricen nelivalojen kohdalla.
     
  7. Jukka K

    Jukka K 1st gear

    Ok, kiitos vihjeistä. Otan parkkilamput sisemmistä umpioista pois rekisteröinnin ajaksi. Valokytkimet on vaihdettu ja releet asennettu. Alkuperäinen valokytkin ei toiminut ollenkaan.
     

Kerro tästä muillekin!