Parkki asento

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 23.6.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onkos se nyt sitten menoa vai tilapäistä mielenhäiriötä : Ei tahdo toi vaihdekeppi jäädä parkkiasentoon... "luiskahtaa" jotenki takas :/ Sain sen nyt kyllä taiteilemalla jäämään, mut tos edellisel kerral ku teki sen ja olin taas lähdös ei startannu enne ku nostin toisella kädellä vaihdekepin "oikeeseen" asentoon...
    ("vika" ilmesty tänään...)
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    niin: TH350!
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mä mistään mitään tierä! , mut oliskos mahollista että vaihteiston tukikumi revennyt ja vaihteisto eri asennossa ja laatikon pää ei liiku pidemmälle ja valitsin jää vajaaksi yläpäässä asteikkoa. Ja kun väkisin nostat keppiä ylöspäin startataksesi niin vivusto myötää.......
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Miten se pääsee repeemään ? Ihan normaali ajoa ollu tänään :/
    Oon kyyl tossa kevväämmällä ajellu aikas kuival loodal, stefa vuosi:/ mut se on silti toiminu iha hyvin ain sen jälkee ku oon lisänny öljyä :/ :/
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sellasta vielä et minkäs hintane on laatikko remppa ? Tai minkä hintasia on loodat ? Siis EHJÄT...
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kumi väsyy kun vaihteisto elää ja sitten se repää. Aika usein kun meille tulee melkein mikä tahansa noin kymmenen vuotta vanha jenkki korjattavaks, on kumi poikki tai niin öljyn kyllästämä että vaihteisto ei saa tarvitsemaansa tukea tai koko vaihteisto on alempana kuin alunperin, silloin vivuston säädöt ei välttämättä täsmää.....
     
  7. OpaS

    OpaS Gearhead

    Kai siinä vivustossa joku säätö on, kattoo nyt ekaks ettei siitä korjaantuis/löytyis löysää.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Muuten pelaa vaihteet ihan okey, pitäskö kaikkien pränkät jos olis toi kummari jutta?
     
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Toi oli vain yksi ehdotus, ei kai se ole vaikea asia käydä auton alla katsomassa mikä on kumin kunto tai näkyykö jotain syytä P -asennon kettuiluun??? Ja tietysti vianmääritystä auttaisi paljon jos tietäisi, missä autossa TH-350 on kiinni?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: JAMANT 2004-06-23 21:08 ]</font>
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Meikäläiselle se ON aika vaikee juttu :grin:
    Väärää sukupuolta :grin: Caprise Classik
     
  11. Rytari

    Rytari Gearhead

    en muuten ole enne kuullutkaan että sukupuolen valinnalla olis vaikutuksia siihen alle pääsyyn? :=
     
  12. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Daisarit ottaa kiinni helmaan jossei oo tunkkia =)

    Noh asiaan. Ryömi sinne auton alle ja pistä käsijarru päälle ja pyydä kaveria siirtelee vaihdevipuu ees taas ja kato miten se mekanismi siellä tottelee..jos näyttää että jänkkää yritä itte avittaa. josko tulis järkiinsä pelkällä säätämisellä.

    Paha on neuvoa ku ei neuvoja ees kokeilla käytäntöön..
     
  13. chvoy

    chvoy 1st gear

    Ihan kivoja ohjeita, toi voi vaan olla vähän vaikea toteuttaa.
    Yksin kun koittaa vikaa etiskellä niin harvemmin onnistuu. Eli ei muuta kuin auton alle ja kyllä se kattomalla selviää. Kannattaa kurkata vielä jonkun toimivan pelin alle ja ihan mitalla kattoo missä asennossa sen lootan siellä pitäis olla.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hei haloo :smile: Kyllä sinne alle mahtuu ! Ei se siitä ole kiinni :/ Täytyypi kattoo josko joku asiantuntija zoomais sitä.
    Kiitti vaan vinkeistä. Meinaan kyllä kruisailla sillä tänäänkin, hajoo sit jos hajoo ! Ei muute kukaan antanu minkäänlaista hinta arvioo rempalle/lodjulle??
     
  15. Ylli

    Ylli Gearhead

    Rempan hinta on 100-500 Eur, riippuen mitä uusitaan, ja aika paljon rempan hinta riippuu siitä kuka sen tekee. Siulla on varmaankin vaan vivustossa pientä hienosäätöö, siulla on rattivaihteet??, joten tutkiskelehan vipuja vähän aikaa, tod.näk. säätöä vailla on rattiputken ja laatikon välisen tangon asema?!
     
  16. olds 350

    olds 350 1st gear

    Rempan hinnasta, että riippuu tosiaan mitä uusitaan. Pelkät kitkat saa alta viidenkympin ja täysi korjaussarja maksaa satasen paikkeilla (ja paljon ylikin), eikä se edes sisällä kaikkia osia (panta, helat, välilevyt, suodatin puuttuu). Ja pelkässä kitkojen vaihdossa täytyy loota purkaa kokonaan, eli liikkeessä tehtynä hintaa kertyy. Ja jos vielä vaihdetaan mäntien tiivisteet ja laakerit, maksaa vielä enemmän. Ja öljyä menee täysin tyhjään lootaan ehkä 11 litraa eli n.60 e. Ite just laitoin 350:sen levälleen ja ostin korjaussarjan, pannan, välilevyt ja 2 suodatinta ja rahaa on mennyt n.200 e. (teen ite)+vielä öljyt.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiitos tästä:)
    Menen tänään pajalle näyttämään, ans kattoo mikä on diagnoosi :/ toivottavasti joku iahn pikku juttu vaan :smile:
     
  18. Ylli

    Ylli Gearhead

    Jep, jouduin säätämään omaa vaihde"vipuhässäkkää" kun laitoin laatikon talvella paikoilleen! Vaikee selittää sanoin, mut jos siun vaihdekeppi on jo ns. parkkiasennossa, eli ihan vasemmassa laidassa, mut itse vaihdelaatikon vipu on vasta "menossa" parkille, niin kyseisenlainen ongelma on mahdollinen...näin huomasin kun säätelin omaa!

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Ylli 2004-06-24 10:54 ]</font>
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiitos! Vika korjattu ! Säädöillä selvittii !
     

Kerro tästä muillekin!