Parkuva tehostin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Anonymous, 4.6.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kertotaa tietäjät kun ratin kääntää ns. tappiin niin tehostin päästää helvetillisen parkaisun . Veteleekö viimeisiään ja voiko korjata jotenkin itse vai hommaanko suosiolla toisen tehostimenpumpun???
     
  2. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Mitä, jos kiristäisit hihnaa.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tai tarkistaisit nestetasot..
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    öljyä on ja hihna ei luista siis parkuu vain ääriasentoon käännettäessä ei muuten
     
  5. Riztoreipas

    Riztoreipas Gearhead

    kaikki tehostimet ton tekee...jätä se viimonen sentti kääntämättä...
     
  6. vw79

    vw79 3rd gear

    älä käännä ääriasentoon, vaan jätä se viimeinen sentti ratistä vääntämättä!

    myös vanhat öljyt toisinaan saa tehostimet vonkumaan- uutta tilalle ja hiljenee.
     
  7. lake ender

    lake ender Gearhead

    Hihna se siellä valittaa. Vaikka hihna olis uusi ja kuinka tiukalla tahansa, niin ainakin moparin tehostin "ottaa kiinni" ääriasennossa, niin että hihna parkaisee.
    Ei kannata käännellä tappiin asti.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    60-luvun Cadillacin owner's manual sanoo " älä koskaan käännä ohjauspyörää ääri-asentoon."
    Autossa ei vikaa, käyttäjässä kyllä.
     
  9. Duster

    Duster 1st gear

    Opel Omega -91 käyttis kertoo, että ei saa kääntää tappiin asti.
    Eli tää ominaisuus taitaa olla jopa kaikissa tehostimissa/autoissa.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei ole.. toimivan jenkki GM:n voi kääntää tappiin. Sillon taitaa "vapautusventtiili" auteta, sillä tehostimen pumpun ääni muuuttuu..
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kuullostaa hassulta.Ratti kääntyy johonkin pisteeseen asti mutta sitä ei saakkaa kääntää sinne asti?Kärjistäen juttua edelleen mitä jos jarrupoljin kopsahtaa lattiaan no älä paina niin syvälle heheh.
     
  12. Ranchero-78

    Ranchero-78 1st gear

    Miten lie, Caminossa, Malibussa ja nykyisessä Rancherossa vingahtaa ääriasennoissa..
     
  13. Fastback

    Fastback Gearhead

    En käännä millään autolla ohjausta ihan tappiin. Jos siitä tappiin kääntämisestä tulee tapa, niin sitten joskus pakkasilla menee topparit paskaksi (jos topparit kumia - mahdollista ainakin).
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    No sitten lienee ainaskin Caminossa ja Malibussa vikaa tehostimessa/venttiileissä..
    Kun toimivan 77-90-lukulaisen US GM:n kääntää "tappiin" tehostimen ääni muuttuu vaimeasti "suhisevaksi", aivan kuin joku olisi avannut hanan.. Kiljua ei sen pitäisi..

    Ilmeisesti tappiin kääntäminen avaa jonkin ohitusventtiilin, joka laskee paineet kiertämään vapaasti, sillä tehostimen ääni muuttuu taas, kun käännät ohjauksen pois "tapista". Siis näin oikein toimivan tehostajan kanssa. Myöskään 1979 lavan tai 1990 capricen omistajan manuaali ei puhu mitään tappiin kääntämiskiellosta..

    T. Vuodesta 1979 GMien ohjaustehostinten suhinaa kuunnellut :wink:
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mä en millään autolla
    - paina kaasupoljinta ihan pohjaan
    - avaa ovia täysin auki
    - avaa ikkunoita täysin alas
    - paina jarrua pohjaan
    - täytä tankkia aivan täyteen
    - pese kokonaan
    - ...keksi lisää...

    :smile:
     
  16. Janski

    Janski 1st gear

    Vapautusventtiili=ylipaineventtiili=varoventtiili.
    Kun se tehostinsylinteri pohjaa niin paine nousee, ja venttiili heittää sen pumpun vapaakierrolle..??
    Ja ääni muuttuu pumpussa.

    Näin se ainakin muualla toimii.
     
  17. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Kiristä se hihna vaan niin tiukalle kuin saat, niin ei vingu.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kärsii mullaki Valiantissa kääntää tappiin eikä parkase...eikä kyllä suhisekkaan. ja siis on tehostin.
     
  19. Janski

    Janski 1st gear

    Yhtä viisasta käännellä sitä toppareita vastaan, kun kääntää sitä rattia paikallaan tehostimella olevassa autossa.
    Nivelet tykkäävät huonoa.
     
  20. Masi_K

    Masi_K 3rd gear

    Liekkö tuokaan nyt järkevää? Laakerithan siinä menee?
     

Kerro tästä muillekin!