Paypal huijausko?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja riviera56, 19.10.2017.

  1. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Voisiko joku avata lyhyesti, miten paypal huijaukset tapahtuu? Mulla on vähän epäilyksiä tuosta brittiläisestä hemmosta, joka on ostamassa multa autoa. Kaveri ei juurikaan ole itsestään kertoillut ja on ostamassa autoa englantiin liikkeeseen.
     
    Muokattu: 19.10.2017
  2. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Tuohan on vanha ikivanha huijaus. Yleensä muka lähettävät maksun, ja todisteena tulee väärennetyt kuitit.

    Paypal on muuten turvallinen, mutta tuolla konstilla on ihmisiltä viety rahat. Euroopan sisällä on helppo maksaa suoraan pankkitilille, joten täällä Paypallille ei ole tarvetta.
     
  3. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Mulle kans yritettiin tota reilu vuosi sitten mutta kyseessä oli merijalkaväestä "eliza" joka oli komennuksella virossa ja haluasi ostaa rysyni ja paypalin kautta olis muka maksanu ja muka laivaston shippari olis tullu hakemaan cirruksen pois ja näyttämään paypalin maksutositetta, heti heräs kellot kilisee ja tähän vastasin, money talks and bullshit walks, cold cash only.
    Toisenkin kerran joku yritti johon vastasin, this smells like a scam so please be so kind.... fuck off.
    E: ketään täys järkinen ei osta suomesta yli kallista vanhaa autoa ellei sitten ole heeeeelvetin harvinainen.
     
    Poke, Norri, cdv70 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. peltsi

    peltsi Gearhead

    Se paypal huijaus ei mee noin ku mestarit väittää. Jokainen voi itse tarkistaa ennen myyntiä että rahat on siirtynyt paypaliin eli ei siinä kukaan pääse huijaamaan. Ei ne mitään kuitteja tuu teille näyttelemään eikä ne oo tein romuista kiinnostuneita.
    Ainut asia mikä niitä kiinnostaa on se että onko teillä Paypal tili ja mikä on teidän s-posti osoite. Mikä sen parempi paikka niitä kalastella ku vanhojen romujen epätoivoisilta myyjiltä.
    Jos olette ostamassa autoa niin maksaisitteko ihan tosi sen suoraan pankkitilille yksityishenkilölle suomen ulkopuolelle?
     
    ramtouch, Norri, Saetkae ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. peltsi

    peltsi Gearhead

    Niin se huijaus menee siten että kysyvät että onko teillä paypal tili ja voiko sitä kautta maksaa.
    Vastaatte kyllä
    Näin ne saa tiedon että käytät paypalia ja jos vastasit s-postilla niin siitä saivat viellä s-posti osoitteen.
    Sitten sovitte hinnan ja tää neekeri lupaa maksaa summan asap.

    Menee pari päivää ja Paypalilta tulee ilmoitus s-postiin että teille on tullut sovitun suuruinen maksu Paypal tilille ja s-postissa on linkki jota kautta voitte käydä sen tarkistamassa.

    Klikkaatte linkkiä ja näette että siellähän se raha on.

    Sammutatte tietokoneen ja rupeatte odottamaan noutajaa jota ei koskaan kuulu.

    Syötitte feikki tilille tein paypal tunnuksen sekä salasanan ja nyt se neekeri voi ostaa koko heimolleen kaikkee kivaa sun paypal tilin piikkiin.
     
    Poke ja Norri tykkäävät tästä.
  6. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    En päästänyt huijausta sille asteelle että olisin ilmottanut paypal tilini "eliza" oli vaan sinnikäs ja laitteli sp viestejä joihin en sitten enää vastannut.
     
  7. Jsp

    Jsp Gearhead

    Se juju piilee siinä että se linkki on kaikkea muuta kun paypalli..
    Linkki saattaa olla tyyliin www.peipal.com/309ej4tr0q9234jt09q32j4mnt09q3m4jt

    Jos joku sanoo että mene jostain linkistä kattoo paypallia niin unohtakaa ne linkit ja menkää ihan googlen kautta paypalliin ja kirjautukaa sieltä. Huomaatte ettei sinne ole mitään tullu.

    Heh.. neekeri ostaa heimolleen banaaneja.

    Paypalli on turvallinen jos sitä osaa käyttää oikein. Itse en ottaisi mitään yli 500 euron juttua paypallin kautta vaan tilisiirrolla. Koko peipallin idea on siinä että jotain pikkuostoksia saat nopeasti ja helposti. Kuten jotain auton osia, esim ovenkahvaa, trimmin osia, badgeja, jotain pikkusia moottorin osia yms yms..
     
    Norri tykkää tästä.
  8. peltsi

    peltsi Gearhead

    Miten se tilisiirto toimii yksityisten välillä? Siirrät rahat tuntemattoman heebon tilille ja sitten lähdet hakemaan autoa tms.?
    Vai meet paikan päälle, maksat tilisiirron ja sit odotellaan rahan siirtymistä 1-3 pankkipäivää?
     
  9. Jsp

    Jsp Gearhead

    Jaa-a. Itse ostan autoni suomesta. Antaa muitten ottaa riski.
     
  10. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Ok. Tämä selvä. Tuntuu olevan "hieno" systeemi. No se siitä kaupasta.
     
  11. Jsp

    Jsp Gearhead

    Et kai mitään linkkejä painanu? On jo liian myöhästä jos kerkesit painaa.
     
  12. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    En en. Toivottelin Nicolas wrightille syksyn jatkot...
     
    Poke, Norri ja arskazone tykkäävät tästä.
  13. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Toivottavasti Mr.Wright got it right....Et kai mun vanhaa 68 sinne?
     
  14. peltsi

    peltsi Gearhead

    Jos epäilee et paypal tunnukset on jonkun tiedossa niin salasanan vaihto riittää estämään väärinkäytökset.
     
    Poke tykkää tästä.
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Paypal-huijauksia pystyy myös näppärästi estämään kun laittaa rahaa sinne vaan tarvittaessa ja sit äkkiä tilaa kaikenlaista :)
     
  16. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Peipolli velottaa suoraan mun depiittitiliä, useinmiten tyhjä sekin. Sillon kun mikään ei maksanut mitään se oli liitetty visaluottoon. Luottotilin oon pistänyt poikki.

    Kokeilin sitäkin että siirsin peipol tilille rahaa tarvittaessa mutta kesti muutaman päivän siirto...siinä ehtii ostokiima haihtuun. :)
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Onhan sellainenkin paypal huijaus, missä ostaja laittaa feikkipaypal tilille isomman summan rahaa ja linkin josta näet et rahaa on tullut tonni liikaa
    Sit tulee hakuauto ottaa sen sun auton antaa kuitin 500e;n rahdista ja ladot sille 500 lapaan rahtikulujen palautuksia ja laitat nimen kuittiin jossa lukee että olet luovuttanut auton ja maksanut rahdin
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mulle se on vaan positiivista et ehtii miettimään et tarttenko tota oikeesti :D seuraavaksi päiväksi yleensä tilisiirrolla homma skulaa.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  19. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    ^ aivan totta. :)
     
  20. peltsi

    peltsi Gearhead

    En ole kuullut että neekeri olis koskaan autoo lähettäny noutamaan romuja. 500€ ei kukaan aja afrikasta suomeen ja eurooppalaiset kuljetusfirmat tuskin toimii rahan välittäjinä
    Tainnu tarina värittyy matkalla vai oletko joskus palauttanu käteisellä paypal maksuja?

     

Kerro tästä muillekin!