pc-ohjelma; DeskTop Dyno 2000

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 5KinKP60, 9.12.2002.

  1. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tässä on aivan mahdoton sanoa mikä on liikaa metallia öljyssä, mutta sisäänajossa sitä jokatapauksessa hieman tulee.
    Jos sulla on virranjakajassa pronssiratas, niin siitä tulee helposti näkyvää kimallusta.

    Niin, miltäs se dynossa tuntui ja mitä tuotti?
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Juu, jotain hitua tulee aina öljyn sekaan kun uuden motin lyö käymään. Laahurinokallisissa tulee omansa tietty siitä nokan ja nostajan pohjan hiotumisesta, mutta kyllä niitä muitakin kohteita moottorissa on. Porauksesta ja männänrenkaista tulee jotain ihan väkisinkin, öljypumppu ja uusi jakopääkin varmaan jotain tuottaa.

    Ehkä tuossa kohtaa jos asia huolestuttaa niin suolista öljynsuodatin, ja jos se on ok ettei löydy mitään hälyyttävää niin ajelua joku tunnin pätkä vaikka ja sit tutkii uudestaan ne öljyt ja suodattimen, enempää ei ei ainakaan sais olla hitua kun ekalla kertaa.
     
  3. Minä olen tehnyt pari 383cid SBC konetta Sopivan korkeilla katu puristuksilla, Proben takomännillä, I- tai H-beam uusilla veiveillä, uudella 3.75 iskuisella akselilla, Circle track - Rollerinokalla, 650 tuplapumpulla, perus 010 2 tai 4 pulttiseen lohkoon, True roller jakopäällä, Hei jakajalla, Team G tai Victor imusarjalla, Itse hän kairatuilla ja fiksatuilla RPM kansilla. Tuommoisella perusjöötillä tulee se +500hp hp ja perhanan pitkä ja komea vääntökäyrä, joka tarkoittaa että voi vähän madaltaa stall speediä ja harventaa hieman perävälitystä tms.

    Hyvin on rokannut Kiviantin jarrupenkissä Tuommoset sosiaalidemokraattimallin 383koneet ja Antti sanoi että vielä jos vaihtaa semmoiset Kiinasta tuomani SBC kannet (enää en ole niitä tuonut mutta 20-30pari niitä tuli Suomen markkinoille) ,antaa 50hp out of the box lisää käppyröihin ja näin totesi Suojasen Timokin joka ajoi ne läpi virtauspenkissä.

    Ei siinä mahdottomia hiphop keinoja tarvi ja turha aivan mahdottomia edes yrittää, jos ei sitten siirry oikeisiin kisaosiin.

    Aulis
     
    401 tykkää tästä.
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Vois olla hyvä tarkistaa, mä oon joissakin kilpurin alulohkoisissa pyöristelly kevyesti nostajien terävät reunat ja kulmat, etteivät ala lastuamaan alumiinia hurjien nokkien ja jousipaineiden kanssa.
     
  5. Catiska

    Catiska Gearhead

    Taisi mennä siis aika lähelle laskettua tehoa? Itse olen kaksi sellaista laskenut mitkä on dynotettu. Kun jaksaa hakata tarkat lähtöarvot niin tulokset ohjelmasta ja tosielämän dynosta ovat olleet hyvin lähellä toisiaan.
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Hyvä Masa,hieno motti!! Missä toi motti jarrutettiin?
    Hiljan oma 350 motti myös kokeiltiin dynossa.Nokan sisäänajon ja muutaman varovan kuormituksen jälkeen vaihdettiin öljyt ja putsari avattiin.
    Putsari oli aivan puhdas ja mitään ei löytynyt öljyn joukosta.No mulla on tosin rautalohko.
     
  7. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Laskiskos joku ohjelmaguru mulle yhden motin nykytiedot? Mutu on, mutta?
    Tietäis vähän mitä vois vielä laittaa päälle lisää jottei heti poks... privalla tietoja, kiitos.
     

Kerro tästä muillekin!