PCV venttiilin käyttöön otto.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 9.10.2025.

  1. marko84

    marko84 2nd gear

    BB Moparissa orkkis venakopat joissa pcv venttiili ja "ilmansuodatin" toisessa. Nämä ollu aina letkulla suoraa auton alle. Nyt kuitenki jos kytken pcv venttiilin sinne minne kuuluu kaasarin läppärunkojen alapuolelle, ilmeisesti tiedossa tyhjäkäynti seosten pientä rikastusta? Käsittääkseni venttiili kiinni tyhjäkäynnillä, mut ei kuitenkaan 100% tiivis joten kone saa enempi ilmaa tyhjäkäynnillä toimenpiteen jälkeen pcv höyryjen myötä?
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Moottorin sisältä tulee periaatteessa ihan hapetonta kaasua, pakokaasua siis, eikä se kaipaa polttoainetta sekaansa. Mutta johonkin se vaikuttaa. Kokeile! Hajut ainakin vähenee, kunnei tuota kampikammion huurua päästetä sellaisenaan auton alle.
     
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    En itse chevyn koneessa huomannut mitään muutosta seoksiin mutta kampiakselin etustefan vuoto hävisi, kun roikkuvan letkun pisti pcv:n kautta imariin.
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  4. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Luulisin, että sisältää ilmaa ohivuotokaasun ja pakokaasun lisäksi.
    Toinen venttiilikoppa ottaa ilmansa ilmakehästä.
     

Kerro tästä muillekin!